امروز: دوشنبه 29 دی 1399 - 01:41 تبلیغات
خبرگزاری پانا
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا اقتصادی ارتباطات

نقش روش‌های نوین تبلیغاتی در جذب مخاطبان شبکه‌های اجتماعی و تاثیرگذاری بر انتخابات

نقش روش‌های نوین تبلیغاتی در جذب مخاطبان شبکه‌های اجتماعی و تاثیرگذاری بر انتخابات

11/23/2020 11:58:00 AM
11/23/2020 11:58:00 AM
دوشنبه 3 آذر 1399 - 11:58
شبکه‌های اجتماعی

دکتر مازیار میرمشاور و پژوهشگر انتخابات می‌گوید به شدت معتقدم برای انتخابات ۱۴۰۰ باید شور انتخاباتی را در کشور بر اساس روشهای نوین تبلیغاتی و انتخاباتی افزایش داد در این رهگذر و در حالی که تبلیغات سیاسی در شبکه‌های اجتماعی رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته و اساسا کار تبلیغات و انتخابات را کاملا متمایز و متفاوت و حتی بسیار منحصر به فرد تر از گذشته نموده است.

به نظر می‌رسد که سوشیالها و شبکه‌های اجتماعی به جای راه حل‌های قدیمی بخشی در مبارزات کاندیداهای ریاست جمهوری ایالات متحده را در چند دوره گذشته انتخاباتی تشکیل داده است .

با نگاهی گسترده به ماهیت بیش از حد پراکنده و در عین حال کاملا هدفمند تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای هر مشاور انتخاباتی می تواند درسهای بسیاری را در درون خود بصورت مستتر و در پرده ای از ابهام داشته باشد.

جو بایدن با تیم های متفاوت و متمایز و در مسیر های موازی و نه متضاد و نه هیچ مدل دیگری در جهان سیاست و انتخابات کار نو منحصر بفردی را به اجرا گذاشته‌اند.

به عنوان یک مشاور انتخاباتی بانگاهی دقیق و سه بعدی به استراتژی های جوبایدن و دونالد ترامپ و همچنین سازوکارهای این دو نامزد انتخاباتی در شبکه اجتماعی و بررسی ده ها هزار آگهی از جمهوری خواهان و دموکراتها را به دقت جمع آوری و آنچه را عمومی نموده و عامه ملاحظه نمودند و اثر بخشی و نقاط ضعف و نقاط قدرت انها را مشخص نموده و مورد واکاوی دقیق قرار دادیم.

شاید یکی از جالب ترین نکات در تبلیغات این دوره ان بود که پس از استفاده بازیگران خارجی برای تأثیرگذاری حداکثری و بیشتر و بهتر در انتخابات 2016 میلادی ، در سال ۲۰۱۸ از این تکنیک پر قدرت به عنوان راهی برای بهبود شفافیت و موفقیت در انتخابات برگزیده‌اند.

نکته بسیار مهم که توجه ما را بسیار جلب نمود این است که با توجه به مقیاس وسیع و تنوع انواع تبلیغات ایجاد شده و قرار داده شده و گروههای مختلفی که این تبلیغات با توجه به سن قد و وزن اعتقادی و ملی و..... طراحی شده بود در نوع خود بسیار کم نظیر و متنوع بود تا جایی که می توانست همه اقشار مختلف مردم و حتی افرادی که بهیچ وچه حاضر به رای دادن به هیچ کدام از نامزدها بودند را هم هدف قرار داده بودند که این هم به نظر می رسد بسیار هوشمندانه و کاربردی بود .

فقط در یک زمان در ایالت اوهایو، دولتمردان جمهوریخواه ۷،۸ میلیون دلار برای تبلیغات تلویزیونی ماه سپتامبر پیش ‌بینی کرده بودند که تنها فقط حدود ۳۰۲ هزار دلار از آن را هزینه کردند. اما در عوض، تیم جو بایدن که ۱،۳ میلیون دلار برای تبلیغات اوهایو در ماه سپتامبر درنظر گرفته بود، موفق شدند که تمام آن مبلغ را خرج کنند.

طی نگاهی اجمالی به کتابخانه هر نامزد انتخاباتی ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا ائمه از کاربران و رای دهندگان به طور یکسان تصمیم گیری براساس تبلیغاتی که ارائه می شود و همچنین تبلیغاتی که به دوستان و غریبه ها در سراسر کشور نشان داده می شود به نکته مهمی پی بردیم که تمرکز هر دو کاندیدا روی جنبه عاطفی و ارتباط عاطفی مردم بوده است.

همان گونه که نمانام‌ها و مارک‌های بزرگ یک ارتباط عاطفی قوی ایجاد می کنند و در حوزه سیاسی هم دقیقا همین گونه است و این یکی از مولفه های اصلی داشتن یک برند سیاسی و یا مارک سیاسی پرقدرت است.

به نظر می‌رسد که برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ ، فیس‌بوک بیش از هر زمان دیگری نقش تعیین کننده ای ایفا می کند به ویژه که هم جوبایدن و هم دونالد ترامپ به دلیل ادامه بحران Covid-19 امکان حضور فیزیکی پر رنگی نداشته و این مورد در انتخابات ۱۴۰۰ ایران هم کاملا مشهود و قابل پیش بینی خواهد بود و غیر قابل انکار است.

شاید جالب باشد بدانید که صفحات بایدن بین ۲۵ اکتبر تا ۳۱ اکتبر ۶٫۱ میلیون دلار برای ۱۹۳۳۶ تبلیغ مختلف هزینه کرده بودند این در حالی است که صفحات تبلیغات مربوط به دونالد ترامپ حدود ۲٫۹ میلیون دلار برای ۵۳،۸۱۷ تبلیغات مختلف هزینه کرده بودند.یا مثلا صندوق پیروزی جو بایدن طی آخرین هفته اکتبر ۲٫۸ میلیون دلار دیگر برای ۶،۸۱۴ آگهی تبلیغاتی انتخاباتی خود هزینه نموده بود.

این در حالی است که کمیته Trump Make America Great Again Again 1.5 حدود شش هفت میلیون برای کمپین دونالد ترامپ هزینه کرده است . یا باید بدانید که جو بایدن از ماه اوت ۷۴٫۲ میلیون دلار هزینه کرده اما دونالد ترامپ در همین زمان بیش از ۵۷٫۷ میلیون دلار هزینه کرده است. به گفته همه ، هر دو نامزد بیش از ۵۰،۰۰۰ تبلیغ مختلف سوشیال مدیایی تولید و منتشر نموده اند که به لحاظ کمی و کیفی تا کنون کاملا بی سابقه بوده است.به نظر می رسد که هر کدام از کاندیداهای انتخاباتی بصورت بالقوه به ده هزار یا حتی صدها هزار کاربر شبکه های اجتماعی تبلیغات خود را بصورت مستقیم و غیرمستقیم ارسال نموده و صد البته با تکنیکهای ویژه بیشتر آنها توسط کاربران هم دیده شده است.که در نوع خود کاملا بی سابقه و بی نظیر است. در انتها باید بگویم مطالب فوق فقط نمونه هایی از کل مسیر این دو نامزد انتخابات بوده است و هزینه بالا و تمرکز روی شبکه های اجتماعی و تولید محتوای جذاب برای انواع رده های سنی و سلیقه ای باعث پیروزی جو بایدن در این مسیر سخت گردیدو این الگو و تمرکز بر منافع ملی می تواند در انتخابات ۱۴۰۰ بسیار راهگشا و استراتژیک باشد .

پژوهشگر انتخابات

مازیار میر پژوهشگر انتخابات روش های نوین تبلیغاتی
اخبار مرتبط
  • مردم کدام کشورها بیشتر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟+اینفوگرافیک

  • پالیز دار: هرفرد، باید در حوزه خودش در امر تبلیغات و اطلاع رسانی فعال باشد

  • در اطلاع‌رسانی و تبلیغات اسلامی از ابزارها و روش‌های نوین استفاده شود

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • مهلت شرکت در جشنواره پرسش مهر «در بخش فرهنگیان» تمدید شد

  • افزایش موارد ابتلا و فوتی کرونا در 24 ساعت گذشته

  • زنان آوازخوان کرمانشاهی دستگیر شدند

  • شناسایی 6016 بیمار جدید کرونا در کشور؛ حال 4374 بیمار وخیم است

  • کوچه رنگی

  • آیین توزیع ۴۴۲۰ بسته کمک معیشتی به نیازمندان استان تهران

  • آموزش تعطیل نیست؛ جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 28 دی

  • رضا کیانیان به کرونا مبتلا شد

  • رسمی؛ فرمت برگزاری و برنامه لیگ قهرمانان آسیا 2021 اعلام شد

  • تمدید مهلت ثبت‌نام المپیادهای علمی کشور

  • بیم و امید خانواده‌ها از بازگشایی مدارس در سایه کرونا

  • برپایی موکب فرهنگی مهدویون به مناسب شهادت حضرت زهرا (س)

  • آیین کلنگ زنی 4 پروژه آموزشی در ناحیه یک اهواز

  • اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در میدان هفت تیر تهران

  • مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها

  • کاهش نسبی قیمت موز

  • بارش برف و باران در جاده‌های ۱۰ استان

  • واکنش بانک مرکزی به ادعای آلمان درباره اینستکس

  • بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط چقدر تسهیلات گرفتند؟

  • تأکید رئیس سازمان جنگل‌ها بر حفاظت از جنگل‌های حرا

  • صالحی: بی‌اعتمادی ما به آمریکا براساس واقعیت‌هاست

  • هشدار ظریف به گشت‌زنی B-52H آمریکایی با هدف ارعاب ایران

  • همایون شجریان، ادعای عباس میلانی را تکذیب کرد

  • سخنگوی دولت درگذشت شیده لالمی روزنامه نگار را تسلیت گفت

  • کشف داروهای قاچاق در تهران

  • انجام موفقیت آمیز نخستین عمل پیوند قلب در خوزستان

  • توضیحات خطیب زاده درباره پرداخت حق عضویت به سازمان ملل

  • آغاز سریال «سیاوش»محصول جدید شبکه نمایش خانگی

  • مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها

  • ابوترابی: قدرت فقط درحوزه نظامی و دفاعی نیست

  • معاملات خرما از سه شنبه در بورس کالا آغاز می‌شود

  • ویژه دانش‌آموزان؛ جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 29 دی

  • خدمات درمانی هلال‌احمر ایران در آفریقا توسعه می‌یابد

  • معیشت مردم نباید دستخوش تقابل مجلس با دولت شود

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم