در گفت‌‌وگو با پانا؛

یک آموزگار مدرسه ابتدایی: فضای مجازی به بچه‌ها جرات و جسارت ابراز وجود می‌دهد

آموزش آنلاین باعث تقویت فن بیان در بسیاری از دانش‌آموزان شده است

تهران (پانا) - یک آموزگار و معاون مدرسه ابتدایی عقیده دارد نسل امروز به سبب علاقه و وابستگی به فضای مجازی از آموزش‌های آنلاین به خوبی استقبال کرده و این روش آموزشی به تقویت برخی مهارت‌ها ازجمله فن بیان در دانش‌آموزان کمک می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۲۵۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
یک آموزگار مدرسه ابتدایی: فضای مجازی به بچه‌ها جرات و جسارت ابراز وجود می‌دهد

با شروع سال تحصیلی جدید و بهره‌گیری از امکانات فضای مجازی به عنوان مهم‌ترین ابزار آموزشی در سال تحصیلی پیش‌رو درباره محاسن و معایب این شیوه آموزشی بسیار سخن رفته و بر جنبه‌های مختلفی از این ابزار قدرتمند ارتباطی پرداخته شده است. باتوجه به اینکه بیش از 60 درصد دانش‌آموزان کشور در سال جدید تحصیلی از روش غیرحضوری برای تحصیل استفاده می‌کنند و حتی آموزش‌های حضوری نیز به مدد آموزش‌های آنلاین و تلویزیونی تکمیل می‌شود، پرداختن به نقاط قوت و ضعف این ابزار آموزشی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

فاطمه محمدزاده، معاون آموزشی مدرسه ابتدایی دخترانه سمیه در منطقه 4 شهر تهران، در گفت‌وگو با پانا درباره آموزش‌های غیرحضوری و تاثیر آن بر پیشرفت آموزشی دانش‌آموزان دوره ابتدایی درباره آموزش از طریق شبکه شاد اظهار کرد: بچه‌های دوره ابتدایی آموزش با شبکه شاد را دوست دارند و به خوبی با آن ارتباط برقرار کرده‌اند. نکته‌ای که همیشه باید مدنظر داشته باشیم این است که نسل امروز از زمان تولد با دنیای دیجیتال سروکار داشته و به آن وابستگی دارد. دانش‌آموزانی در زمانی وارد مدرسه می‌شوند که چه بسا از سال‌ها پیش از آن کار با گوشی و اینترنت و کامپیوتر را یادگرفته‌اند، بنابراین وقتی آموزش از طریق ابزارهای دیجیتال به آنها ارائه می‌شود مثل این است که با زبانی با آنها صحبت می‌کنید که کاملا به آن مسلط هستند؛ بنابراین توجه بیشتری نشان می‌دهند.

این آموزگار درباره پیامدهای روانی آموزش آنلاین بر کودکان عنوان کرد: یکی از تفاوت‌های آموزش آنلاین با کلاس حضوری این است که در کلاس حضوری وقتی دانش‌آموز حرف می‌زند، سوال مطرح می‌کند یا به هرطریقی ابراز وجود می‌کند همه چشم‌ها به او دوخته می‌شوند و همین موضوع باعث افزایش اضطراب در دانش‌آموز می‌شود، اما در فضای دیجیتال دانش‌آموز تنها نیست ولی دچار اضطراب نمی‌شود. در واقع دانش‌آموز با دیدن ویدئوی خود یا شنیدن صدای خود حس متفاوتی از ابراز وجود را تجربه می‌کند که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی به تقویت فن بیان به عنوان یکی از محاسن آموزش آنلاین اشاره کرد و افزود: آموزش آنلاین باعث تقویت فن بیان در بسیاری از دانش‌آموزان شده است. حتی دانش‌آموزانی داشتیم که دچار مشکل لکنت زبان بودند اما طی مدتی که در شبکه شاد درس خوانده‌اند به تدریج این ضعف در آنها کمتر شده و توانسته‌اند روان‌تر صحبت کنند.

احمدزاده گفت: دانش‌آموزان نسل امروز فضای مجازی را دوست دارند چون هم محیطی پر از جذابیت برای آنهاست و هم اینکه به بچه‌ها جرات و جسارت ابراز وجود می‌دهد. بنابراین معلمان، اولیا و نظام آموزشی می‌توانند با بهره‌گیری از امکانات و جذابیت‌های فضای مجازی دانش‌آموز را به سمت فعالیت‌های مثبت و سازنده هدایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار