حسینی: شما دانش‌آموزان باید تیغ تیز نقادی خود را به ما هدیه کنید 

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست مجلس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از دانش‌آموزان خواست با پرسشگری و تفکر انتقادی به تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های این سازمان کمک کنند.

کد مطلب: ۱۰۹۴۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: شما دانش‌آموزان باید تیغ تیز نقادی خود را به ما هدیه کنید 

سیدجواد حسینی امروز در مراسم افتتاح رسمی نخستین دوره مجلس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که صبح امروز سه‌شنبه ۱۰ تیرماه ۹۹ به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اطهار کرد: «این برنامه در واقع دومین جلسه مجلس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است. ما در مشهد مقدس در خدمت هر 64 نماینده مجلس بودیم و من با تک تک آنها صحبت کردم و از نقطه نظرهای آنها آگاه شده‌ام.»

وی افزود: «مجموعه بزرگ و عریض و طویل آموزش و پرورش تنها در خدمت یک هدف است و آن تعلیم و تربیت دانش‌آموزان کشور است. امروز دانش‌آموز باوری، دانش‌آموز یاوری و دانش‌آموز محوری اصل اساسی فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش است تا بتوانیم دانش‌آموزان را از منابع انسانی تبدیل به سرمایه انسانی کنیم. بزرگترین رسالت آموزش و پرورش این است که با استفاده از منابع خود استعدادهای دانش‌آموزان را کشف کند و آنها را به سرمایه‌های کشور تبدیل کند. »

حسینی با اشاره به برخی مشکلات نظام تعلیم و تربیت که ممکن است در راه رسیدن به این هدف مانع ایجاد کند گفت: «فعلا ارزیابی‌های ما تمام‌ساحتی نیست. یکی از این‌ها ساحت تعلیم و تربیت در ساحت اجتماعی و سیاسی است و مجلس دانش‌آموزی گامی برای تحقق این هدف است. امروز وظیفه روسای ادارات است که در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری از دانش‌آموزان استفاده کنند. از همین امروز حکم هر 64 دانش‌آموز به عنوان مشاوران مدیران کل ور استانها صادر می‌شود تا زمینه مشارکت دانش‌آموزان در تصمیمات سازمان مهیا شود.»

مجلس دانش‌آموزی جایی برای پرسشگری و نقادی است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: «ما به تفکر انتقادی نیاز داریم. شما دانش‌آموزان باید تیغ تیز نقادی خود را به ما هدیه کنید تا ما از آن برای پیشرفت کشور استفاده کنیم. مجلس دانش‌آموزی جایی برای پرسشگری و نقادی است. در اصلاح قوانین و برنامه‌ها این مجلس راهی برای تمرین مطالبه‌گری در عرصه حقوق و قوانین است. قانون اساسی ما می‌گوید مردم می‌توانند در قالب تشکل‌ها به پیگیری خواسته‌های خود بپردازند. مشارکت واقعی تقاصامحور، نطام‌مند و با دانش‌آموزان است.»

وی ادامه داد: «مجلس دانش‌آموزی یک نهاد نطام‌مند قانونی برای پیگیری مطالبات دانش آموزی است. نمادینه‌سازی، ستادینه‌سازی مسیر رسیدن به نهادینه‌سازی است که در پی آن سلامت اجتماعی تحقق پیدا می‌کند، که درپی آن شکوفایی اجتماعی، مشارکت اجتماعی، انطباق‌پذیری و پذیرش اجتماعی محقق می‌شود. امیدوارم دانش‌آموزان عزیز ما به صحنه بیایند و معلمان و مدیران نیز باید زمینه را فراهم کنند.»

حسینی در پایان گفت: «اگر بخواهیم جامعه‌ای بزرگ، توسعه یافته و مرتفع داشته باشیم باید مدارسی بزرگ و توسعه یافته و مرتفع داشته باشیم.»

وی در ادامه به اظهارات چندتن از نمایندگان مجلس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه درباره نیازهای دانش‌آموزان استثنایی و اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی در رفع این نیازها پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار