نوید خاکشور، نمایندۀ دانش آموزان اقلیت کلیمی ایران در مجلس دانش آموزی:

دانش آموزان در مجلس دانش آموزی حضور پیدا می کنند که آموزش و پرورش را نقد کنند

اصفهان(پانا) _ نماینده دانش آموزان اقلیت کلیمی ایران در مجلس دانش آموزی عنوان کرد به دانش آموزان پیشنهاد می کنم که با ارزیابی خودشان باعث ترقی ایران و دیگر مردمان و دانش آموزان بشوند.

کد مطلب: ۱۱۳۰۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان در مجلس دانش آموزی حضور پیدا می کنند که آموزش و پرورش را نقد کنند

نوید خاکشور، نمایندۀ دانش آموزان اقلیت کلیمی ایران در مجلس دانش آموزی و نمایندۀ دانش آموزان استان اصفهان از مدرسۀ شهدای ادب ناحیه 2 است.

وی در گفت و گو با پانا، هدف خود را از وارد شدن به این بستر و مجلس دانش آموزی این گونه عنوان کرد: با توجه به اطلاعاتی که از قبل کسب کرده بودم که مجلس دانش آموزی یک نهاد صنفی، مشورتی است و می توان خیلی از کارهای دانش آموزان را داخل آن پیش برد و نظر داد و آموزش و پروش را نقد کرد، در طی راه باعث می شود که نه تنها آموزش و پرورش استان اصفهان، بلکه آموزش و پروش کل ایران ترقی پیدا کند. همچنین من هدف هایی در رابطه با دانش آموزان اقلیت های مذهبی داشتم که دانش آموزان اقلیت کلیمی ایران نقص هایی در تحصیلشان وجود دارد برای همین حضور پیدا کردم و با کسب آرای دوستان توانستم به مجلس دانش آموزی راه پیدا کنم و آموزش و پرورش را نقد کنم و نظرات خود را بیان کنم.

خاکشور در خصوص اینکه چه طور توانسته و چه پروسه ای را طی کرده است که وارد مجلس دانش آموزی کشور بشود بیان کرد: انتخابات دانش آموزان کلیمی اقلیت ها به صورت جداگانه به نسبت دیگر دانش آموزان برگزار می شود. دانش آموزان اقلیت در ابتدا با توجه به رزومه کاری که در شوراهای مدرسه دارند، در آموزش و پرورش کل استان حضور پیدا می کنند و داوطلب می شوند که برای دو سال نمایندۀ دانش آموزان اقلیت کلیمی یا کل اقلیت ها بشوند. من هم در ابتدا در شوراهای مدرسه فعالیت داشتم. سپس با توجه به اینکه یک سنی باید داشته باشیم که به مجلس دانش آموزی راه پیدا کنیم برای همین باید در پایۀ نهم یا دهم باشیم که در مجلس دانش آموزی حضور پیدا کنیم و کاندیدا بشویم. برای همین در آموزش و پرورش حضور پیدا کردم و چند نفر کاندید شدند و من در بین دانش آموزان اقلیت انتخاب شدم و به این مجلس راه پیدا کردم. خصوصیاتی باید دانش آموز داوطلب داشته باشد که رزومۀ کار در شورا، انضباط و معدل خوب از جملۀ آن ها است.

او در پاسخ به اینکه دستاوردهای حاصل از حضور دانش آموزان استان در مجلس دانش آموزی کشور به چه صورت بوده است، عنوان کرد: ابتدا بیان کردم دانش آموزان در مجلس دانش آموزی حضور پیدا می کنند که آموزش و پرورش را نقد کنند و یک راهکاری را با وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولین عالی رتبه در استان اصفهان در میان بگذارند. این رابطه فعال بود. حتی از استان اصفهان نماینده ای در هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی داریم که اکنون در تهران حضور دارد. همچنین خانم دلارام شرکت قناد نماینده ای از استان هستند که در هیئت رئیسه کمیسیون قطب 3 حضور دارند. این ها چندی از دست آوردهای استانی ما بوده است. علاوه بر اینها در استان اصفهان طی جلساتی که با رئیس آموزش و پرورش استان برگزار کردیم به این دست آوردها رسیدیم که از جملۀ آنها بازدید از مدارس، نظارت و گزارش از روش پرورشی پیاده شده در مدارس بوده است.

به عنوان نمایندۀ اقلیت های مذهبی در مجلس دانش آموزی چقدر مجلس دانش آموزی توانسته به آموزش و پروش بهتر برای دانش آموزان اقلیت های مذهبی کمک کند؟

خاکشور در این زمینه معتقد است: خدا را شکر خیلی نتایج خوبی داشته است. از جمله می توان به اصلاح سؤالات کنکور سراسری در دورۀ قبل و اصلاح سؤالات کنکور آزمایشی در باب گنجاندن سؤالات ویژه اقلیت های دینی و همچنین تعطیل کردن اعیاد مذهبی اقلیت های مذهبی برای مدارس با ارسال نامه از آموزش و پرورش اشاره کرد.

او در پایان خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم که در خدمت دانش آموزان نه تنها استان و دانش آموزان اقلیت بلکه دانش آموزان کل ایران بودم و سخنانشان را بیان کردم. همچنین امیدوارم که همیشه ایران ما پاینده باشد و به دانش آموزان پیشنهاد می کنم که با ارزیابی خودشان باعث ترقی ایران و دیگر مردمان و دانش آموزان بشوند.

خبرنگار:مهدی صادقی برومند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار