آن‌هایی که برای تخریب ظریف انرژی می‌گذارند، خودشان کجای تاریخ‌اند؟

تهران (پانا) - نماینده پیشین مجلس گفت غصه می‌خورم بابت اینکه یک عده‌ای دعا می‌کردند قاتل شهید سلیمانی رأی بیاورد تا اصلاح‌طلبان نتوانند، در داخل کشور جان بگیرند‌.

کد مطلب: ۱۱۳۷۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
آن‌هایی که برای تخریب ظریف انرژی می‌گذارند، خودشان کجای تاریخ‌اند؟

به گزارش برنا؛ اخیرا روزنامه کیهان با اشاره به تحلیل یک روزنامه درباره حضور محمدجواد ظریف در انتخابات نوشت: «برای ظریف بهترین سناریو این می‌تواند باشد که بازنشسته شود. اگر او به رقابت انتخاباتی 1400 وارد شود احتمالا نه تنها شانسی برای پیروزی ندارد بلکه به عنوان کسی از او یاد می‌شود که سرنوشت سیاسی خود را به انتخاب یک رئیس‌جمهور در آمریکا (بایدن) گره زد.»

در این ارتباط، «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی»، نماینده پیشین مجلس و رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم، در پاسخ به این سوال که چرا کیهان و تندروها از آمدن ظریف برای انتخابات ۱۴۰۰، به رغم اینکه او گفته کاندیدا نخواهد شد هراس دارند؟ گفت: بنده غصه می‌خورم بابت اینکه، یک عده‌ای دعا می‌کردند قاتل شهید سلیمانی رأی بیاورد تا اصلاح‌طلبان نتوانند در داخل کشور جان بگیرند‌.

او افزود: رفتارهای ترامپ موجب سرکوب جریان اصلاح‌طلبی در ایران شد و به بیانی دیگر بهانه به دست کسانی داده شد که حتی یک بار هم برجام را نخوانده بودند.

جعفرزاده ادامه داد: اما با آمدن جو بایدن دموکرات، امیدها، ناامید شده و تصور بر این است که با فضاسازی و یک سری رفتارهای کودکانه، کماکان اصلاح طلبان و جریان اصلاح طلبی را در داخل کشور مورد هجمه قرار دهند.

این چهره سیاسی عنوان کرد: مردم از تنش نفرت دارند و بزرگترین مشکل کشور را وجود تنش بین ایران و همسایگان می‌دانند از این رو این مسئله، عاملی شده که ما در جایی قرار داریم که مردم ناراحت و تحت فشاراند.

غلامعلی جعفرزاده ادامه داد: ظریف به عنوان علمدار صلح و دوستی در کشور ما شناخته شده و کسی است که زحمات زیادی کشیده تا برجام را به کرسی بنشاند؛ برجامی که تاریخ حداقل یک قرن دیگر در مورد آن قضاوت خواهد کرد و در نهایت مشخص خواهد شد که برجام چه بود اما هجمه به ظریف نشان از یک بداخلاقی، نه حتی سیاسی کاری است، چرا که سیاست تا این اندازه کثیف نیست بلکه یک بداخلاقی فردی از سوی برخی تریبون داران است که اینها به ظریف حمله و فحاشی، می‌کنند.

او اضافه کرد: علی رغم اینکه ظریف گفته هرگز برای ریاست جمهوری نخواهم آمد اما اینها کوتاه نمی‌آیند و همچنان او را مورد هجمه قرار می‌دهند؛ به هر روی مردم، شاهدان بسیار خوبی هستند.

این نماینده پیشین مجلس اشاره کرد: مشاوران بایدن گفته‌اند که او برنامه بازگشت به برجام را دارد از این رو برجام یعنی ظریف. بنابراین اگر ظریف تصمیم بگیرد در انتخابات سال آینده کاندیدا شود و اگر آمدن بایدن قطعی شود و بازگشت به برجام مطرح شود، شاهد خواهیم بود که با این همه بی‌انصافی که در قبال توافق برجام شد، اکثریت مردم به ظریف رأی بالایی خواهند داد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی ادامه داد: اینها در حالی است که ظریف گفته برای ۱۴۰۰نمی‌آید و فکر می‌کنم او، تصمیم درست و عاقلانه‌ای گرفته است.

او بیان کرد: به هر حال اگر تندروها روی کار بیایند به تیم دیپلماسی و کادر آن رحم نخواهند کرد. به هر حال ظریف با ظرافت کار بسیار بزرگی انجام داد که در تاریخ این کشور و چه بسا تاریخ دنیا ثبت خواهد شد و ظریف هم با این کارها، خراب نمی‌شود؛ در واقع آنهایی که انرژی می‌گذارند تا او را تخریب کنند خودشان در کجای تاریخ خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار