ربیعی: حمل و نقل عمومی مهمترین نقطه ضعف ما در مدیریت کرونا است

تهران (پانا) - سخنگوی دولت با بیان اینکه بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را نهادهای دولتی دارند گفت حضور نیروی انسانی در ادارات را باید طوری مدیرتی کرد که هم سیستم اداری دچار مشکل نشود و هم بتوان نکات بهداشتی را رعایت کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۹۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ربیعی: حمل و نقل عمومی مهمترین نقطه ضعف ما در مدیریت کرونا است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی صبح امروز در حاشیه بازدید از ایستگاه مترو تجریش و تئاتر شهر ضمن بازدی از روند اجرای طرح الزام استفاده از ماسک از درب منازل، درخصوص کاهش ساعت کاری کارکنان دولت و اجرای دورکاری گفت: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را نهادهای دولتی دارند. فعالیت سیستم اداری در صورت فقدان نیروی کار با مشکل مواجه می‌شود و از همین‌رو باید این مساله را به گونه‌ای مدیریت کرد که هم سیستم اداری دچار مشکل نشود و هم بتوان نکات بهداشتی را رعایت کرد.

وی همچنین در مورد دورکاری کارمندان دولت بیان کرد: تصمیم برای دورکاری کارمندان براساس نظام اداری گرفته می‌شود و اکنون نیز در شرایط لزوم حضور کارمندان به یک سوم کاهش یافته و ساعت کاری آنان هم کم شده است.

ربیعی اظهار داشت: باید تصمیم‌گیری براساس مورد مطالعه شده‌ باشد اما اکنون ادارات ما بهترین میزان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارد.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در آخرین جلسه ستاد اقتصادی دولت تصمیم بر این شد که با همکاری وزارت کشور، شهرداری‌ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۲۰ هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود. بخشی از این اتوبوس‌ها با نوسازی ناوگان فرسوده کشور و از محل بودجه در نظر گرفته شده سازمان برنامه و بودجه تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه مدیریت بیماری کرونا هم‌اکنون مهمترین نقطه ضعف ما مربوط به حمل و نقل عمومی به خصوص مترو و اتوبوس است، تاکید کرد: بعد از شیوع کرونا یک دوم تعداد مسافران مترو و دو سوم مسافران اتوبوس کاهش یافته است.

ربیعی به علت کاهش سفرها با مترو و اتوبوس در دوره شیوع کرونا اشاره و اعلام کرد: تعدادی از افراد برای جابجایی یا از خودرو شخصی استفاده می‌کنند یا سفرهای زائد را حذف کرده‌اند.

سخنگوی دولت درخصوص کنترل و نظارت بر اماکنی مشابه پاساژها نیز افزود: متناسب با متراژ و شلوغی این اماکن کنترل‌ها بیشتر شده است و بازرسان نیز بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صنوف مختلف به ویژه نانوایی‌ها نظارت می‌کنند.

وی بر لزوم استفاده همه شهروندان از ماسک برای حفظ سلامتی و جلوگیری از شیوع کرونا تاکی کرد و گفت: اجباری شدن استفاده از ماسک تصمیم درستی است و ما نیز در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد چگونگی مجازات افرادی که مبتلا هستند و از خانه خارج می‌شوند و افرادی که مبتلا نیستند اما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

ربیعی افزود: روی موضوع جرایم و شیوه شناسایی افراد مبتلا کار شده است و آزمایشگاه‌های دولتی و خصوصی باید همه اطلاعات را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند که وزارت بهداشت نیز آنها را به صورت آنلاین در اختیار نیروی انتظامی، بسیج و سایر بازرسان قرار می‌دهد.

سخنگوی دولت ادامه داد: هر فردی که در آزمایشگاه به او اعلام شده مبتلا به کروناست از شیوه‌های مختلف از جمله ردیابی موبایل مورد کنترل قرار می‌گیرد و در صورت خروج از خانه، جرایم سنگینی به وی تعلق می‌گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: نمی‌خواهیم درگیری فیزیکی در قبال اجرای این طرح رخ دهد و شیوه‌هایی اتخاذ خواهد شد که افرادی که رعایت نمی‌کنند، جریمه شوند.

ربیعی یادآور شد: دیگران هم حقوقی دارند و باید به حقوق دیگران احترام گذاشته شود. مبارزه با کرونا به رعایت پروتکل‌ها به خصوص استفاده از ماسک نیاز دارد. همه کشورهایی که پروتکل‌های بهداشتی مربوط را رعایت کرده‌اند، در مبارزه با کویید ۱۹ موفق شده‌اند؛ در مدتی که ما پروتکل‌ها را بیشتر رعایت می‌کردیم نیز میزان مرگ پایین بود اما در دوره‌ اخیر در شهر تهران رعایت پروتکل‌ها به زیر ۴۰ درصد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار