معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

همکاری صنوف به عنوان نقطه امید برای کنترل پیک بیماری کرونا است

رشت ( پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای موفق اعمال محدودیت‌های تردد در چند روز گذشته در سطح استان، عنوان کرد همکاری صنوف به عنوان نقطه امید برای کنترل پیک بیماری در گیلان است.

کد مطلب: ۱۱۴۲۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
همکاری صنوف به عنوان نقطه امید برای کنترل پیک بیماری کرونا است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده با اشاره به شروع طرح حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: این طرح، محله محور و خانواده محور و مبتنی بر شعار «هر خانه؛ یک پایگاه سلامت» به صورت مشترک از سوی وزارت بهداشت و درمان و سازمان بسیج مستضعفین برای مقابله با همه‌گیری کرونا در استان گیلان اجرا می شود.

وی از حضور و همکاری ۲۰۰۰ تیم در سطح استان، مشتمل بر تیم های مراقبتی و نظارتی از سوی سازمان بسیج مستضعفین و جوانان هلال احمر با همکاری ستاد شبکه های بهداشت و درمان که جهت ارائه خدمات در منزل و رهگیری تماس انتخاب و فعال شده اند، خبر داد و افزود: از روز گذشته، آموزش تیم های هدف، توسط کارشناسان و متخصصین برنامه صورت می پذیرد.

حیدرزاده به ارائه خدمات و همکاری جمعیت هلال احمر در قالب ۲۰۰ گروه دو نفره به منظور کاهش انتقال بیماری اشاره و عنوان کرد: نیروهای هلال احمر در بازدیدها همگام با واحدهای بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعالیت خود را انجام می دهند.

وی افزود: تیم های مراقبتی با محوریت مسئولین مراکز خدمات جامع سلامت و تیم های نظارتی با محوریت واحد سلامت محیط و کار فعالیت های خود را انجام می دهند.

حیدرزاده هدف اصلی این طرح را مدیریت و کنترل اپیدمی ویروس کرونا از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج دانست و گفت: تشدید نظارت بر شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند و آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری از دیگر راهبردهای مصوب در اجرای طرح شهید سلیمانی است.

حیدرزاده با قدردانی از تلاش چند ماهه همکاران بهداشت و درمان و همراهی نیروهای بسیج با مدافعان سلامت در کارزار مبارزه با ویروس کرونا افزود: سازمان بسیج مستضعفین در تبعیت از فرمایش رهبر معظم انقلاب در کنار دانشگاه علوم پزشکی گیلان آماده همکاری گسترده در سراسر استان برای مقابله با همه گیری ویروس کرونا است و کمک مردم و نیروهای داوطلب نیز نقش عمده‌ای در مبارزه با این ویروس و کنترل بیماری خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای موفق اعمال محدودیت‌های تردد در چند روز گذشته در سطح استان، اضافه کرد: همکاری صنوف به عنوان نقطه امید برای کنترل پیک بیماری در گیلان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در این طرح، هر منزل یک مرکز بهداشت و هر فرد، خود یک سفیر سلامت تلقی می‌شود، یادآور شد: از طریق پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات، کمک‌های پیشگیری و همیاری ارائه خواهد شد تا به افراد مبتلا در بحث قرنطینه، کمک رسانی شود و اگر امکان قرنطینه خانگی نباشد، نقاهتگاه هایی مشخص خواهد شد تا افراد مشمول، در آن مکان‌ها قرنطینه شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار