راه‌اندازی بیناد بین المللی امین ولایت در شیراز

شیراز(پانا)- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از راه‌اندازی بیناد بین المللی امین ولایت با بهره‌گیری از ابزارهای فرهنگی، هنری و با استفاده از سینما و فضای مجازی با خلق آثار برجسته، مروج بسیار ارزشمند اندیشه اسلامی در شیراز خبرداد.

کد مطلب: ۱۰۹۳۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی بیناد بین المللی امین ولایت در شیراز

صابر سهرابی امروز با اعلام این خبر گفت:این بنیاد که به بازشناسی جایگاه معنوی اهل‌بیت و خاندان پاک‌شان به‌ویژه حضرت شاهچراغ علیه‌السلام می‌پردازد، می‌تواند مسیر روشن شناخت معرفت را با درک و شناخت امامزادگان و بقاع متبرکه فارس که منتصب به خاندان اهل بیت هستند باشد.

او افزود: دهه کرامت در فارس و شیراز با راه اندازی بیناد فرهنگی هنری امین ولایت می‌تواند سازوکاری عالمانه و محققانه بر بستر فرهنگ و هنر آنهم در تمام فصول سال تعریف کند که اجرای آنها مدام در سراسر استان فارس و حتی کشور جریان داشته باشد.
او اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، که بازوانی توانمند مردمی فعالیت‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد هستند در دهه کرامت امسال نیز در بیش از 1200 مسجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری کرده‌اند.
این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، بسیاری از برنامه‌ها را به صورت مجازی برگزار کردیم که در همین راستا جشن‌های خانگی تکریم دختران و آیین پایانی جشنواره بهونه که به مناسبت دهه کرامت در خردادماه و تقدیر از برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌هایی که از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون برگزار شده است را می‌توان نام برد.
سهرابی با اشاره به این که مد و لباس از مهم‌ترین حوزه‌های فرهنگی و هنری در زمان کنونی است، گفت: در راستای فرهنگ‌سازی مد و لباس و حمایت از طراحان این حوزه و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همکاری نهادها و مؤسسات فعال در این زمینه، جشنواره‌ها و مسابقات ویژه‌ای را به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌کند.

او افزود: در ماه مبارک رمضان امسال نیز مسابقه مد و لباس رمضان را با موضوع مد و لباس بانوی ایرانی به صورت مجازی برگزار کردیم که آیین تقدیر از برگزیدگان آن همزمان با میلاد حضرت معصومه (س)، آغاز دهه کرامت و روز دختر، برگزار شد.

به گفته او اهدای بسته‌های کمک‌معیشتی به نیازمندان از دیگر برنامه‌هایی است که توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان فارس به صورت در دهه کرامت شروع شده است.
تا کنون بیش از 150 برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ادبی در سراسر استان فارس با حفظ پروتکل‌های بهداشتی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و با همکاری نهادها و مؤسسات زیرمجموعه آن برگزار شده است و تا پایان دهه کرامت نیز ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار