ملکی تاکید کرد

امکان دسترسی دانش‌آموزان به محتوای کتاب‌های درسی؛ از طریق QRcode خوان‌ها

تهران (پانا) - معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در دفاتر سازمان تاکید کرد موضوع QRcode خوان کردن کتاب‌های درسی باید برای سال آینده انجام شود و برای مهر آینده دانش‌آموزان امکان دسترسی آسان به محتوای کتاب‌های درسی از طریق QRcode خوان‌ها را داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۳۵۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
امکان دسترسی دانش‌آموزان به محتوای کتاب‌های درسی؛ از طریق QRcode خوان‌ها

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، شورای مدیران سازمان با حضور تعدادی از مسوولان حوزه‌های تربیت و یادگیری و مدیران سازمان برگزار شد. در ابتدای این نشست حسن ملکی ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله گفت: از خداوند متعال می‌خواهم همه‌ی ما را در صیانت از راه آن بزرگوار با وحی الهی و دلالت‌های پروردگار، موفق و منصور بدارد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر مانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه گفت: در این ایام، استکبار جهانی به نمایندگی مکرون، توهین و لحن وقیحانه ای به رسول مکرم اسلام این شخصیت برجسته‌ی بشریت داشت و اصرار بر درست بودن آن هم داشت؛ این حرف‌ها و توهین ها چیزی از شخصیت و عظمت رسول اکرم نمی کاهد بلکه باعث می شود مسلمانان بر محوریت خداوند متعال گرد هم آیند و وحدت بیشتری پیدا شود و ضربات کوبنده بر پیکر باطل بزنند.

در ادامه تعدادی از مدیران کل نکاتی را در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه های کاری خود بیان داشتند. معاون وزیر آموزش و پرورش ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در دفاتر سازمان تاکید کرد موضوع QRcode خوان کردن کتاب های درسی باید برای سال آینده انجام شود و برای مهر آینده دانش آموزان امکان دسترسی آسان به محتوای کتاب های درسی از طریق QRcode خوان ها داشته باشند.

وی با تأکید بر اهمیت محتوای مفید مجلات رشد برای معلمان و دانش آموزان گفت: برای ترویج و تبلیغ بهتر و استفاده‌ی مخاطبان، فرآیند تولید مجلات مستمر پیگیری شود.

در این جلسه که به ارائه گزارش دفتر برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری آموزش عمومی و متوسطه نظری اختصاص داشت به طرح راهبردهایی از سوی ریاست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اختصاص یافت.

ملکی در ارتباط با برنامه‌های تحولی گفت: اوضاع تحول را در سازمان به صورت موردی و گروه به گروه رصد می‌کنم.از جزییات عملکرد گروه‌ها و مسوولان آن آگاهم و لازم است که به هوشیاری خود بیافزاییم و بدانیم الان در چه نقطه ای هستیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به بعد اجرایی عملکرد دو دفتر متوسطه نظری و فنی و حرفه ای گفت: تحول در شرایط کنونی رسالت ما است. بین رسالت و وظیفه تفاوت است. اگر در سازمانی یک فردی وظیفه‌ی خود را انجام ندهد از کارآمدی او کاسته می‌شود ولی اگر رسالت خود را انجام ندهد از موجودیت او کاسته می‌شود چون رسالت رابطه‌ی مستقیم با موجودیت یک چیز دارد. اگر رسالت به درستی انجام نشود سازمان زیر سوال می‌رود . تحول در شرایط کنونی وظیفه‌ی شما نیست رسالت شما است در دل رسالت وظایف نهفته است.

وی با طرح این سوال که رسالت سازمان پژوهش چه هست؟ گفت: رسالت سازمان پژوهش این است که برنامه تحولی برای رشد همه جانبه‌ی متربی یعنی امانت های الهی که دانش آموزان هستند، تهیه کند. رسالت ما رشد همه جانبه است نه رشد تحصیلی و یا عقلانی و یکی از ابعاد رشد بر محوریت فطرت، فطرت گرایی توحیدی است که بابد براساس آن فطرت پروری کنیم و با تحلیل فطرت الهی انسان به رشد کودکان و نوجوانان کمک کنیم .تعلیم و تربیت رسالت ما است.

ملکی با بیان اینکه این رسالت؛ رسالت جدیدی نیست بلکه اکنون در صدد احیای این رسالت هستیم، افزود: انجام این رسالت نیازمند شاخص و کنکاش‌های دقیق علمی است. الان شما برای انجام این رسالت مأمور هستید.

وی از حاضرین خواست در مورد شیوه های حرکت در راستای تحقق این رسالت، خود را ارزیابی کنند و گفت: ما یک تعهد انقلابی برای تحقق‌ این امر داریم چرا که از بالاترین مسوول این کشور یعنی مقام معظم رهبری تا دانش آموزان، منتظر این تحول هستند.

وی با یادآوری شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی گفت: تعبیر ما در سازمان پژوهش از این شعار یعنی نه الگوهای غربی و نه الگوهای مارکسیستی؛ بلکه الگوهای جوشیده از درون است. این شعار در هر دستگاهی به یک روش معنا می‌شود لذا عمل به این شعار یعنی تولید الگوهای بومی مبتنی بر فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلامی.

وی با برشمردن ویژگی های کلی برنامه درسی تحولی براساس اسناد تحولی؛ پنج ویژگی را به صورت مشروح بیان کرد. "ارزش مداری برنامه های درسی" یعنی جهت گیری درست و ارزشی علم، "علمی بودن" از وجوه مختلف و اعتبار نظریه‌های علمی؛ "بین رشته ای" "جامع نگری و همه جانبه نگری" "تفکر محوری محتوای درسی" پنج راهبرد ریاست سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی در مواجه با برنامه ریزی تحولی در سازمان پژوهش بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار