حسینی: تاکنون بیش از 205 هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شده است

تهران (پانا) - معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت در نشست با رئیس دانشگاه صنعتی شیراز که با حضور مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست‌جمهوری و مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد گفت که آموزش‌وپرورش از نوآوری دانشگاه‌ها و مراکز علمی در زمینه آموزش‌های مجازی در عصر کرونا استقبال می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۶۵۸۵۶
لینک کوتاه کپی شد
حسینی:  تاکنون بیش از 205 هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شده است

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی سید جواد حسینی در این نشست اظهار کرد: باتوجه‌به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سراسری مدارس کشور، حضور دانش‌آموزان در مدارس با تعطیلی مواجه شد اما جریان آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان با طراحی اطلس یادگیری استمرار یافت.

وی افزود: در این راستا راهبردهای ده‌گانه پوشش حداکثری، نظارت حداکثری، ارتباط حداکثری، مسئولیت‌پذیری حداکثری، پاسخگویی حداکثری، انعطاف‌پذیری حداکثری، مشارکت حداکثری، هوشیاری حداکثری، هماهنگی حداکثری و مدیریت زمان حداکثری توسط وزیر محترم آموزش‌وپرورش اعلام و قرآن اساس جریان تعلیم‌وتربیت استمرار یافت.

معاون وزیر با بیان اینکه تداوم آموزش، انعطاف‌پذیری، پوشش حداکثری از این میان سه راهبرد اصلی است، اظهار کرد: در این راستا بلافاصله بعد از تعطیلی مدارس صداوسیمای جمهوری اسلامی در این عرصه حاضر شد و در چندین شبکه کلاس‌های تلویزیونی برقرار گردی و باتوجه‌به راهبرد انعطاف حداکثری علاوه بر آموزش‌های تلویزیونی آموزش از طریق بسته‌های یادگیری و درس‌نامه، استفاده از ظرفیت خانواده‌ها و بستگان، استفاده از روش‌های خودآموز، در برخی شرایط حضور معلمان در منازل و خصوصاً آموزش در بستر فضای مجازی با طراحی شبکه شاد با انعطاف حداکثری و به‌منظور تداوم و پوشش حداکثری استمرار یافت.

جانشین وزیر در طرح هدایت با بیان اینکه با وجود تمامی روش‌های آموزشی، شیوه اصلی، عادلانه و باکیفیت در شرایط کرونا آموزش‌های مجازی و شبکه شاد است، اظهار کرد: بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر از دانش‌آموزان از هیچ‌گونه ابزار هوشمند برای بهره‌گیری از آموزش برخوردار نمی‌باشند و طرح هدایت با هدف تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی برای این دسته از دانش‌آموزان در آموزش‌وپرورش اجرایی شده است.

وی گفت: در این طرح قرار است تمامی ظرفیت‌های بخش دولتی، عمومی و مردمی، بنیادهای حمایتی و خیریه‌ای بسیج شوند تا این تجهیزات برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه گردد.

معاون وزیر با بیان اینکه تأمین تجهیزات و اعتبار طرح هدایت از طریق سه مدل در حال انجام است گفت: اولین مدل آن تکیه بر داشته‌ها است و در این مدل از ظرفیت حدود 600 هزار کامپیوتر بلااستفاده مدارس برای آموزش‌های حداکثر سه‌نفره دانش‌آموزان محروم استفاده خواهد شد.

وی افزود: مدل دوم تهیه تبلت توسط وزارت ارتباطات با استفاده از ظرفیت اپراتورها در قالب طرح باندلینگ است که در این طرح تبلت‌های با کاربرد آموزشی و در قالب اقساط بلندمدت در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار خواهد گرفت.

حسینی گفت: مدل سوم هم استفاده از پویش‌های مردمی و مشارکت همه آحاد جامعه، خیرین، نهادها و دستگاه‌های اجرایی در قالب طرح هدایت است.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 205 هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند در قالب طرح هدایت تهیه شده است و بیش از یک میلیون تبلت دیگر نیز دستگاه‌های اجرایی، استانداری‌ها و خیرین تعهد تهیه آن را داده‌اند.

معاون وزیر با بیان اینکه حجم تقاضا برای تجهیزات هوشمند آموزشی بسیار بالاست و آموزش‌وپرورش از هر روش بهره‌ورانه برای آموزش‌های مجازی استقبال می‌کند اظهار کرد: آموزش‌وپرورش دست تمامی دانشگاه‌ها و مراکز عملی و تحقیقاتی برای ارائه روش‌های نوین آموزشی در عصر کرونا را به گرمی می‌فشارد و از طرح‌های آنان استقبال می‌کند.

معاون وزیر در پایان با ارائه آماری از دانش‌آموزان نیازمند استان فارس گفت: 85 هزار دانش‌آموز نیازمند استان فارس به تجهیزات هوشمند آموزشی نیاز دارند تاکنون فقط برای 10 هزار و 600 نفر از این دانش‌آموزان این ابزار تهیه شده است که در واقع 78 درصد از این دانش‌آموزان نیازمند، هنوز تجهیزات ارتباطی ندارند.

شایان‌ذکر است در این نشست محمدمهدی علویان مهر به معرفی سامانه آموزش هوشمند دانش دانشگاه شیراز که برای مدارس مناطق محروم استان فارس اجرایی شده است پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار