رییس آموزش و پرروش چمستان:

هنرآموزان دختر چمستان نیاز به یک هنرستان جدید دارند

ساری (پانا) - رییس آموزش و پرروش منطقه چمستان با اشاره به تخریبی بودن هنرستان دخترانه فعلی این منطقه، تأکید کرد که هنرآموزان دختر چمستان نیاز به یک هنرستان جدیدالتأسیس دارند.

کد مطلب: ۱۱۵۵۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
هنرآموزان دختر چمستان نیاز به یک هنرستان جدید دارند

اسداله حسن‌پور رییس دستگاهی است که در هفته شورای آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر از حیث درآمدهای اختصاصی در مازندران انتخاب و از سمت استاندار تجلیل شد.

او به پانا گفت: «حس همکاری و هم‌یاری که در کارکنان اداری ما وجود دارد و تلاشی که در برقراری ارتباط با خیران منطقه و خارج از منطقه دارند، عامل اصلی دست‌یابی ما به عنوان دستگاه برتر شده است.»

حسن‌پور تأکید دارد که نگاه همکاران او این است که اگر حرکتی از سمت آن‌ها صورت گیرد، نتیجه آن برای کل منطقه است نه فقط برای یک مدرسه.

او رایزنی برای بهره‌مندی از ظرفیت و همراه کردن خیران را مؤثرترین عامل در موفقیت اداره خودش می‌داند. «بخشدار و دهیاران و مدیران و کارشناسان همه برای حل مشکلات مدارس همکاری می‌کنند.»

چمستان ۹۰ مدرسه در شهر و روستا دارد که نزدیک به ۷ هزار دانش‌آموز در آن‌ها مشغول به تحصیل هستند. حسن‌پور به روستاهایی اشاره می‌کند که اینترنت ندارند و آموزش به صورت حضوری انجام می‌شود. «در روستای لاویج معلمی که ۴ دانش‌آموز دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری به دانش‌آموزانش درس می‌دهد ‌و مصداق آموزش تعطیل نیست، است.»

هنرستان حضرت فاطمه (س) چمستان

رییس آموزش و پرورش چمستان یکی از نگرانی‌های عمده حوزه کاری خود را تخریبی بودن هنرستان حضرت فاطمه (س) عنوان می‌کند که ۱۴۵ دانش‌آموز دارد و نیاز است مجددا ساخته شود. «امکانات این هنرستان ناچیز است. تابستان‌ها گرم و زمستان‌ها سرد است. اگر قرار بر افزایش رشته‌های فنی در این هنرستان باشد، امکانش نیست، زیرا کارگاه ندارد. سیاست آموزش و پرورش طبق سند تحول بنیادین هدایت دانش‌‌آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای است و تحقق آن در چمستان مستلزم ساخت یک هنرستان مجهز و جدید است.»

چمستان یک هنرستان پسرانه هم دارد که به گفته حسن‌پور ساختمانش نسبت به دبیرستان دخترانه شرایط بهتری دارد.

حسن‌پور نبود خودروی متعلق به آموزش و پرورش در چمستان را از دیگر چالش‌های همیشگی این نهاد در منطقه عنوان می‌کند.«دو ماشین اسقاطی داریم که خراب است و سال‌هاست در پارکینگ افتاده. همکاران برای کارهای اداری مجبورند از ماشین شخصی‌شان استفاده کنند.»

هنوز برای ساخت مدرسه‌ای در چمستان اعتبار در نظر گرفته نشده است

قربان‌علی شیرزاد مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران به پانا گفت: «هنوز طرح مصوبه‌ای برای مدرسه حضرت فاطمه (س) چمستان نداریم که اعتباری برای آن پیش‌بینی شده باشد.»

او نخستین گام برای چنین مواردی را تأمین اعتبار اعلام می‌کند که بعد از آن می‌توان به آموزش و پرورش چمستان گفت که اولویتشان را مطرح کنند.

شیرزاد تأکید می‌کند که اگر چمستان به ما اعلام کند که این مدرسه بررسی شود و ما نتیجه‌ی تخریبی بودن آن را به آنان اعلام کنیم، باید بلافاصله دانش‌آموزان را از آن مدرسه خارج کرده و مثلا به شیفت مخالف مدرسه‌ای دیگر ببرد والا اگر از فردای اعلام ما، اتفاقی برای کسی رخ دهد، خود آموزش و پرورش مقصر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار