نمکی: مدافعان سلامت با کرونا مبارزه بی امانی داشتند

تهران (پانا) - وزیر بهداشت گفت همکاران ما در اوج تحریم های ظالمانه در روزهای بسیار سخت کشور و در بدترین محدودیت های مادی، با بیماری کرونا مبارزه بی امانی داشتند. عزیزانی را به عنوان شهدای مدافع سلامت از دست دادیم که برای روح آنها آرزوی آرامش و برای بازماندگان خدمتگزار آرزوی تندرستی داریم.

کد مطلب: ۱۱۱۳۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
نمکی: مدافعان سلامت با کرونا مبارزه بی امانی داشتند

به گزارش وبدا، سعید نمکی در این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که بار سنگین خدمتگزاران حوزه سلامت و کادر بهداشتی و درمانی را کاهش داد، ابراز عشق و محبت و همدلی از سوی اقشار مختلف از جمله هنرمندان، مردم کوچه و بازار و هر کس با زبان و قلم خود بود.

وی افزود: قطعه نوای آدمیت برای تقدیر از مدافعان سلامت، یک کار حماسی است که به زیبایی، هنرمندان ارکستر ملی ایران، خلق کردند و قطعا و یقینا دل همکاران ما را گرم تر خواهد کرد و به پاس این محبت، سرعت عمل آنها در خدمت رسانی به مردم و نیازمندان را بیشتر خواهد کرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در مورد هنر تفاسیر متعددی بیان شده اما همواره می گویم هنر، زبان گفتمان عشق و عاشقی است و هنرمند عاشق دل سپرده ای است به پاکی، مهربانی، زلالی و شفافیت. موسیقی در اوج همه این زیبایی ها است و بتهون نیز می گوید "آنجا که قلم از نوشتن می ماند و زبان از گفتن می ایستد، موسیقی آغاز می شود.

نمکی افزود: شعر و موسیقی در تاریخ این کشور، حماسه ها خلق و شورها به پا کرده و شرها خوابانده است و همواره از این دو هنر زیبا و همراه با هم، در طول زندگی شخصی، استفاده های زیادی کرده ام. یکی از زیباترین آمیزه های شعر و موسیقی در بزرگداشت واقعه کربلا است. می بینیم که در تاسوعا و عاشورا هم موسیقی ایران زمین، همواره خلق حماسه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نقاره خانه را در زیارت علی ابن موسی الرضا(ع) هم ببینید زمانی که دیگر زبان شیعه را می بندند و دهانش را می دوزند که دیگر "لعن الله امه قتلتک و لعن الله امه ظلمتک" را فریاد نزند، با طبل و سرنا و انواع ادوات موسیقی، مظلومیت پیشوایان شیعه را بیان می کند و اینجا هم با این کار عظیمی که در قالب قطعه نوای آدمیت خلق شد، زبان عاشقی بیان شد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: آنکه به عنوان شهید و مدافع سلامت دل به آتش می زند هم عاشق است. عاشقی است که در این راه به هدایت رسیده است که بقول حافظ " زاهد ار راه به رندی نبرد معذور است. عشق کاریست که موقوف هدایت باشد" عشق مرحله ای فراتر از همه زیبایی ها و پاکیزگی های جهان است و این حرکت بزرگ مدافعان سلامت در عرصه ملی، بسیار ارزشمند است.

نمکی افزود: روزهای اول بیماری کووید19 اینقدر وحشت ایجاد کرده بود که تمام همراهان، عزیزان و نزدیکان بیمار، از او فرار می کردند اما همکاران ما در اوج این بیماری تن به آتش می زدند و از بیماران مراقبت می کردند و تعدادی از آنها نیز به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: از کار بسیار تحسین برانگیز ارکستر ملی ایران در ساخت قطعه نوای آدمیت سپاسگزارم و امیدوارم که خداوند به همه هنرمندان ناب این سرزمین که سرمایه های بزرگ اجتماعی و ملی ما هستند، طول عمر با عزت و تندرستی کامل عطا بفرماید.

وزیر بهداشت یادآور شد: تردید ندارم که با این همدلی و وفاقی که بعد از دوران دفاع مقدس، اولین باری است که چنین وفاقی به این گستره ملی شکل گرفت، در آینده نزدیک شاهد مهار کامل بیماری کرونا خواهیم بود و هنرمندان کشور برای ساخت آثار هنری خود از جمله سریال و برنامه های متعدد هنری شرایط ویژه ای را تجربه می کنند همانگونه که مردم شیوه جدیدی از زندگی با کرونا را تجربه می کنند که سختی های خاص خودش را دارد و تلاش هنرمندان برای خلق چنین اثر ارزشمندی، جای سپاسگزاری دارد.

گفتنی است قطعه نوای آدمیت با تلاش ارکستر ملی ایران برای تقدیر از مدافعان سلامت در راه مبارزه با کرونا، تهیه و تنظیم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار