به مناسبت روز مهندس؛

مهندس یعنی قدرت تجزیه و تحلیل به همراه دانش‌حرفه‌ای

شهرری(پانا)-ایرانیان مفتخرند به اینکه خواجه‌نصیرالدین طوسی، فیلسوف، ریاضی‌دان و منجم ایرانی را همه جهان می‌شناسند و زادروز این دانشمند بزرگ را به نام روز مهندس نام‌گذاری کرده‌اند. کسی که عامل انتقال تمدن و دانش‌های خاص ایرانی به آیندگان شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مهندس یعنی قدرت تجزیه و تحلیل به همراه دانش‌حرفه‌ای

محمد مدرسی، که در رشته مهندسی عمران تحصیل کرده است معتقد است: برای دست‌یابی به عنوان مهندسی، نبوغ شرط اولیه نیست، بلکه اراده، تلاش و کوشش فرد است که او را به بالاترین جایگاه‌ها می‌رساند. مهندس یعنی کسی که به کمک دانش حرفه‌ای و قدرت تجزیه و تحلیل و خلاقیت به این توانایی شغلی خود دست پیدا می‌کند.

یک مهندس هر دو نیم کره چپ و راست مغزش فعال است که این از توانایی‌های منحصر به فرد است

او در رابطه با این که چگونه می‌توان در شاخه‌های مهندسی موفق بود در گفتگو با پانا اظهار کرد: ابتدا علاقه، استعداد و از همه مهمتر اراده و پشتکار قوی است که موفقیت برای کسب این رشته در آن نهفته است. یک مهندس هر دو نیم کره چپ و راست مغزش فعال است که این از توانایی‌های منحصر به فرد است.

مدرسی افزود: آموختن دروس تخصصی رشته مهندسی برای کسب موفقیت به تنهایی کافی نیست، لازم است علاقه‌مندان در هر رشته و شغلی که تحصیل می‌کنند، مدیریت کسب و کار را هم بیاموزند.

او که خود در سال ۱۳۹۳ در رشته business management با عنوان مدیریت کسب و کار تحصیل کرده است تا بتواند بهترین متخصص فنی در زمینه شغلی خود باشد، تا به حال بیش از ۳۰۰ پروژه را مهندسی کرده است و یکی از مهندسان موفق امروز در شاخه تخصصی عمران است.

مدرسی در ادامه بیان کرد: برای یادگیری هیچ حد و مرزی وجود ندارد، به قول ابوعلی سینا که می‌گوید هر آنچه آموختم، سپس به این موضوع پی بردم که در واقع هیچ چیز را یاد نگرفته‌ام و هر چه بیشتر آموختم، تشنه‌تر شدم. یک مهندس باید این را آویزه گوش خود کند که هر‌چه بیشتر یاد می‌گیرد، متوجه می‌شود بیش از اینها نیازمند آموزش است. بنابراین در هر رشته‌ای که هستیم باید مدیریت آن رشته را بیاموزیم.

برای یادگیری هیچ حد و مرزی وجود ندارد، به قول ابوعلی سینا که می‌گوید هر آنچه آموختم، سپس به این موضوع پی بردم که در واقع هیچ چیز را یاد نگرفته‌ام و هر چه بیشتر آموختم تشنه‌تر شدم

مدرسی تصریح کرد: کم پیش می‌آید که از زبان مهندسان، «نه» بشنوید و اغلب خود را با شرایط وفق می‌دهند، آنها اوضاع را همیشه سر ‌‌و‌ سامان می‌دهند که این موضوع تفاوت علوم مهندسی با علوم دیگر را نشان می‌دهد؛ این شغل شب‌بیداری‌های زیادی دارد، تلاش و کوشش فراوان نیاز دارد و حس مسئولیت‌پذیری هنگفتی در فرد می‌طلبد.

او در رابطه با کرونا و مجازی شدن آموزش در دانشگاه‌ها عنوان کرد: از مزایای تجربه زندگی با این ویروس این است که به ما آموخت انسان‌های قوی کسانی هستند که در دوران بحران بتوانند خود و اطرافیان را مدیریت کنند. رشته‌های پزشکی، جامعه‌شناسی و مهندسی هم به نوبه‌ خود، لازم است که تلاش و کوشش خود را افزایش دهند تا بتوانند کمبود‌هایی که در این دوران به وجود آمده را جبران کنند. کرونا نه تنها انسان‌ها را کم‌کار نکرد، بلکه آن‌ها را پر‌کار‌تر و کوشا‌تر کرده است؛ پس چه خوب است از این شرایط بیاموزیم که از هر موقعیتی در جهت رشد و شکوفایی استعداد‌های درونی خود استفاده بهینه کنیم.

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار