استاندار خراسان رضوی تا هفته آینده تعیین می‌شود

تهران (پانا) - دبیر هیات دولت درخصوص تعیین تکلیف استاندار خراسان رضوی اظهار کرد تکلیف استاندار خراسان رضوی هفته آینده مشخص و قطعی خواهد شد. گزینه‌های مطرح بررسی شده و در نوبت طرح در هیات دولت است. این گزینه‌ها بومی نیستند که البته این موضوع یک قاعده است و تا جایی که سراغ دارم، در هیچ استانی کسی بومی همان محل انتخاب نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۱۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندار خراسان رضوی تا هفته آینده تعیین می‌شود

به گزارش ایسنا، حسین سیمایی، دبیر هیات دولت در خصوص تعیین تکلیف استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: تکلیف استاندار خراسان رضوی هفته آینده مشخص و قطعی خواهد شد. گزینه‌های مطرح بررسی شده و در نوبت طرح در هیات دولت است. این گزینه‌ها بومی نیستند که البته این موضوع یک قاعده است و تا جایی که سراغ دارم، در هیچ استانی کسی بومی همان محل انتخاب نمی‌شود.

او ادامه داد: این بومی نبودن برای حفظ استقلال، بی‌طرفی و رعایت سلامت اداری است و از همین رو است که تلاش می‌شود استانداران بومی استان‌ها نباشند. با این حال گزینه‌های مطرح تجربه اداری خوبی داشته و از پیشینه اداری موفقی در مدیریت استانی برخوردارند.

وی بیان کرد: همه این مسائل در انتخاب استاندار خراسان رضوی لحاظ شده چون این استان از مهمترین استان‌های کشور به لحاظ اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، مساله حاشیه شهر و... است. حاشیه شهر مشهد یکی از مسائل مهم و مورد توجه دولت است و همیشه یکی از موضوعات مهمی که با استانداران خراسان رضوی طی می‌شود، اهتمام به مساله حاشیه شهر است. در این انتخاب جدید نیز این مساله مورد توجه رئیس‌جمهور بوده است.

سیمایی درخصوص برخی انتقادات به دولت مبنی بر نبود مدیریت لازم برای پیشبرد امور در شرایط کنونی گفت: اوضاع اقتصادی وخیم است و کسی نمی‌تواند مشکلات مردم و کشور را انکار کند ولی اگر فضایی سالم و آزاد برای قضاوت باشد، آن زمان می‌توان عوامل نقش‌آفرین در ایجاد این وضعیت را مشخص کرد. در این میان عوامل خارجی سهم بزرگی در اختیار دارد. منظور از عوامل خارجی عواملی است که در اختیار دولت نبوده و از بیرون بر آن تحمیل شده و خارج از اراده دولت است.

دبیر هیات دولت تصریح کرد: طی ۴۰ سال گذشته چنین تحریمی و حتی به اندازه نیمی از فشار آن هم بر کشور اعمال نشده است. مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره داشتند. ساختارهای ما که معلول این دولت نیست و شاید از دهه ۴۰ در ایران ایجاد شده هم در تشدید این شرایط نقش دارد و تحریم موجب شده عیب این ساختارها نمایان شود و ضعف بنیه‌های ما را برملا کرده است. این ساختار پیش از انقلاب بوده و پس از انقلاب نیز با جنگ و تحریم‌ها تشدید شده است.

سیمایی با بیان اینکه نمی‌توان انکار کرد در بخش‌هایی از دولت سوءمدیریت هم هست، گفت: اما اینکه گفته شود دولت کار را رها کرده ظلم است. ما در دولت نزدیک ۱.۵ برابر یک کارگر به لحاظ فنی کار می‌کنیم. دولتی‌ها حداقل ۱۲ ساعت مشغول کار هستند و بقیه کارها نیز به صورت تلفنی و سایر روش‌ها پیگیری می‌شود. دولت کار را رها نکرده و زحمت می‌کشد؛ منتها مشکلات به قدری زیاد است که مردم آثار اقدامات و نتیجه آن را نمی‌بینند. در واقع بهره‌وری ما بابت این همه مشکلات پایین آمده است.

دبیر هیات دولت درباره امکان مذاکره نیز عنوان کرد: من هیچ خبری ندارم. در صورت پیروزی رقیب ترامپ در انتخابات آمریکا، این مساله حتما تاثیر نسبی بر شرایط ما خواهد داشت ولی آنطور که انتظار داشته باشیم با آمدن رقیب ترامپ تغییرات ماهوی در وضعیت فعلی ایجاد شود، چنین نیست. جو بایدن نیز از فواید این تحریم‌ها استفاده خواهد کرد چون این تحریم‌ها منافعی برای آمریکا داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار