حسینی: تلاش می‌کنیم در نرم افزار شاد مناسب ناشنوایان و نابینایان ظرفیت‌سازی کنیم

۳۴ دوره آموزشی توانمند سازی معلمان و دانش‌آموزان استنثایی از هفته آینده آغاز می‌شود

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حاشیه بازدید از مدرسه شبانه روزی نابینایان نرجس منطقه چهار تهران از آغاز 34 دوره آموزشی توانمند سازی معلمان و خانواده‌های دانش‌آموزان استنثایی از هفته آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
حسینی:  تلاش می‌کنیم در نرم افزار شاد مناسب ناشنوایان و نابینایان ظرفیت‌سازی کنیم

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی ضمن بازدید از چگونگی برگزاری کلاس‌های درس و گفت‌وگو با کادر مدرسه نرجس ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این 34 دوره آموزش‌های ضمن خدمت برای معلمین آموزش و پرورش استثنایی در خصوص کتب جدید التالیف، آموزش تولید محتوای الکترونیکی، آموزش خانواده، زبان اشاره و خط بریل، سند تحول بنیادین و شیوه‌های نوین تدریس است که از هفته آینده آغاز خواهد شد.

حسینی در خصوص مدارس نابینایان گفت: در سطح کشور 23 مدرسه ویژه نابینایان وجود دارد که 2 هزار 300 دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند و 4 هزار و 500 دانش‌آموز نابینای دیگر در مدارس تلفیقی فراگیر مشغول به تحصیل هستند.

معاون وزیر با اشاره به محتواهای تولید شده ویژه دانش‌آموزان با آسیب بینایی اظهار کرد: در خصوص دانش‌آموزان با آسیب بینایی علاوه بر کتب درسی و راهنمای معلم و دانش‌آموز که به صورت درشت خط و صوتی تدوین شده است خود معلمان نیز محتواهای متناسب با این طیف از دانش‌آموزان و دیگر طیف‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تولید کرده‌اند.

وی افزود: در تمامی مدارس نابینایان اتاق‌های بازی و چند حسی وجود دارد و در راستای نهضت بریل آموزی در سال 1399 بیش از هزار نفر از معلمان، والدین و افراد جامعه با خط بریل آشنایی پیدا خواهند کرد.

حسینی با اشاره به نهضت توان افزایی گفت: در قالب نهضت توان افزایی نیازمندی‌های نابینایان و ناشنوایان به وسایل و تجهیزات آموزشی، توانبخشی، ورزشی و پرورشی در حال تهیه است و تلاش می‌کنیم در نرم افزار شاد مناسب سازی‌های مناسب ناشنوایان و نابینایان را ظرفیت سازی کنیم.

معاون وزیر با بیان اینکه در سطح کشور 100 مدرسه ویژه ناشنوایان وجود دارد اظهار کرد: 5 هزار و 500 دانش‌آموز با آسیب شنوایی در این مدارس مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به 10 هزار نفر از دانش‌آموزان با آسیب شنوایی نیز در مدارس پذیرا به شکل تلفیقی فراگیر مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید و در مدرسه تلویزیونی ایران همه تدریس‌ها با زبان اشاره همراه شده است که کمک زیادی به بهره گیری این قشر از دانش‌آموزان از مدرسه تلویزیونی خواهد کرد.

حسینی با اشاره به تولید محتوای آموزشی از سوی استان‌ها گفت: تولید محتوای بیش از 4 هزار عنوان درسی به همت تمامی استان‌ها برای گروه‌های هفت گانه آموزش و پرورش استثنایی در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار