امروز: یکشنبه 28 دی 1399 - 13:19 تبلیغات
خبرگزاری پانا
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا آموزش و پرورش

حسینی مطرح کرد: سرمایه‌های زمانی و مکانی پسا کرونا برای آموزش و پرورش

حسینی مطرح کرد: سرمایه‌های زمانی و مکانی پسا کرونا برای آموزش و پرورش

5/14/2020 3:03:00 PM
5/14/2020 3:03:00 PM
پنج‌شنبه 25 اردیبهشت 1399 - 15:03
 جواد حسینی

تهران (پانا) - نشست آموزش و پرورش پسا کرونا در محل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور برخی صاحبنظران و مسئولان حوزه آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این نشست گفت: گاهی اوقات در جامعه شرایطی مکانی و زمانی ظهور می‌یابد که می‌توان از آن به سرمایه‌های مکانی و زمانی تعبیر کرد.

وی افزود: امروز کرونا در کنار همه تهدیدات و چالش‌ها از منظر نگاه جدید به آموزش و پرورش یک سرمایه مکانی یعنی مکان و فضای جدید برای آموزش و پرورش و یک سرمایه زمانی یعنی پیدایش زمینه برای توجه به بستر فناوری‌های نوین را پیدا کرده است.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه باید تیم کارشناسی متشکل از صاحبنظران و مدیران اجرایی جهت استفاده بهینه از این سرمایه مکانی و زمانی ناشی از ظهور کرونا تشکیل شود افزود: این تیم کارشناسی می‌تواند در دو قلمرو آموزش و پرورش در کرونا و آموزش وپرورش پسا کرونا تدابیر و شیوه‌های لازم را طراحی، تدوین و هدف گذاری کند.

حسینی با بیان اینکه امروزه به دو جهان فیزیکال و ایده آل، جهان دیجیتال نیز افزوده شده است بیان کرد: جهان دیجیتیال در حوزه‌های اقتصاد و امنیت بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است و در حوزه‌های دیگری نظیر سیاست و آموزش و بویژه آموزش و پرورش رسمی کمتر از ظرفیت آن استفاده شده است.

وی با بیان اینکه 22 درصد مدارس کشور هوشمند هستند و 77 هزار مدرسه نیز به اینترنت متصل هستند افزود: هوشمند سازی فضاهای آموزشی از حیث سخت افزاری، نرم افزاری، محتوای آموزشی، معلمان هوشمند، دانش‌آموزان، مدیران و اولیا هوشمند با آنچه باید باشد فاصله زیادی دارد. کرونا یک ظرفیت مکانی و زمانی ویژه ایجاد کرده است که می‌توان از آن برای ایجاد مدارس هوشمند به معنی کامل آن حداکثر استفاده را کرد.

وی با بیان اینکه نظام برنامه درس ملی از تراکم، فشردگی، تئوری گرایی، عدم توجه جدی به مباحث تربیتی و تعلیم تربیت تمام ساحتی رنج می‌برد و زمان حاضر بهترین فرصت برای ایجاد تحول و اصلاح در این حوزه است، افزود: باید بار اضافی حجم مطالب و گستردگی و غیر کاربردی بودن آنها را کاهش داد و آموزش زدگی را از دوش مدرسه، کلاس و دانش‌آموز برداشت.

وی گفت: انعطاف پذیری در برنامه درس ملی و عدم تکرار برخی مواد درسی در ترم‌های مختلف از دیگر مواردی است که باید به آن در این ایام توجه جدی به آن داشت.

معاون وزیر با تاکید بر اصلاح اقتصاد و بودجه ریزی در نظام آموزش و پرورش بیان کرد: هم اکنون اعتبار تخصیصی به آموزش و پرورش حداکثر 70 درصد پوشش تحصیلی دانش‌آموزان را پاسخگوست و این درحالی است که پوشش تحصیلی 92 درصد است و این اعتبار باید با میزان پوشش تحصیلی مطابقت پیدا کند.

وی با بیان اینکه از این شرایط باید استفاده کرد و قانون خاص وزارت آموزش و پرورش را تدوین و به تصویب رساند، افزود: از شرایط کرونا و پسا کرونا برای تحقق بیشتر و گسترش عدالت آموزشی در بستر فضای دیجیتالی نیز باید سود جست. در این فضا حرکت به سمت ایجاد مدارس تلفیقی- ترکیبی و انطباقی و رهایی از تنوع و گستردگی انواع مدارس را باید هدف گذاری کرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان فعالیت‌های این سازمان در ایام کرونا افزود: راه‌اندازی پایگاه‌های مجازی آموزش در 7 استان، تولید و ارائه 3 میلیون ساعت آموزش از سوی معلمان آموزش و پرورش استثنایی در بستر فضای مجازی، تقویت آموزش‌های منزل محور و تولید و تحویل بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزانی که به شبکه و امکانات ارتباطی دسترسی ندارند از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش استثنایی در این ایام است. باید برای دوران پسا کرونا جدی تر فکر کرد و برای تربیت دانش‌آموزان مبتنی بر آموزه‌های سندتحول بنیادین در بستر جدید تمهید و اندیشه کرد.

معاون وزیر استثنایی پسا کرونا کرونا سیدجواد حسینی
اخبار مرتبط
  • ترس از کرونا یادگیری دانش آموزان را کاهش می دهد

  • اعتماد‌سازی رسانه در پسا کرونا

  • پیشنهاد اختیاری شدن حضور در مدارس کودکان استثنایی

  • حسینی: مناسب سازی شبکه شاد برای دانش آموزان استثنایی مهمترین دغدغه ماست

  • حسینی: روابط عمومی‌ها چشم، گوش و زبان سازمان‌ها برای دیدن، شنیدن و گفتن بهتر هستند

  • حسینی خبر داد: ارائه خدمات حمایتی به 11 هزار دانش‌آموز

  • برگزاری جلسه ویدیو کنفرانس به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در گلستان

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • اعلام نحوه بازگشایی مدارس؛ والدین موظف به رعایت مصوبات هستند

  • حضور دانش‌آموزان و اولیای آنان در اردوهای راهیان نور اختیاری و رایگان است

  • نحوه شرکت در جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند + شیوه نامه

  • افزایش موارد ابتلا و فوتی کرونا در 24 ساعت گذشته

  • راز خانه زن مرموز فاش شد

  • مهلت شرکت در جشنواره پرسش مهر «در بخش فرهنگیان» تمدید شد

  • اعمال مدرک تحصیلی دوم افرادی که در مدارس فعالیت دارند؛ از اول بهمن ماه 99

  • بازگشایی مدارس بر اساس وضعیت کرونا؛ رنگ منطقه به اطلاع خانواده‌ها می‌رسد

  • نقش فعالیت‌های فرهنگی هنری در تولید سرمایه‌های ملی کشور

  • وقوع زلزله ۵.۵ ریشتری در هرمزگان؛ تاکنون تلفاتی گزارش نشده است

  • مصوبات مهم ستاد کرونا؛ از حضور دانش‌آموزان در مدارس تا محدودیت سفر به شمال و جنوب کشور

  • کوچه رنگی

  • آیین توزیع ۴۴۲۰ بسته کمک معیشتی به نیازمندان استان تهران

  • آموزش تعطیل نیست؛ جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 28 دی

  • آغاز بارش برف و باران در کشور از امروز

  • سرقت تصاویر بازیگران از یک بیمارستان فعال در حوزه زیبایی

  • راه‌اندازی آزمون‌ساز جدید در شبکه شاد

  • ملکی: رمزینه پاسخ سریع، ظرف و مظروف تربیتی را وسعت می‌بخشد

  • بارش برف و باران در جاده‌های ۱۰ استان

  • ترکاندن جوش صورت، مرد چینی را تا پای مرگ برد!

  • میزبانان آنلاین جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند

  • آغاز کاشت ۳۰۰ درخت چنار در مرکز شهر تهران

  • زمان برگزاری انتخابی قایقرانی المپیک مشخص شد

  • گزینه‌های محبوب اصولگرایان برای انتخابات چه کسانی هستند؟

  • ‏44 اثر سرامیک به مرحله نهایی داوری راه یافتند

  • وزیر خارجه فرانسه: بازگشت به برجام کافی نیست

  • پخش سریالی جدید از رادیو با موضوع «سرقت های اینترنتی»

  • صدور پروانه شکار چهارپایان وحشی در چهار قرق اختصاصی

  • ایران آماده افزایش تولید نفت به میزان پیش از تحریم‌هاست

  • دلار به روند صعودی‌اش ادامه داد

  • مصوبه مربوط به تعیین قیمت نفت کوره مصرفی کارخانه‌های سیمان ابلاغ شد

  • حمله مرگبار مار شاه کبرا به مارگیر محلی!

  • مسیر اسوه پذیری

  • ضرورت بهره‌گیری از تجارب و امکانات برای اتمام طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم