تاکید ابتکار بر شتاب وزارت علوم در انتصاب زنان در جامعه دانشگاهی کشور

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه‌ها برای حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی بیشتر از این است، گفت اکنون 30 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند که امید است انتصاب زنان در ماه‌های پایانی دولت شتاب بیشتری پیدا کند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکید ابتکار بر شتاب وزارت علوم در انتصاب زنان در جامعه دانشگاهی کشور

معصومه ابتکار در مراسم امضای تفاهم‌نامه فی مابین وزارت علوم و معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری که در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: در دولت دوازدهم سومین موافقت‌نامه است که به امضا می‌رسد و انشالله نتایج خوبی را دارد همانطور که تاکنون کارهای ارزشمندی در این راستای فعالیت‌های مشترک انجام شده است.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: از همکاری‌ دانشگاه‌هایی که با ما در طرح‌های کمند و سفیرهای فرهنگی و طرح نمایشگاه هایی که برای عرضه صنایع دستی دختران دانشجو برگزار شده است، تشکر می‌کنم. جهت گیری ما در دوره دولت یازدهم و دوازدهم تحقق سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است در حوزه خانواده، تحقق برنامه ششم توسعه(ماده 101و 102) در موضوع عدالت جنسیتی است و برای این منظور اقدامات مشخصی انجام شده است.

وی افزود: تدوین شاخص های عدالت جنسیتی و ابلاغ آن توسط ستاد ملی زن و خانواده انجام شده است که با حضور رئیس جمهوری این شاخص ها تصویب و ابلاغ شد و تقسیم کار خوبی صورت گرفته است. امیدواریم بتوانیم رصد و پایش عملی این شاخص ها که چند محور آن به طور مستقیم با وزارت علوم است را داشته باشیم. یکی از محورهای مهم، خانواده و رصد و پایش وضعیت خانواده است.

ابتکار خاطرنشان کرد: علاوه بر این شاخص های خانواده را نیز به صورت جداگانه بر اساس سیاست های ابلاغی رهبری و بر اساس ماده 102 در ستاد ملی زن و خانواده داشتیم که این شاخص ها هم اکنون در مرحله تدوین است که می تواند دست مایه خوبی باشد که بتوانیم سیاست های دوستدار خانواده را در کل کشور اجرا کنیم از جمله موضوع دانشگاه های دوستدار خانواده.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: سیاست های دوستدار خانواده که بخشی از آن را با وزارت علوم به ویژه در بخش سفیران فرهنگی شروع کرده بودیم از محورهای مهمی است. یکی از موضوعات محورهای ارتباطی است موضوهعی که یکی از مسایل مهم خانواده امروز مهارت های ارتباطی است که سواد ارتباطی را از مدارس و دانشگاه‌ها شروع کنیم نحوه درست ارتباط کییری صحبت کردن و ارتباط بین نسلی که موضوع بسیار مهمی است چرا که شکاف بین نسلی آثار و صدمات بسیاری را می تواند به جامعه وارد کند.

وی تاکید کرد: یکی از جهت گیری هایی که در طرح سفیران فرهنگی داشتیم انتقال تجربه‌ای است که در معاونت زنان داشتیم در دو طرح گفتگوی ملی خانواده و گفتگوی بین نسلی است که سه سال است با همکاری دانشگاهیان در حال اجرا است و حاصل آن ترویج مهارت های ارتباطی و مهارت های خوب رفتاری است.

ابتکار خاطرنشان کرد: باید بر روی مهارت های جوانان بیش از پیش کار کنیم. امروز مهارت های خوب زندگی کردن و مهارت های ارتباطی و تفکر مثبت بسیار مهم است. شاید در دوره های مختلف باید می پرداختیم و شاید کمتر پرداختیم و غفلت کردیم ولی اکنون فرصتی است که بتوان روی این موضوع کار کرد و از این جهت ما آمادگی لازم داریم که با وزارت علوم همکاری کنیم. همچنین یکی از اتفاقات خوبی که در این دوره صورت گرفت طرح کمند بود و این پیوند دادن دختران دانشجو با اقتصاد و بازار کار است که بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: امیدوارم با توجه به فراخوانی که اعلام شده است بتوانیم جایزه زن در علم را هم اجرا کنیم. فکر می کنم ظرفیت دانشگاه ها برای حضور در عرصه های مدیریتی همانطور که سیاست دولت یازدهم و دوازدهم بوده است بیشتر از این است و امیدواریم در مدت باقی مانده شاهد انتصاب زنان توانمند و شایسته بر اساس معیارهای شایستگی در مسئولیت های مدیریتی دانشگاه ها باشیم.

الان 30 درصد اعضای هیات علمی دانشگاه ها زنان هستند و یقینا حمایت شده است از حضور زنان و تلاش شده است و قدردانی می کنم از رویکرد مثبت وزارت علوم درباره توجه به حضور زنان و امیدواریم شتاب بیشتری در ماه های پایانی دولت شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار