مهارآتش سوزی ارتفاعات تنگ قدرت شهرستان پاسارگاد

شیراز(پانا)- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد از مهارآتش سوزی ارتفاعات تنگ قدرت شهرستان پاسارگاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۸۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
مهارآتش سوزی ارتفاعات تنگ قدرت شهرستان پاسارگاد

حسن خسروانیان با اعلام این خبر گفت: این آتش سوزی که در منطقه تنگ قدرت بخش پاسارگاد به وقوع پیوست با تلاش نیروهای منابع طبیعی و همکاری نیروهای محلی و شوراهای اسلامی عشایری و روستایی بخش پاسارگاد کنترل و مهار شد.

خسروانیان با اشاره به تلاش نیروهای مردمی ، بهره برداران عرصه‌های جنگلی و مرتعی ، مامورین اداره منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد در اجرای سریع عملیات اطفای حریق افزود: پس از اطلاع از وقوع این حریق هماهنگی‌های لازم با فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان انجام و در نهایت با همکاری نیروهای امدادی حریق در همان ساعات اولیه مهار شد.

او ادامه داد: نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان پاسارگاد جهت اطمینان از اطفاء کامل حریق ، پاکسازی و پایش ساعت‌ها در منطقه مستقر شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد ضمن قدردانی از حضور همه نیروهای حاضر در این عملیات به ویژه حضور فعال و چشم گیر گروه‌های مردم نهاد ، قرقبانان فصلی، نیروهای اداره منابع طبیعی شهرستان ، بخشدار ، رئیس شورای عشایری و روستایی ابوالوردی و تنی چند از نیروهای بسیجی آن بخش تصریح کرد: تلاش و کوشش نیروهای اطفا حریق در این عملیات موجب شد تا از گسترش آتش و سرایت آن به دیگر نقاط جلوگیری شود.

خسروانیان با بیان اینکه منطقه تنگ قدرت از نقاط نیمه بحرانی شهرستان پاسارگاد بوده که در سال‌های گذشته نیز طعمه حریق شده بود افزود: فرهنگ سازی در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در میان بهره برداران و گردشگران طبیعت از اولویت‌های اصلی اداره منابع طبیعی شهرستان است.

او از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه حریق در عرصه‌های منابع طبیعی ، مراتب را به شماره تلفن 1504 یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار