معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان:

ثبت نام؛ مهمترین، محوری ترین و کلیدی ترین برنامه برای آغاز سال تحصیلی است

هرمزگان(پانا)- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در نشست ستاد ثبت نام ناحیه یک بندرعباس گفت: ثبت نام؛ مهمترین، محوری ترین و کلیدی ترین برنامه برای آغاز سال تحصیلی است.

کد مطلب: ۱۰۷۷۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
ثبت نام؛ مهمترین، محوری ترین و کلیدی ترین برنامه برای آغاز سال تحصیلی است

ایرج بیت الهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان با اعلام این مطلب افزود: امر ثبت نام یکی از مهمترین، محوری ترین و کلیدی ترین برنامه ها برای آغاز سال تحصیلی است که در واقع اولین و مهمترین دغدغه خانواده ها و مسئولین آموزش و پرورش است و وزیر محترم آموزش و پرورش هم به اهمیت آن و همچنین احترام و تکریم ارباب رجوع خصوصا در حین انجام فرایند ثبت نام تاکید کرده اند.

وی افزود: فرایند ثبت نام بایستی با برنامه ریزی خوب و دقیق و دقت فراوان انجام شود و به گونه ای باشد که با وجود رعایت کردن کردن قوانین و دستورالعمل های ثبت نام و تکریم ارباب رجوع، نگرانی و چالشی برای خانواده ها ایجاد نشود.

بیت الهی با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کووید 19 گفت: رعایت نکات بهداشتی و پروتکل های اعلام شده در حین ثبت نام از ضروریات است و بایستی حتی الامکان در صورت داشتن امکانات نوبت دهی و ثبت نام بصورت غیر حضوری و الکترونیکی در شبکه شاد انجام شود و اگر بصورت مراجعه حضوری انجام می شود با رعایت فاصله گذاری اجتماعی استاندارد صورت پذیرد.

دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش استان در این خصوص با اشاره به بازدید به عمل آمده از مدارس ناحیه یک، ضمن تشکر از مدیر و مسئولین دبستان شیخی فینی این ناحیه عنوان کرد: وضعیت ستاد ثبت نام این دبستان با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و نظم، بسیار مطلوب بود و این آموزشگاه با وجود قرار داشتن در حاشیه شهر و نداشتن سیستم نوبت دهی الکترونیکی، با نوبت دهی عادی و تماس تلفنی با اولیا از ازدحام جمعیت جلوگیری کرده و با تکریم ویژه ارباب رجوع، ثبت نام دانش آموزان را انجام می دهند.

وی در ادامه به اطلاع رسانی آخرین مهلت ثبت نام تاکید کرد و افزود: امسال با توجه به شرایط خاص آموزش و احتمال اینکه مدارس از شهریورماه بازگشایی شوند آخرین مهلت ثبت نام، پایان مرداد ماه اعلام شده و بایستی در این خصوص به اولیاء اطلاع رسانی شود.

بیت الهی در بخش دیگری از سخنانش به اخذ آزمون ورودی و مصاحبه و دریافت وجه شهریه و سایر وجوه در حین انجام فرایند ثبت نام اشاره و تاکید کرد: به جز مدارس خاص مثل شاهد و تیز هوشان و نمونه دولتی که تابع شرایط و ضوابط خاص هستند، مصاحبه و آزمون ورودی برای مدارس دولتی، هیئت امنای و غیردولتی به ویژه پایه های ورودی اول دبستان، پایه هفتم و دهم به هیچ وجه مجاز نیست و خلاف مقررات است و در مدارس دولتی نیز هیچگونه وجهی غیر از حق بیمه نباید هنگام ثبت نام دریافت شود.

وی همچنین افزود: دریافت شهریه خصوصا وجوه مربوط به امور فوق برنامه؛ مثل غذا ، سرویس ایاب و ذهاب و فرم مدرسه در مدارس هیئت امنایی و غیر دولتی و خاص هم با توجه به شرایط شیوع بیماری و فشار روانی و استرس و اضطراب وارده ناشی از آن بر خانواده ها، بهتر است حین ثبت نام انجام نشود و در طول سال تحصیلی پس از تشکیل انجمن اولیاء و مربیان صورت پذیرد.

وی در پایان ضمن تشکر از مدیر و معاونین و مسئولین ستاد ثبت نام ناحیه یک به بازدید خود از ستاد ثبت نام این ناحیه که در راستای پروژه مهر و به منظور رصد و پایش روند فعالیت ستاد صورت پذیرفت اشاره کرد و از ایده انتقال ستاد ثبت نام ناحیه یک به خارج از اداره آموزش و پرورش و نصب بنرهای راهنمای محدوده جغرافیایی و آدرس مدارس جلوی درب ستاد مستقر در دبستان نیایش استقبال کرد و آنرا گامی مثبت در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت کارکنان و مراجعین و آگاهی دادن به خانواده ها و جلوگیری از سردرگمی آنان در ثبت نام فرزندانشان دانست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار