جشنواره فیلم فجر آنلاین برگزار می‌شود؟

تهران (پانا)- مسئول روابط عمومی سازمان سینمایی می‌گوید جشنواره فیلم فجر به‌هیچ عنوان نمی‌تواند به‌صورت آنلاین برگزار شود زیرا امکان قاچاق فیلم‌ها وجود دارد.

کد مطلب: ۱۱۳۷۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فیلم فجر آنلاین برگزار می‌شود؟

امسال زندگی مردم تمام جهان به علت شیوع ویروس کرونا با مشکل مواجه شده است و اولین راهکاری که وزارت بهداشت برای جلوگیری از این مریضی دارد ماندن در خانه و دوری از مکان‌های عمومی است، از طرفی جشنواره‌های سینمایی جایی برای گرد هم آمدن اصحاب رسانه، اهالی سینما و عموم مردم هستند و تنها راهی که برای جلوگیری از شیوع این ویروس در این مکان‌ها به ذهن می‌رسد عدم برگزاری جشنواره‌ها یا برگزاری آنها به صورت آنلاین است.

پیش از این بخشی از جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در ایران و جشنواره ونیز به صورت آنلاین و بخشی از آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت فیزیکی برگزار شدند، حال سوال اینجاست که امسال مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشورمان یعنی جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد یا خیر و اگر این اتفاق می‌افتد به چه صورت خواهد بود.

مسعود نجفی، مسئول روابط عمومی سازمان سینمایی در گفت‌وگو با پانا درباره احتمال برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: « اردیبهشت جلسه‌ای در خصوص‌ها جشنواره‌ها برگزار شد که بر اساس آن تصمیم گرفته شد جشنواره جهانی فیلم فجر به تعویق بیفتد. جشنواره کودک به صورت برخط برگزار شد. بخشی از جشنواره فیلم کوتاه هم برگزار شده است و جشنواره سینما حقیقت آذر برگزار خواهد شد. اکنون تمام سینماها به‌علت شیوع ویروس کرونا تعطیل‌اند و فیلم‌ها اکران آنلاین می‌شوند، اما نمی‌توان جشنواره فیلم فجر را نیز به آن صورت برگزار کنیم.»

نجفی می‌گوید نمی‌توان به صورت قطعی گفت که چه اتفاقی رخ خواهد داد و جشنواره فجر به چه صورت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: «فعلا تصمیمی برای نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر گرفته نشده اما آنچه مشخص است عدم برگزاری این جشنواره به‌صورت آنلاین است زیرا احتمال قاچاق فیلم‌های سینمایی وجود دارد.»

مسئول روابط عمومی سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: «در روزهای آینده جلسه‌ای برای مشخص کردن تکلیف این جشنواره برگزار خواهد شد و تصمیمات گرفته شده اطلاع‌رسانی می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار