راه اندازی مجمع خیرین حامیان دانش آموزان بازمانده از تحصیل درفارس

شیراز(پانا)- مدیرکل آموزش ‌و پرورش فارس از راه‌اندازی مجمعی با همراهی خیرین برای کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل خبر داد و گفت این مجمع با موجودی ۲ میلیارد تومان شروع به فعالیت کرده است.

کد مطلب: ۱۰۹۳۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی مجمع خیرین حامیان دانش آموزان بازمانده از تحصیل درفارس

فرهاد اسماعیلی در جمع فرمانداران و روسای ادارات آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین و میمند، افزود: این مجمع به دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر استان فارس با معرفی و شناسایی آموزش ‌و پرورش، خدماتی چون تهیه لوازم‌التحریر، کیف و کفش ارائه خواهد داد.

اسماعیلی افزود: برخی از مشکلات آموزش‌ و پرورش ناشی از نقص و یا کمبود قوانین مناسب است که باید مرتفع شود.

او یکی از راه‌کارهای حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت را اجرایی کردن سند تحول بنیادین به‌ عنوان یک سند حاکمیتی دانست و گفت: کلیدی‌ترین و مهم‌ترین بخش سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش، نیروی انسانی و معلم است.

مدیر کل آموزش ‌و پرورش فارس افزود: فارس هم ‌اکنون با کمبود حدود 11 هزار و 800 نیروی انسانی مواجه است و برای حل آن نیازمند تعامل مسئولین استان فارس و به‌ ویژه نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی هستیم که نماینده محترم مردم شهرستان فیروزآباد با حضور در کمسیون آموزش می‌تواند نقش مؤثری در رفع موانع و مشکلات نظام تعلیم و تربیت، به‌ویژه در استان فارس داشته باشد.

اسماعیلی در مورد برخی از راه‌های رفع کمبود نیروی انسانی در استان فارس و کشور، گفت: توسعه مراکز دانشگاه فرهنگیان در سطح استان فارس و تأکید بر بومی گزینی ، تدوین قوانین و رفع مشکلات قانونی موجود در به‌کارگیری نیروی انسانی توانمند، اقدامات سخت گیرانِ منطقی در استفاده از توزیع نیروی انسانی و به‌کارگیری آن‌ها ، ازجمله این راه‌ها است.

او همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب آموزش‌ و پرورش شهرستان فیروزآباد، گفت: املاک و زمین‌های مناسب با کاربری‌های بسیار خوبی در این شهرستان وجود دارد که با بهره‌وری مناسب از آن‌ها و تبدیل به بهتر کردن این زمین‌ها ، می‌توان در خصوص بحث مسکن ، ورزش و گردشگری اقدامات خوبی برای جامعه فرهنگیان در این خطه انجام داد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با اشاره به سابقه تاریخی فیروزآباد در اسلام و پیش از آن، افزود: علاوه بر این، فیروزآباد به جهت قرارگیری درگذر ترانزیتی ، می‌تواند از ظرفیت گردشگری خود برای اشتغال‌زایی خوب و به‌تبع آن کسب درآمد خوب برای آموزش‌وپرورش استفاده کند.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به شرایط سخت اقتصادی موجود در کشور گفت: در این شرایط جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه کشور، مدیران آموزش‌وپرورش در کنار سایر مسئولین کشوری تلاش می‌کنند تا با حداقل امکانات، بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

او همچنین با تأکید بر لزوم حرکت مدارس به سمت هوشمندسازی و بهره‌گیری از فضای مجازی در امر آموزش‌ و پرورش ، گفت: هوشمندسازی تنها به معنی افزودن تجهیزات فناورانه به مدارس نیست و باید امکان استفاده از این فناوری‌ها را مهیا کرد تا تجهیزات در خدمت معلم و آموزش باشد نه دست و پاگیر معلم.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس افزود: معلمان ما در زمان شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، تلاش کردند تا با کمترین امکانات خود، مانع از تعطیلی روند آموزش دانش آموزان شوند و این‌گونه نشان دادند که برای تغییر رویکرد خود در امر آموزش و حرکت به سمت فناوری و فضای مجازی آماده هستند.

بنابراین گزارش مدیرکل آموزش‌ و پرورش فارس در سفر یک‌روزه خود به فیروزآباد از چند پروژه آموزشی، ورزشی و فرهنگی متعلق به آموزش‌ و پرورش این شهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار