دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:

اجرای طرح کنترل کرونا به شیوه محله و خانواده محور بسیار کمک‌کننده خواهد بود

بوشهر(پانا)_دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اعلام کرد اجرای طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور، جهت کنترل و مدیریت بیماری کرونا بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۴۰۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح کنترل کرونا به شیوه محله و خانواده محور بسیار کمک‌کننده خواهد بود

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری در نشست طرح کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور گفت: هدف از این طرح‌ تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و اعمال قانون، تست گسترده هدفمند و هوشمند در سطح استان، قرنطینه افراد مبتلا و رهگیری آنان در سطح جامعه، آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است.
وی افزود: حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای‌، ایجاد محدودیت هدفمند، تقویت فرآیند درمان سرپایی، کاهش حداکثری موارد بستری و قرنطینه افراد از دیگر اهداف این طرح است.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: این طرح شامل ۴ مرحله تقسیم‌بندی شهر، تشکیل گروه برای هر محله، تجهیز گروه‌ها و ارتباط بین بیماران و گروه‌ها است.
کشمیری گفت: هر شهر را به ۱۰ قسمت تقسیم کرده و گروه‌هایی برای حمایت از بیماران هر کدام از منطقه‌ها مشخص می‌کنیم تا فرد بیمار و اطرافیان آن‌ها مورد حمایت قرار گیرند.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: در تمامی بحران‌های متفاوت نظیر حوادث غیرمترقبه و بیماری‌ها وقتی مردم پای‌کار آمدند ثابت کرده‌اند که بحران‌ها در سریع‌ترین زمان فروکش کرده است.
سردار علی رزمجو تصریح کرد: این آمادگی را داریم که همگام با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سراسر استان گروه‌های ۱۰ نفره که سهم بسیج است را مهیای همکاری کرده و سعی ما بر این است که از بسیجی‌هایی که در حیطه پرستاری فعالیت و آشنایی دارند استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: آمار و ارقام در استان بوشهر نشان داده خوشبختانه در استان از لحاظ سلامت در جایگاه قابل قبولی قرار داریم که نشان از تلاش همه‌جانبه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی داشته و جای تقدیر دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار