برگزاری کارگاه یاریگران زندگی در فاروج

فاروج(پانا)- کارگاه یاریگران زندگی با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و با موضوع فضای مجازی و در راستای پدافند غیر عامل در محل دبیرستان شبانه روزی دخترانه کوثر شهرستان فاروج برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه یاریگران زندگی در فاروج

امام جمعه تیتکانلو در این کارگاه با گرامی داشت مناسبت های روز 13 آبان گفت: 13 آبان روز افول آمریکاست و امروز آمریکا در ضعیف ترین جایگاه خودش قرار دارد و روز به روز نیز ضعیف تر می شود و دیگر کُرکُری خواندن آن ها به اندازه یک غاز برای ما ارزش ندارد.

حجت الاسلام رضا حسن زاده با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت است و دشمنان ما از موشک های ما نمی ترسند بلکه از تفکر ایران و ایرانی می ترسند افزود: جمهوری اسلامی ایران با یک درصد جمعیت دنیا، هفت درصد منابع جهان را در اختیار دارد و 90 درصد زعفران دنیا در ایران تولید می شود و کشور ما در نانو تکنولوژی هسته ای، سلول های بنیادی دانش بنیان جزو 10 کشور اول و در ساخت پهپاد نیز جزو سه کشور اول دنیا است و همچنین کُرکِ بُز ما مقام دوم را در دنیا بعد از چین دارد و ما روی گنج خوابیده ایم و امروز مشکل ما مشکل بی تدبیری و جهادی نبودن نیروها است و ما هر کجا انفعال از خود نشان داده ایم دشمن جلو آمده و هر کجا که ما پیش می رویم آن ها عقب می روند.

وی با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) توسط مجله شارلی ابدو در فرانسه گفت: امروز فرانسه و کشورهای اروپایی قدرت جهانی شدن را در سَر دارند و از طرفی هم چون اسلام در قلب اروپا دارد رونق می گیرد، بنابراین این اهانت ها به خاطر جلوگیری از گسترش اسلام در اروپا است.

حسن زاده با اشاره به اینکه ما موظفیم به عنوان یک معلم، آنچه را که حقایق است بگوییم افزود: ما باید بپذیریم که مردم از نظر روح و روان، مشکلات دارند و اگر چه این مشکلات وجود دارد اما از آن طرف هم امیدهایی نیز در آینده هست و خداوند یاری خواهد کرد و این وعده الهی است و مطابق روایتی از پیامبراکرم(ص) همه مردم را اگر چه نمی توان راضی نگه داشت اما می توان با اخلاق خوش آن ها را راضی کرد.

امام جمعه تیتکانلو یکی از آفت های امروز را آفت های فضای مجازی بیان نمود و اظهار کرد: بیش از 4 هزار شبکه های جهانی مشغول به فعالیت هستند و فضای مجازی مثل یک میدان مین است و این آفت های فضای مجازی را می توان با وجه رحمانی به فرصت تبدیل کرد و برای ساخته شدن این جهان باید مهدوی شد.

کارشناس فرهنگی، هنری و مشاوره اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج نیز در حاشیه برگزاری این کارگاه گفت: فعالیت یاریگران زندگی برای مصون سازی و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس، پیرو همکاری های سالانه بین آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر، با توجه به دستورالعمل های جدید و با رعایت مقتضیات و شرایط خاص مدارس در دوره کرونا و با هدف ظرفیت سازی برای جلب مشارکت همسالان در پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر، طراحی و تدوین شده است.

حجت الاسلام یوسفعلی عباسی تشکیل گروه های تعاملی کانون یاریگران زندگی در مدرسه و شبکه های اجتماعی با اولویت پیام رسان شاد، در مدارس توسط مشاور یا رابط محترم مشاور و رابط آسیبهای اجتماعی را از دیگر برنامه های اجرایی این طرح اعلام کرد.

این کارگاه با حضور خلیل ذوقی رئیس اداره، رضا ترنیکی کارشناس حراست اداره آموزش و پرورش و جمعی از مدیران و دبیران مدارس شهرستان فاروج برگزار شد.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار