مسیب‌زاده: قرآن کتاب آخرت نیست، دانش‌آموزان به تلاوت روزانه اهتمام ورزند

معلمان سنگرسازان و سنگربانان اصلی فعالیت‌های حوزه قرآن هستند

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه قرآن، کتابی مختص آخرت نیست، عنوان کرد دانش‌آموزان عزیز باید به تلاوت روزانه قرآن و نه فقط در ماه رمضان بلکه در تمام طول سال توجه کنند.

کد مطلب: ۱۰۶۱۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
مسیب‌زاده: قرآن کتاب آخرت نیست، دانش‌آموزان به تلاوت روزانه اهتمام ورزند

برنامه «زیر رادیکال» رادیو گفت‌وگو با موضوع تحلیل رویکردها، دیدگاه‌ها و مواضع مدیریتی در مواجهه با مسائل و موضوعات تربیتی و با حضور محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش به روی آنتن رفت.

محمدرضا مسیب‌زاده آموزش و پرورش را محور فعالیت‌های تیمی و ارزشی دانش‌آموزان دانست و گفت: یکی از فعالیت‌های جدی مربوط به معاونت پرورشی این وزارت خانه، اداره کل قرآن، عترت و نماز است و از این جهت، فعالیت‌های مربوط به تربیت قرآنی در بین دانش‌آموزان یک جایگاه ویژه دارد.

وی درباره اهداف اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش توضیح داد و بیان کرد: مهم ‌ترین هدف این اداره کل، میل به تربیت قرآنی دانش‌آموزان است و تمام ابزارهای این اداره کل در این مسیر به کار گرفته شده است.

وی در ادامه درباره ضرورت تربیت قرآنی دانش‌آموزان اشاره کرد: اگر خودمان را به جاری زلال فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز بسپاریم و باور کنیم تنها راه نجات قرآن کریم است، قطعاً بسیاری از نگاه‌ها متفاوت می‌شود. در طول بیش از چهل سال انقلاب اسلامی، هم ریزش و هم رویش داشته‌ایم اما امروز نسل نوجوان و جوان کشور مسیر قرآنی را نصب العین خود قرار داده‌اند و همه این عزیزان دانش آموختگان مدارس پس از انقلاب هستند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به تنهایی مسئول تربیت دانش‌آموزان نیست، عنوان کرد: همه بخش‌های فرهنگی کشور باید به کمک این وزارت خانه بیایند. آموزش و پرورش به جد معتقد است اگر دستگاه‌های دیگر، به کمک این نهاد نیایند، به تنهایی نمی‌تواند موفق باشد.

مسیب‌زاده معلمان را سنگرسازان و سنگربانان اصلی فعالیت‌های حوزه قرآن دانست و گفت: معلمان قرآنی تلاش می‌کنند، آموزه‌های قرآنی را به دانش‌آموزان عزیز یاد دهند و به همین دلیل این معلمان جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی در عین حال از وجود حلقه ای مفقوده در همه بخش‌های نظام آموزشی گفت و بیان کرد: فرهنگ ارتباط با قرآن در عموم مردم هنوز جا نیفتاده است، یعنی به قرآن از زاویه کتابی برای آخرت نگاه می‌شود اما این کتاب آسمانی، مسیر زندگی روزانه انسان را روشن می‌کند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش تأکید کرد: باید باور کنیم قرآن کتاب زندگی است و در تمام مراحل زندگی به آن نیاز داریم و به همین دلیل دانش‌آموزان عزیز باید به تلاوت روزانه قرآن و نه فقط در ماه رمضان بلکه در تمام طول سال توجه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار