بازدید وزیر آموزش‌وپرورش از مرکز دیتاسنتر دانشگاه شهید رجایی

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در بازدید از دانشگاه شهید رجایی از مرکز دیتاسنتر این دانشگاه بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۱۲۴۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بازدید وزیر آموزش‌وپرورش از مرکز دیتاسنتر دانشگاه شهید رجایی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در بازدید از دانشگاه شهید رجایی از بخش‌های مختلف این دانشگاه ازجمله دیتاسنتر دانشگاه شهید رجایی بازدید کرد.

مرکز داده از فعالیت زیربنایی و ماندگاری است که برای توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها نقش اساسی دارد. راه‌اندازی مرکز داده (دیتاسنتر) از نیازهای مهم دانشگاه است و بهره‌برداری مرکز داده این امکان را فراهم می‌سازد تا زمینه‌های استفاده از فناوری‌های نوین در سطح دانشگاه ایجاد شود.

از ویژگی‌های مرکز دیتاسنتر دانشگاه شهید رجایی تأمین شرایط محیطی کاملاً استاندارد و مدیریت پذیر شامل زیرساخت‌های تأمین انرژی که به دولایه برق اضطراری مجهز است، زیرساخت‌های سیستم حرارتی و برودتی دارای افزونه خودکار، زیرساخت‌های ارتباطی مبتنی بر فیبر و کابل مسی و زیرساخت‌های ایمنی و امنیتی مناسب، امکان ارائه سرویس‌هاست با نیازهای مختلف را فراهم کرده است.

این مرکز با ارائه سرویس‌هایی شامل پهنای باند ارتباطی بر بستر اینترنت، اینترانت ملی و شبکه علمی، توان پردازشی بر بستر خوشه‌های محاسباتی پردازش و داده محور به همراه ارائه فضا برای نگهداری مطمئن بیش از 100 تجهیز پردازشی آماده ارائه سرویس در قالب‌های Iass، Pass و Sass است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار