جزییات شیوه نامه بهداشتی تردد در حوزه‌های امتحانی

تهران (پانا) - امتحانات نهایی خرداد ماه ۹۹ کلاس دوازدهمی‌ها از امروز آغاز می‌شود و تا ۱۶ تیرماه ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۰۸۷۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
جزییات شیوه نامه بهداشتی تردد در حوزه‌های امتحانی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، همه امتحانات پایانی پایه دوازدهم نظری شامل نهایی و غیرنهایی (داخلی) از امروز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

امتحانات نهایی پایه دوازدهم نظری طبق برنامه اعلام شده و امتحانات داخلی پایه دوازدهم نظری نیز با تصویب شورای مدرسه تحت عنوان تکمیل فرآیند آموزش، به صورت حضوری برگزار می‌شود. برگزاری امتحانات حضوری در شرایط کرونایی باید با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش در این خصوص با بیان اینکه به همه مدارس ابلاغ کردیم باید حداکثر مراقبت را به عمل آورند به‌طوری که فاصله بین دانش‌آموزان را رعایت کنند، از تراکم و اجتماع دانش‌آموزان پیشگیری کرده و مجالی فراهم کنند که دانش‌آموزان بتوانند با آرامش در آزمون خودشان شرکت کنند، گفت: تمام پایگاه‌های برگزاری آزمون موظف هستند ضدعفونی شده باشند؛ همچنین حوزه‌های امتحانی باید بعد از برگزاری آزمون‌ها هم مجددا ضدعفونی شوند. همچنین دانش‌آموزان با ماسک وارد می‌شوند و مدارس و پایگاه‌ها هم آمادگی دارند که اگر افرادی ماسک نداشته باشند، ماسک لازم را برایشان تامین کنند و با رعایت حداکثر مراقبت‌های بهداشتی در امتحان شرکت کنند.

برخی نکات مهم شیوه نامه‌های بهداشتی برای حفظ سلامت دانش‌آموزان هنگام تردد در حوزه‌های امتحانی به این شرح است:

۱- از حضور زود هنگام در محل حوزه امتحانی و توقف در حوزه بعد از پایان امتحان خودداری شود.
۲- در تمام مدت از ماسک و حتی‌المقدور از دستکش استفاده شود و بهتر است ماسک و دستکش ذخیره همراه داشته باشند.
۳- از تجمع، دست دادن و صحبت مستقیم با همکلاسی‌ها در محیط حوزه و هنگام تردد در مسیر‌ها خودداری شود.
۴- ملزومات و مایحتاج خود نظیر نوشت افزار ذخیره (خودکار و...)، آب آشامیدنی، مواد خوراکی و... را به صورت شخصی تهیه کرده و با خود به جلسه امتحان برده و به هیچ عنوان از وسایل اشتراکی استفاده نشود.
۵- از دست زدن و نشستن بر روی صندلی امتحانی دیگران خودداری شود، به عبارتی تنها و مستقیماً بر روی صندلی که شماره داوطلبی دانش آموز روی آن نصب شده است، استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار