درخشش دانش آموزان ایرانی در مسابقات شطرنج قهرمانی دانش آموزان جهان

تهران (پانا) - آناهیتا زاهدی‌فر دانش‌آموز تهرانی نائب قهرمان و آراد نظری به مقام سوم مسابقات شطرنج دانش آموزان جهان دست یافتند.

کد مطلب: ۱۱۳۳۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش آموزان ایرانی در مسابقات شطرنج قهرمانی دانش آموزان جهان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، آناهیتا زاهدی فر دانش‌آموز تهرانی نائب قهرمانی مسابقات شطرنج دانش آموزان زیر 17 سال جهان و دانش‌آموز آراد نظری مقام سوم این مسابقات را از آن خود کردند.

این مسابقات در دوران شیوع بیماری کرونا به‌صورت آنلاین و تحت پلتفرم chess premium و نظارت دوربین توسط کمیته فنی فدراسیون جهانی ورزش دانش‌آموزی (ISF) در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار شد. مرحله مقدماتی این مسابقات به روش سوئیسی و در 11 دور برگزار شد و دانش آموزان آناهیتا زاهدی فر از شهر تهران توانست به مقام نائب قهرمانی و دانش‌آموز آراد نظری توانست به مقام سوم این مسابقات دست یابند.

شایان‌ذکر است؛ در مسابقات زیر 14 سال در بخش دختران و پسران جهان برگزار و دانش آموزان دختر سحر معصومی و خورشیدی توانستند بااقتدار به مقام قهرمانی دانش آموزان جهان دست یابند.

قابل‌ذکر است که برای تمامی بازیکنان حاضر در مرحله فینال احکام صادر و قهرمان مسابقات ضمن کسب جایزه نقدی مسابقات جواز حضور در مسابقات دانش‌آموزی جهان 2021 چین را دریافت خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار