پانزده رمضان روزتکریم خیرین مدرسه ساز

تهران(پانا)- فاطمه سیدمومن، معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه یک؛ درباره تکریم خیرینی که بزرگترین وظیفه خود را حمایت از تحصیل کودکان نیازمند می دانند؛ سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۷۲۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
پانزده رمضان روزتکریم خیرین مدرسه ساز
فاطمه سید مومن، معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه یک در گفتگو با پانا ضمن تبریک میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام وروز تکریم خیرین مدرسه ساز گفت: بیایید دنیایی را تصور کنیم که همه کودکان آن لبریز از شادی هستند. کودکانی که بی هیچ دغدغه‌ای آزادانه پا در راه یادگیری مسیر زندگی می گذارند. در دنیایی این چنین دیگر رنگی از محرومیت برای کودکانش نیست. آیا به راستی چنین دنیایی زیبا نیست؟ زیباتر از آن کسانی هستند که پا در مسیر ساختن این دنیای رنگین برای کودکان گذاشته‌اند آری این افراد کسانی نیستند جز خیرین مدرسه!
وی اضافه کرد: خیرینی که باور دارند؛ حمایت از تحصیل کودکان نیازمند بزرگترین وظیفه ایشان در دنیایی است که عشق به همنوع گاهی از اذهان افراد دور شده، ولی عشق به خالق خوبی ها یادآوری بر آغاز عشق به همنوعان می شود.
سید مومن در ادامه تصریح کرد: وسیله خوشبختی ما انسان ها در دنیا و قیامت این است که بر اساس حدیث پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) بعد از وفات انسان، ثواب صدقه جاریه همچنان به انسان می رسد و بر اساس آن کارهای عام المنفعه را باید در زندگی خود به اجرا درآوریم.
وی افزود: هیچ چیزی بهتر از صدقه جاریه نمی تواند در زندگی انسان ها تأثیر داشته باشد و انسان‌ها باید عاقبت خود را خود رقم بزنند و خدا به عظمت خود قسم می‌خورد که انسانها در خسران هستند، اما جماعتی را مستثنی کرده که دارای ایمان و انجام عمل صالح هستند. مدرسه سازی از اعمال بسیار نیکو در جوامع انسانی بخصوص در جامعه اسلامی است تأکید کرد: مدرسه سازی یک صدقه جاریه و ذخیره آخرت برای خیران است.
معاون پرورشی منطقه یک در ادامه بیان کرد: به لطف خداوند منان در روزگار کنونی فرهنگ مدرسه سازی در میان مردم گسترش بیشتری یافته و هستند کسانی که دست در دست هم گذاشته و اقدام به مدرسه سازی در مناطق محروم سرزمینمان کرده اند از جمله خیر مدرسه ساز آشنایمان حاج ابوالقاسم پرداختی که به جد تمام ثمره عمر و تلاش خود را در منطقه شمیرانات به امر خطیر مدرسه سازی اختصاص دادند، ولی هنوز هم نیاز است کار با شکوه مدرسه سازی خیلی بیش از این ها در کشور جا بیفتد و بیشتر و بیشتر انجام پذیرد.
سید مومن، در رابطه با ارتباط مدرسه سازی و امنیت اجتماعی گفت: شاید باور آن سخت باشد، اما با مدرسه سازی و فراهم آوردن امکان تحصیل برای تمامی کودکان کشور احتمال وجود جرم و جنایت در آینده را بسیار کاهش می‌دهیم چرا که بسیاری از جرمهایی که امروز اتفاق می افتد ریشه در محرومیت جامعه دارد.
وی در ادامه اظهار کرد: امور خیریه مدرسه سازی بر پایه درک عمق رنج کودکانی شکل گرفته است که باهوش، با استعداد و بسیار توانمند هستند، اما به دلیل کمبود و یا نبود امکانات، از تحصیل و آموزش به دور افتاده اند. این خیریه‌ها با هدف اصلی تامین امکانات تحصیل برای همه کودکان سرزمین مان رفته رفته گسترش پیدا کرده‌اند. خیرین مدرسه ساز با امید به اینکه دیگر هیچ کودکی از تحصیل بازنماند و فراتر از آن هیچ مدرسه غیر ایمنی در کشور وجود نداشته باشد پا در این راه گذارده اند. ساختن مدرسه علاوه بر فراهم آوردن امکانات تحصیلی برای کودکان محروم، سلامت روح آن‌ها را نیز تضمین می کند. سلامت روح کودکان تضمین کننده سلامت جامعه فرداست و خیرین مدرسه ساز آن را تامین می کنند.
سید مومن با توجه به اهمیت مدرسه سازی افزود: خیریه مدرسه سازی؛ تمام تلاش خود را در گرو برداشتن ناهمگونی های تحمیلی اقتصادی و اجتماعی بر کودکان گذارده تا همه کودکان بتوانند از تحصیل برخوردار شوند. البته این مطلب را باید به خاطر سپرد که، انجام کار خیر، فقط به داشتن امکانات مالی نیست. همین که تلاش کنیم این فرهنگ ارزشمند را با بیان عمق آن گسترش دهیم و افراد زیادی را به این راه سوق دهیم به حتم کاری ارزشمند در این زمینه انجام پذیرفته است.
معاونت پرورشی منطقه یک در خاتمه بیان کرد: حال که سال 1399 از طرف رهبر انقلاب به عنوان سال جهش تولیدملی معرفی گردیده است، این مهم مسوولیتی ملی است که هر فردی با ید به سهم خود در تحقق آن بکوشد.در این راستا خیرین نیز باید در تحقق بخشیدن این شعار ملی با عزمی راسخ تر از گذشته با توجه به مشکلات اقتصادی که با وضعیت کنونی جامعه در درگیری با بیماری کرونا صد چندان شده و در جامعه وجود دارد؛ پای کار باشند تا خشت های کلاس های درس روی هم چیده شود و شاهد حضوردانش آموزان مستعد ولی محروم در مدارس خیرسازدر سراسر کشورمان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار