انعقاد قرارداد با کمیته امداد امام خمینی(ره) برای تکمیل ۴ هنرستان در مناطق محروم

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از انعقاد تفاهم نامه ۲۱ میلیارد تومانی برای تکمیل ۴ هنرستان در مناطق محروم به همت کمیته امداد امام خمینی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۷۴۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد قرارداد با کمیته امداد امام خمینی(ره) برای تکمیل ۴ هنرستان در مناطق محروم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، آیین انعقاد تفاهم‌نامه تکمیل چهار واحد آموزشی نیمه تمام به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی صبح امروز در محل کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه توانمند کردن و توسعه بهتر هر کشوری از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد، عنوان کرد: کشور‌های بسیاری جاده، منابع طبیعی و امکانات متعدد دارند، اما هیچ کدام عامل توسعه یافتگی نیست و این عوامل صرفا ابزار برای رسیدن به توسعه یافتگی محسوب می‌شود، همانطور که بسیاری از کشور‌ها این امکانات را دارند اما کشور‌های توسعه یافته محسوب نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در کشور‌های توسعه یافته جریان آموزشی در مدارس به ویژه دوره ابتدایی مورد توجه قرار می‌گیرد؛ اگر شور، نشاط و هیجان در مدارس وجود داشته باشد، منجر به آموزش و پرورشی مناسب در میان آینده سازان یک جامعه می‌شود، در واقع اگر می‌خواهیم توسعه یافتگی را دریابیم باید به مدارس آن کشور به ویژه مدارس ابتدایی توجه کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) همواره همراه آموزش و پرورش بوده است و تعداد قابل توجهی از دانش آموزان را تحت پوشش دارد، گفت: این همراهی همواره بسیار ارزشمند است و امیدواریم همچنان تداوم داشته باشد.

وی به تشریح مشخصات پروژه‌های نیمه تمام پرداخت و عنوان کرد: تکمیل هنرستان ۶ کلاسه کاردانش میرجاوه سیستان و بلوجستان، تکمیل هنرستان ۱۲ کلاسه شبانه روزی سوسنگرد دشت آزادگان خوزستان، تکمیل هنرستان ۶ کلاسه فنی‌و‌حرفه‌ای کشاورزی خواهران دیواندره کردستان و تکمیل هنرستان ۱۲ کلاسه فنی و حرفه‌ای نورآباد دلفان لرستان در این تفاهم‌نامه تعهد شده و کل مبلغ اجرا ۲۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اضافه کرد: تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌ها پس از تکمیل به صورت مشترک (۵۰ درصد کمیته امداد و ۵۰ درصد سازمان نوسازی با ادارات تابعه) تامین خواهد شد.

رخشانی مهر با اشاره به تاکید آموزش و پرورش بر مهارت افزایی دانش آموزان گفت: به دنبال این موضوع سعی شده است تا طرح هر دانش آموز یک مهارت به مرحله اجرا درآید و این موضوع جز با ساخت و تجهیز هنرستان‌ها میسر نیست.

کمک بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خیرین برای مدرسه سازی

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در بخش دیگری از صحبت‌هایش به کمک بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خیرین برای مدرسه‌سازی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طرحی داریم که بر اساس آن اگر خیری ۳۰ درصد پروژه‌ای در مناطق شهری یا ۵۰ درصد پروژه‌ای در روستا را تکمیل کند، این پروژه به عنوان پروژه خیرساز در نظر گرفته می‌شود.

رخشانی مهر بیان کرد: امسال قصد داریم این کمک را به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان ارتقا دهیم همچنین بسته تحولی به نام «آجر به آجر» را طراحی و راه‌اندازی کردیم تا هر فردی حتی با سرمایه خرد که تمایل به مدرسه‌سازی دارد، امکان مشارکت پیدا کند همچنین در برنامه میان مدت برای همه مردم امکان مشارکت فراهم کردیم و اگر آنهابخواهند از وضعیت مدرسه در حال ساخت آگاه شوند گزارش‌هایی مکتوب و مصور ارائه می‌کنیم.

وی افزود: اعتبار این طرح در سال ۹۶ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود و در سال ۹۹ این مبلغ به ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان رسید همچنین در شرایط فعلی هیچ پروژه خیرساز نیمه تمامی که دولت تعهد خود را برای آن انجام ندهد، وجود ندارد بنابراین شرایط مناسبی داریم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اشاره کرد: در همین ایامی که تصور می‌کردیم به دلیل شرایط خاص کشور و شیوع کرونا ویروس خیرین به سمت فعالیت در حوزه سلامت بروند، تفاهم نامه‌های متعددی را برای مدرسه سازی منعقد کردیم.

کمک به توسعه فضا‌های آموزشی به دنبال عمل به مسئولیت‌های اجتماعی

در ادامه بختیاری با اشاره به اینکه اعتباری از سوی خیر نیک اندیش محمد انواری برای مدرسه سازی به کمیته امداد امام خمینی (ره) داده شد، گفت: با توجه به اینکه سازمان نوسازی مدارس کشور متولی ساخت، توسعه و تجهیز فضا‌های آموزشی است بنابراین جلساتی با سازمان نوسازی مدارس برگزار کردیم تا در نهایت قرار بر این شد چهار هنرستان نیمه تمام در مناطق محروم تکمیل و آماده بهره برداری شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه طرح هر دانش آموز یک مهارت اقدامی بسیار ارزشمند و کارآمد به نظر می‌رسد، عنوان کرد: تکمیل و تجهیز هنرستان‌ها برای تحقق این چنین برنامه‌هایی و مهارت‌افزایی در جامعه دانش آموزی موثر و مفید خواهد بود.

بختیاری گفت: نگاه ویژه به آموزش در مناطق محروم همچنین تقبل مسئولیت آموزشی به آموزش و پرورش موضوعی بسیار ارزشمند خواهد بود و امیدواریم این تفاهم نامه هم منشا خیر و برکت برای دانش آموزان این مناطق باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار