سردخانه کانتینری و ۲ سوله بحران در بهشت زهرا (س) آماده‌سازی شد

شهرری(پانا) - مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت افزایش ظرفیت سردخانه‌ها از مهمترین مشکلاتی بود که در این شرایط با آن روبرو بودیم، بنابراین سردخانه‌های کانتینری و دو دستگاه سوله بحران برای رفع این مشکل آماده سازی شد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
سردخانه کانتینری و ۲ سوله بحران در بهشت زهرا (س) آماده‌سازی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) سعید خال در بازدید اعضای مجمع نمایندگان مجلس استان تهران از این سازمان افزود: ۱۰ هزار قبر به طور ویژه ساختیم و در هفت مرحله نیز نیروهای بهشت زهرا (س) را تحت آزمایش قرار دادیم. همچنین برای رفع مشکل ترافیک در محوطه از مشاور علمی حمل و نقل شهری استفاده کرده‌ایم، ضمن اینکه سالانه ۲۰هزار قبر رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، کما اینکه شهدا، هنرمندان، نام‌آوران، ورزشکاران و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از قبر رایگان بهره‌مند می‌شوند.

خال خاطرنشان کرد: بحران شیوع کرونا شرایطی را ایجاد کرد که در طول ۵۰ سال مورد مشابهی نداشت تا جایی که در آبان ماه ۱۳۹۹تعداد فوتی ها به روزانه ۱۷۹ نفر رسیده بود، به همین دلیل ما اولین پروتکل را در کشور در اسفند ماه ۱۳۹۸ و در همان اوایل درگیری با بحران برای آن نوشتیم و جهت برگزاری مراسم تطهیر از مراجع عظام استفتائاتی اخذ کردیم و فتاوا را به طور کامل جمع‌آوری و سپس اجرا کردیم.

این مسئول ادامه داد: همچنین برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلساتی با دانشگاه‌های شهید بهشتی، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی ایران و اورژانس تهران داشتیم و برای کارکنان این سازمان دوره‌های آموزشی برگزار کردیم، ضمن اینکه نماینده وزارت بهداشت به طور دائم در این سازمان مستقر شد.

به گفته خال سیستم جدید ضدعفونی محوطه طراحی شده و هفت بار این فضا را به طور کامل ضدعفونی کردیم، همچنین میان مراجعان ماسک رایگان توزیع شد.
این مسئول ادامه داد: از ۱۶ فروردین ماه امسال برای اولین بار تطهیر اجساد کرونایی با آب (تغسیل) انجام شد و در پی آن برای پساب ناشی از تغسیل اموات کرونایی برنامه‌ریزی مناسب انجام دادیم و زیرساخت‌ها را ایجاد کردیم و کلرزنی آب را به صورت چند مرحله‌ای افزایش دادیم و در این کار از سازمان آب تهران و محیط زیست هم کمک گرفتیم.

او اضافه کرد: طرح مکان‌یابی آرامستان‌های تهران آغاز شده و مشاور متخصص در این زمینه گرفته شده است.

خال یادآور شد: با نو سازی و لوله‌کشی مناسب مشکل آب خام سازمان بهشت زهرا(س) را حل کردیم، همچنین تالار اجتماعات در آن در حال ساخت است و در آن مرکز ایزوله ایجاد شده و دو دستگاه سوله بحران نیز ایجاد شد که در زمان کرونا وجود آنها بسیار مهم و کمک کننده بود.

او افزود: این سازمان چند اختراع از جمله قبرکن اتوماتیک، وان و تخت هوشمند متوفی، دستگاه همزن کافور و نوسازی ناوگان داخلی و آمبولانس‌ها برای انتقال اجساد، راه اندازی اولین مرکز کنترل ترافیک و نصب سیستم ترددشمار خودروها بر روی درب‌های این سازمان، اجرای بزرگترین پروژه هوشمندسازی و نصب ۲۵۳ دوربین آنلاین در محوطه بهشت زهرا(س)، راه‌اندازی یادکد شهدا در فاز اول برای سه هزار شهید که در پی آن می‌توان از طریق کدخوانی به وسیله تلفن همراه از زندگینامه هر کدام از شهدا آگاه شد، ایجاد شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۳۰، راه‌اندازی ترمینالی در مرکز شهر جهت انتقال اجساد، راه اندازی و افتتاح ورزشگاه، مسقف کردن مزار شهدای خدمت، تغییر الگوی دفن در قطعات، نصب بهترین سیستم تهویه در کلیه سالن‌های تطهیر، ایجاد آبنماهای تاریخی را در کارنامه خود دارد.

او با بیان اینکه این سازمان بدون تعطیلی برای مسلمین یک واجب کفایی را انجام می‌دهد و در روزهای بحران همچون وقوع زلزله در سایر استان‌ها، حادثه منا و... در کنار مردم بوده است، ادامه داد: این سازمان ۱۵ مراسم ملی در طول سال برگزار می‌کند، ضمن اینکه قبل از شیوع کرونا ۱۳۵ هزار مراسم در سال به شهروندان خدمات می‌داده که البته در زمان شیوع کرونا به دو برابر افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار