حسینی: باید تمام همت خود را بر تولید محتواهای مدرن و پیشرفته متمرکز کنیم

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست شورای معاونان سازمان بیان کرد در وضعیت کرونا و شرایط حاضر باید به سمت احیاء و به روز رسانی نقش های تمامی ذینفعان نظام تعلیم و تربیت حرکت کرد و ایجاد مدارس شتاب دهنده و حرکت به سازمان یادگیرنده از ضروریات است.

کد مطلب: ۱۱۲۹۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: باید تمام همت خود را بر تولید محتواهای مدرن و پیشرفته متمرکز کنیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در جلسه شورای معاونین سازمان آموزش و پرورش استثنایی که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد گفت: به زودی طرح سیاست گذاری منابع انسانی از سوی وزارت آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد که در این طرح بر شیوه های جذب و استخدام نیروی انسانی، گواهینامه صلاحیت معلمی، بکارگیری معلمان چند مهارتی، توسعه شایستگی ها و سنجش صلاحیت های علمی و بر مبنای آن رتبه بندی معلمان، شیوه کار معلمان درمدارس، ساختار نیروی انسانی و نیز امکان استاندارد سازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش تاکید دارد.

معاون وزیر با بیان اینکه باید به سمت ایجاد سازمان تجدید حیات شونده حرکت کنیم، گفت: در راستای ایجاد سازمانی تجدید حیات شونده و شعار راهبردی تثبیت و ترویج ارزش های سازمانی با اصلاح روش ها، همه گروه های فعال در این سازمان مجموعه فعالیت ها ، برنامه ها و روندهای کاریشان باید مورد بازنگری و مهندسی مجدد قرار گیرد تا هم در جهت گیری ها و هم در برنامه ها و فعالیت ها به روز آوری شده و کیفیت بخشی و نگاه نوآورانه در آن شکل گیرد. در این راستا عملکرد، اهداف، سیاست ها، برنامه ها و اقدامات تمامی گروه های سازمان طی هفته های آینده در جلسات کارشناسی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

وی تصریح کرد: تاکنون در حوزه مشکلات ویژه یادگیری و مشاوره خانواده این امر محقق شده است و در حوزه های گروه های آسیب شنوایی، بینایی، ناتوانان و کم توانان ذهنی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی، طیف اتیسم و در حوزه های سنجش، توانبخشی، امور پرورشی، تربیت بدنی، ارزیابی عملکرد، روابط عمومی، اداری، مالی و فناوری نیز این جلسات کارشناسی استمرار خواهد یافت.

حسینی با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را با شکل گیری کارگروهی توانمند برای استفاده از ظرفیت "شادنما" بکار گیریم، اظهار کرد: برخی از محدودیت هایی که در حوزه استثنایی در خصوص شاد وجود دارد از طریق شادنما جبران خواهد شد.

وی گفت: بعد از راه اندازی پایگاه جامع آموزش در بستر شاد باید تمام همت خود را بر تولید محتواهای مدرن و پیشرفته متمرکز کنیم و خوشبختانه تاکنون بیش از هزار محتوا داوری شده است و 200 محتوا در 10 عنوان نیز در شاد بارگذاری شده است.

معاون وزیر از تشکیل کارگروه مستند سازی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد و گفت: این کارگروه با رویکرد علمی، ادبی و سازمانی تشکیل خواهد شد تا شیوه نامه ها و دستور العمل ها مورد توجه جدی قرار گرفته و پس از آن به وزارت یا ادارات استان ها ارسال شود.

حسینی با بیان اینکه کرونا شرایط ویژه ای برای جامعه و بویژه آموزش بوجود آورده است، افزود: این شرایط نظارت، هماهنگی، تعامل، نظارت و حساسیت های ویژه ای را طلب می کند لذا نظام ارتباطی و شبکه تعاملی از مدرسه تا ستاد و نظام تعاملی "سابت" به منظور افزایش تعاملات گرم با کلیه عوامل از مدرسه تا ستاد همچنان به عنوان یک ضرورت جدی باید مستمر مورد توجه قرار گیرد. در پایان هر هفته گزارش مکتوب این تعاملات بویژه کنترل اطلس یادگیری باید از مدرسه به استان و از استان به ستاد ارائه شود.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه باید به سمت احیاء و به روز رسانی نقش هایمان در وضعیت جدید پیش برویم، گفت: در وضعیت جدید باید مدارس شتاب یافته ایجاد شود بگونه ای که این مدارس امکان و ظرفیت تطبیق مدام با شرایط ناپایدار را داشته باشند. در این راستا مدیران و معلمان باید آموزش های توانمند سازانه و متناسب با این شرایط را ببینند تا آمادگی لازم برای این وضعیت را بیش از پیش پیدا کنند.

حسینی در ادامه به بیان آماری از اطلس یادگیری در حوزه استثنایی پرداخت و اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات 47 درصد دانش آموزان استثنایی از آموزش های حضوری، 35 درصد از شاد، 1.4 درصد از تلویزیون، 9.5 درصد از سایر پیام رسان ها، 2.5 درصد از کمک اولیاء و 3.8 درصد از بسته های آموزشی و درسنامه ها استفاده می کنند.

وی در پایان گفت: باید همه شیوه های آموزش بکار گرفته شود تا هیچ دانش آموزی در وضعیت کرونا از تحصیل باز نماند و دو اصل تداوم آموزش و پوشش حداکثری با حفظ سلامت دانش آموزان محقق شود و در این راستا مشارکت راهبردی خانواده ها در قالب طرح همیار معلم به شکل جدی مورد نظر قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار