استاندار زنجان تأکید کرد:

آمادگی، شرط اول مقابله با حوادث است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان اعلام کرد تا دو هفته آینده همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان تدابیر، اولویت ها و امکانات پیش بینی شده را برای فصل زمستان اعلام کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی، شرط اول مقابله با حوادث است

فتح الله حقیقی در جلسه ستاد پیشگیری و عملیات پاسخ به بحران با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، از فعالیت ها و خدمات این نیروی ولایی برای ایجاد امنیت و آرامش در تمام شئون اجتماعی قدردانی کرد.

رئیس ستاد پیشگیری و عملیات پاسخ به بحران استان در ادامه گفت: آمادگی، شرط اول مقابله با حوادث است و ضروریست همه دستگاه هایی که با این ستاد مشارکت دارند در مانورها، توانایی و قابلیت مقابله با حوادث را تمرین کنند.

وی از اداره کل هواشناسی استان نیز خواست بطور مستمر وضعیت جوی را پیش بینی و رصد کند و اطلاعات آماری و شرایط جوی را در اختیار عموم مردم و برخی دستگاه ها همچون مدیریت بحران و جهاد کشاورزی قرار دهد.

استاندار زنجان تهیه اطلس جغرافیایی از مناطق ریسک پذیر را برای آمادگی در مواقع بحرانی ضروری دانست و تاکید کرد: حتما باید برای این مناطق اولویت بندی صورت گیرد و در استفاده از تجهیزات برای ارتقاء توان امدادی و مدیریت بحران علاوه بر بخش دولتی از ظرفیت بخش خصوصی نیز می توان بهره برد.

نماینده عالی دولت در استان از فرمانداران خواست ستاد پیشگیری و عملیات پاسخ به بحران را در شهرستان ها فعال کنند و دستگاه های خدمات رسان همچون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، سوخت مورد نیاز مناطقی که از گاز برخوردار نیستند و مشاغلی که برای فعالیت به نفت نیاز دارند را به میزان کافی ذخیره سازی کند.

حقیقی استفاده از ظرفیت سرانه ها بویژه صداوسیما را در آمادگی مردم برای مقابله با حوادث و سوانح بسیار مهم و ارزشمند دانست و افزود: یکی از اقدامات ایمنی در برابر سوانح، بیمه منازل و باغات و مزارع است که در صورت بروز بحران بتوان بخشی از خسارت ها را جبران کرد.

استفاده از توانایی بسیج مردمی و بسیج اقشار در زمان بروز سوانح، اختصاص مکان مناسب در شهرستان ایجرود برای دپوی اقلام هلال احمر و بررسی دقیق نحوه پیشگیری از بالا آمدن سطح آب در برخی مناطق شهر زنجان از دیگر موارد مورد تاکید استاندار زنجان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار