ورامین در صدر آبیاری نوین استان تهران

ورامین(پانا)- ورامین یکی از قطب های اصلی کشاورزی استان تهران محسوب می‌شود و قالب ۷۰ درصد ساکنان این منطقه کشاورزی را پیشه کرده اند.

کد مطلب: ۱۱۳۱۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ورامین در صدر آبیاری نوین استان تهران

محسن بناییان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین در نشست با خبرنگاران گفت: بیشترین محصولات در بعد نیاز‌های روزمره شهروندان استان، از طریق صنعت کشاورزی منطقه تامین می‌شود، که براین اساس کشاورزی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، که ورامین یکی از قطبهای اصلی کشاورزی استان تهران محسوب می‌شود و قالب ۷۰ درصد ساکنان این منطقه کشاورزی را پیشه کرده‌اند.

او‌ در ادامه گفت: غلات از جمله کشتهای پیشرو در تولید است که توانسته‌ایم نیاز بسیاری از استانها را برآورده کنیم و این امر طی سالیان اخیر و با تاسیس کلینیک‌های آزمایشی و بهره‌مندی از اصول علمی منجر به برداشت باکیفیت‌تر از قبل شده است.

بناییان گفت: از لحاظ تولید دام نیز ورامین پیشگام استان تهران بوده است ولی به جهت بروز مشکلات اخیر در تهیه مواد خوراکی و بهداشتی این صنعت با چالش جدی روبه‌رو است که در صورت عدم پشتیبانی لازم زیانهای جبران‌ناپذیری تحمیل خواهد شد. مهمترین رویکرد مدیریت جهاد کشاورزی در بخش آبیاری نوین و مدرن است که طی سالیان گذشته توانسته‌ایم رتبه برتر استان را به خود اختصاص دهیم و این خود نقطه عطفی در بعد استفاده بهینه از منابع آبی خواهد بود.

او در ادامه گفت: هم‌اکنون سیاست راهبردی وزارت جهاد کشاورزی اجرای سیستم آبیاری مدرن برای مقابله با کم آبی است که ورامین با دارا بودن ۱۶ هزار هکتار اراضی رتبه اول استان را کسب کرده و برای افزایش این امر همچنان در تلاش برای توسعه زیرساختها هستیم. از دیگر برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین ایجاد زنجیره تولید تا سفره نهایی خواهد بود که این طرح جزو سیاست‌های دیگر وزارتخانه است و در این بخش، توسعه تولید، کارآفرینی و درآمد پایدار برای کشاورزان منطقه از مهمترین رویکردها در نظر گرفته شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: تمام تلاشمان تغییر شیوه کشاورزی سنتی به صنعتی است که زیرساخت‌های این طرح هم اکنون پیش‌بینی شده تا بتوانیم با چنین شیوه‌هایی به سمت و سوی افزایش تولید و مبارزه با کم آبی حرکت کنیم. به جهت شرایط اقلیمی بیش از ۹۰ درصد از باغات شهرستان کاشت پسته را در پیش گرفته‌اند که در نظر است این امر توسعه یابد، چراکه فرآیند تولید پسته علاوه بر صرفه اقتصادی، از هزینه‌های پایین‌تری برخوردار است، باتولید ۲۴هزار تن پسته در سال، شرایط برای بهره‌وری لازم فراهم است که در صورت فرآوری با ظرفیت لازم می‌تواند صادرات را پیش روی تولیدکنندگان قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار