وزیر آموزش‌وپرورش در گفتگو با ماهنامه بهره‌وری تاکید کرد؛

بهبود شرایط اقتصادی معلمان در جهت اصلاح اقتصاد تعلیم و تربیت

حاجی میرزایی: در هیچ نقطه‌ای از کشور دانش‌آموزی خارج از پوشش تحصیلی نداریم

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در گفتگو با ماهنامه بهره‌وری با اشاره به شکل گرفتن نهضت فداکاری و ایثار معلمان در دوره کرونایی، گفت که در هیچ نقطه‌ای از کشور دانش‌آموزی که مطلقاً خارج از پوشش تحصیلی قرار داشته باشد، نداریم.

کد مطلب: ۱۱۴۳۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
بهبود شرایط اقتصادی معلمان در جهت اصلاح اقتصاد تعلیم و تربیت

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در گفت‌وگوی اختصاصی با ماهنامه بهره‌وری، اظهار کرد: تحول در بهره‌وری نظام آموزش‌وپرورش مستلزم تحول در نظام‌های مهم سازنده نتایج نهایی است.

وی افزود: در این راستا می‌توان به‌نظام شناسایی و جذب نیرو، نظام تربیت و پرورش نیروی انسانی، نظام ارزشــیابی و به‌روزآوری توانمندی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان، نظام برنامه درسی ملی که مسئولیت تولید بسته‌های یادگیری مبتنی بر تربیت متوازن در همه ساحت‌های شش‌گانه و طراحی موقعیت‌های یادگیری را به عهده دارد، نظام ارزشیابی و سنجش تحصیلی که به‌عنوان مغناطیس نظام آموزشی زمینه‌های درک عمیق تراز عملکرد و شناسایی نقاط قابل‌بهبود شناخته می‌شود، اشاره کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: اولین گام آموزش‌وپرورش در بهره‌وری سرمایه انسانی، اصلاح نگرش معلمان نسبت به‌نظام مدیریت تعلیم و تربیت، جلب اعتماد عموم آن‌ها، ایجاد اطمینان لازم در آن‌ها نســبت به اثربخشی و کارایی مدیریت ارشد آموزش‌وپرورش و تقویت تعاملات وزارتخانه با جامعه فرهنگیان و افزایش اعتماد بود.

وی بهبود شرایط اقتصادی معلمان در جهت اصلاح اقتصاد تعلیم و تربیت را دومین گام برشمرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته لایحه رتبه‌بندی معلمان در فرایند پیگیری و تصویب قرارگرفته است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق برنامه‌ها، سطح تعامل و ارتباط با مدیران را از حد مدیران ستادی و مدیران کل استان‌ها فراتر بردیم و با برقراری ارتباط روشمند و منظم، زمینه مشارکت همه مدیران در سطوح مختلف ملی، استانی و منطقه‌ای را در فرایند طراحی و اجرای برنامه‌ها فراهم ساختیم.

ویآثار اعتماد متقابل مدیران ارشد ستادی و فرهنگیان در رفتار فرهنگیان را کاملاً مشهود توصیف و عنوان کرد: شیوع کرونا برنامه‌های آموزشی را با چالش بزرگی روبه‌رو کرد و در راستای مراقبت از دانش‌آموزان و معلمان، ناچار به تعطیلی آموزش حضوری در بخش‌های بزرگی از کشور شدیم و ضرورت وجود پارادایم آموزشی و پرورشی جدیدی را احساس کردیم.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: به دلیل وجود فضای همدلانه در آموزش‌وپرورش و اعتمادی که میان صف و ستاد وجود دارد، در این دوران نهضتی از فداکاری و ایثار معلمان در سراسر کشور شکل گرفت و هم‌زمان با طراحی برنامه‌های مختلف آموزش‌های غیرحضوری، سال تحصیلی گذشته با تحول در روش‌های آموزشی و پرورشی در زمان مقرر به پایان رسید.

وی افزود: ســال جدید هم به‌رغم کمبودهای فراوانی که درزمینه توسعه ساختارهای فناورانه وجود داشت، با به‌کارگیری انواع روش‌های آموزشی باهمت معلمان، آموزش را ادامه دادیم و اکنون در هیچ نقطه‌ای از کشور دانش‌آموزی که مطلقاً خارج از پوشش تحصیلی قرار داشته باشد، نداریم.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در شرایط فعلی معلمان یا به‌صورت حضوری یا از طریق آموزش‌های متنوع غیرحضوری همه دانش‌آموزان را تحت پوشش آموزش‌ها قرار داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار