الحسینی در نشست خبری خبر داد

ممنوعیت فعالیت‌ موسسات کنکوری در شبکه شاد

تهران (پانا) - مشاور وزیر و مسئول شبکه دانش‌‌آموزی شاد به بیان جزئیات امکانات و قابلیت‌های شبکه شاد پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۲۷۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت فعالیت‌ موسسات کنکوری در شبکه شاد

سید حسن الحسینی در نشست خبری امروز خود پیرامون پروژه شاد به وجود یک بانک اطلاعاتی از دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: ساماندهی معلم و دانش‌آموز در این بخش اجرا می‌شود و بخش زیرساخت‌های پایه‌ای در این راستا مورد توجه قرار می‌گیرد. بعد از این مرحله نوبت به پلتفرم شاد می‌رسد که از یک پلتفرم خبری به آموزشی تبدیل شد و با ایجاد امکانات جدیدی به یک پلتفرم کامل شکل گرفت.

الحسینی با اشاره به اینکه امسال برای دانش‌آموزان برنامه ریزی تلفیقی را در نظر گرفتیم افزود: زون بندی دانش‌آموزان را نیز امسال دنبال خواهیم کرد. کاربران مختلفی در این شبکه شامل مدیران، معلمان، خانواده و دانس‌آموزان وجود دارد که برای آنان 3 نوع خدمات در مجموع شبکه شاد ارائه می‌شود؛ یک نوع آن خدمات رایگان است، خدمات بعدی خدمات افزوده است که بخش خصوصی در شاد تعریف می‌شود و به عنوان رقیب همکار شاد خواهد بود، موضوع بعدی برنامه‌های فوق برنامه است.

بیش از ١٠٠ هزار مدیر و ۶۴ هزار معلم در این شبکه عضویت دارند

مسئول پروژه شاد با بیان اینکه در این طرح بیش از یک میلیون دانش‌آموز احراز هویت شدند عنوان کرد بیش از ١٠٠ هزار مدیر و ۶۴ هزار معلم در این شبکه عضویت دارند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سهم محرومیت از فضای مجازی گفت: ٣/۵ میلیون نفر از دانش‌آموزان فاقد ابزار مناسب هوشمند هستند یا آنکه دسترسی مناسب به اینترنت ندارند که ما ٣ میلیون و ٢٠٠ هزار نفر سهم محرومیت لحاظ کردیم به این معنا که ٢١ درصد دانش‌آموزان را شامل می‌شود و اختلاف ٣٠٠ هزار نفری به دانش‌آموزانی برمی‌گردد که ابزار هوشمند قرضی استفاده کرده‌اند.

وی به سهم چالش‌ها و مشکلات در شبکه شاد اشاره کرد و گفت: کندی ورود 10 درصد، عادت سنتی 10 درصد، اشکالات نرم افزاری ١٠ درصد، عدم دسترسی به ابزار مناسب ١٠ درصد، عدم مدیریت برنامه ریزی و ترافیک ١0 درصد و آشنایی کم مدیران ١٠ درصد، کندی و سرعت ١۵ درصد، ورود به بانک اطلاعات پایه سناد ٢٠ درصد بوده است.

پیگیر حل مشکل سرعت در شبکه شاد هستیم

الحسینی با تاکید براینکه پیگیر حل مشکل سرعت در شبکه شاد هستیم گفت: این موضوع مرتبا رصد می‌شود تا سرعت افت نکند.

مسئول پروژه شاد در واکنش به گلایه‌هایی پیرامون اظهارات شب گذشته معاون استانداری تهران مبنی بر پیگرد قانونی در صورت تعطیلی آموزش در شبکه شاد در هفته پیش رو عنوان کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا به مثابه قانون است و این ستاد حق دارد که برای آموزش و پرورش هم قانون بگذارد و در واقع مرجعیت قانونی دارد. اینکه چرا استانداری اعلام می کند هم باید گفت استاندار مجری سیاست‌ها است. هرچند باید مسائل آموزشی به صورت تخصصی از سوی آموزش و پرورش مطرح شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: ما کمبود مقررات دائمی داریم، مصوبات کرونا موقتی و برای کوتاه مدت هستند در دراز مدت اگر چشم انداز شاد این است که در پساکرونا ۲۰ درصد آموزش‌ها از این طریق ارائه شود باید قوانین دائمی داشته باشیم. قوانین مربوطه در دست تهیه است و به زودی در شورای عالی آموزش و پرورش مورد بحث قرار می گیرد.

استفاده از شاد برای همه کاربران رایگان است

وی درباره اینکه آیا استفاده از سرویس‌های مختلف شاد برای خانواده‌ها رایگان است؟ اظهار کرد: استفاده از شاد برای همه کاربران یعنی معلمان و دانش‌آموزان رایگان و دستور ریاست جمهوری است. آموزش و پرورش پیگیر است و هرگونه شکایتی وجود داشته باشد کاربران می‌توانند با ۱۹۵ تماس گرفته و موارد را مطرح کنند.

مسئول شبکه شاد درباره استفاده از شبکه شاد در آینده بیان کرد: بخشی از آموزش‌ها در زیست بوم آینده در بستر شاد خواهد بود و طبق اعلام یونسکو 90 درصد شکل آموزش‌ها در دنیا تغییر کرده و کشور ما هم مستثنی نیست و از این فرصت استفاده خواهد کرد. هر دانش‌آموزی که فعالیت کمتر از 5 ساعت در هفته در شاد داشته، از آمار ما کسر شده است.

شادنما برای معلولان

الحسینی خبر داد شادنما به زودی برای معلولان فعال خواهد شد امیدواریم طی یک ماه آینده بتوانیم این قابلیت‌های جدید را فعال کنیم. همچنین خدمات افزوده شاد که به زودی فعال می‌شود شامل فعالیت‌های نرم افزاری، محتوایی، انواع فیلم و سرگرمی است که از سوی بخش‌های غیردولتی که محتوای ارزنده مطابق استانداردهای ما تولید کند ارائه می‌شود ما از آن استقبال می‌کنیم اما اجازه فعالیت‌های موسسات کنکوری را در این فضا نمی‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار