بی پرده درباره کرونا

تعداد پزشکان و متخصصین در حال حاضر 2 برابر وضعیت عادی است

کمبودی در تجهیزات، دارو و لوازم حفاظتی کادر درمانی وجود ندارد

تبریز (پانا) - رئیس مرکزآموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز گفت: در حال حاضر تعداد پزشکان حاضر در این مرکز به منظور ارائه خدمات درمانی تشخیصی بیش از 2 برابر شرایط عادی بوده و از نظر کادر پزشکی هیچ کمبودی وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
تعداد پزشکان و متخصصین در حال حاضر 2 برابر وضعیت عادی است

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز، دکتر مسعود فقیه دینوری رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز در خصوص نحوه ارائه خدمات درمانی در این مرکز و رعایت موازین درمانی ، تشخیصی و اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیماری کووید 19 بیان کرد: به منظور ارتقاء کیفیت خدمات درمانی در این مرکز برای بیماران بستری علاوه بر 2 برابر نمودن کادر پزشکی که شامل پزشکان فوق تخصص ریه و آی سی یو و عفونی که به صورت منظم و چند نوبت در روز بیماران بستری در بخشهای مختلف را ویزیت می نمایند، کادر پرستاری نیز با ظرفیت بیش از یک و نیم برابر شرایط عادی ارائه خدمت می کنند.

او افزود: در بخشهای ویژه کرونا ویروس به ازای هر 1الی 2 تخت یک پرستار و در بخشهای عادی به ازای 3 الی 4 تخت یک پرستار مجرب ارائه خدمت نموده و در حال حاضر طبق پروتکل ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و بر اساس استاندارد های جهانی ارائه خدمات درمانی در این مرکز صورت می گیرد.

البسه های بیماران با دستگاه عفونت زدائی می شود

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز با اشاره به اینکه هیچ نگرانی از نحوه بی خطر سازی البسه بیماران بستری و تحویل آن به خانواده و یا خود بیمار وجود ندارد، گفت: بیمارانی که با تشخیص کووید 19 در این مرکز بستری می شوند به لحاظ حساسیت بیماری تحت شرایط خاصی پذیرش و بستری می شوند و البته همراهان بیماران نیز حق دارند که از نحوه گند زدائی و بی خطر سازی البسه های آلوده به ویروس به منظور پیشگیری از انتشار باشند از اینرو این اطمینان را به مردم عزیز می دهیم که لباسهای بیماران بعد از بستری شدن بیمار در بسته بندی مخصوص به واحد رختشور خانه تحویل داده شده و پس از بی خطر سازی تحویل همراه یا خود بیمار می گردد.

پسماندها و زباله ها بی خطر سازی می شوند

دینوری در پاسخ این سوال که آیا زباله ها و پسماندها عفونی به طور کامل امحاء و بی خطر سازی می شود؟ گفت: تمام مراکز درمانی تحت نظارت سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز بوده و بر اساس جدول ارائه شده از سوی این نهاد عمل کرده و مرکزی به وسعت بیمارستان امام رضا (ع) نیز از این قاعده مستثنی نیست از این رو تمام زباله و پسماندها در دستگاه های مخصوص بی خطر سازی و عفونت زدائی می شود و پس از بی خطر سازی اقدام به امحاء شده وتمام این پروسه تحت نظارت سازمان پسماند شهرداری تبریز صورت می گیرد که جا دارد از همکاری شبانه روزی سازمان پسماند نیز تشکر و قدردانی نمائیم.

اینترنت و ارتباط تلفنی برای بیماران میسر است

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) با اشاره به ممنوعیت ملاقاتها در این مرکز و لزوم مطلع شدن خانواده ها از وضعیت بیماران بستری صرفا از طریق ارتباط تلفنی تصریح کرد: از آغاز شیوع کرونا ویروس اقدامات پیشگیرانه و محدودیت هایی در مرکز اعمال گردیده که یکی از آنها ممنوعیت ملاقات بیماران می باشد بر همین اساس ملاقات ها را ممنوع کرده و با نصب آنتن تقویتی توسط همراه اول تمام نقاط کور بیمارستان تحت پوشش قرار داده و به صورت 24 ساعته پوشش اینترنتی وجود دارد و بیمارانی که در شرایط مناسب قرار دارند حتی به صورت تصویری نیز می توانند با خانواده های خود در ارتباط باشند و همچنین برای بیمارانی که به لحاظ شدت بیماری نمی توانند از طریق تلفن با خانواده درارتباط باشند کارشناسان مجرب بیمارستان همه روزه از ساعت 15 الی 18 پاسخوگی خانواده ها بوده و می توانند آخرین وضعیت بیمار بستری را به خانواده گزارش نمایند.

متولی غسل و تدفین سازمان آرامستان ها است

دینوری با تاکید بر اینکه مراکز درمانی در امر غسل و تدفین و انجام اعمال شرعی نقشی نداشته و متولی این امر سازمان آرامستانها می باشد بیان کرد: هر نهادی مسئولیت ها و وظایف خود را دارد و بیمارستان مسئول ارائه خدمات درمانی و تشخیصی تا آخرین لحظه ای که بیمار در حی هست بوده و پس از آن انجام امور غسل و کفن و تدفین به عهده سازمان آرامستانها بوده و از آغاز شیوع کروانا ویروس نیز این سازمان با اختصاص غسالخانه مخصوص برای متوفیان این بیماری همکاری های خوب و مناسبی با این مرکز داشته است.

تعداد مبتلایان و ناقلین در جامعه چند برابر بستری هاست

علی تقی زادیه دبیر علمی کمیته درمان ستاد فرماندهی کرونا ویروس نیز با اشاره به فزونی تعداد مبتلایان در جامعه نسبت به بیماران بستری در مراکزدرمانی گفت: با توجه به شیوع و همه گیری این بیماری و آمارهای به دست آمده تعداد مبتلایان در جامعه چندین برابر افراد بستری در مراکز درمانی بوده و در شرایط موجود امکان نمونه گیری برای تمامی افراد جامعه وجود ندارد.

دبیر علمی کمیته کرونا ویروس افزود: با توجه به اینکه تمامی موارد نمونه گیری در بیمارستانها و از بیماران بستری انجام میگیرد لذا تمامی موارد مثبت نیز مربوط به بیماران بستری بوده و از بیماران سرپائی نمونه گیری نمی شود.

درصد مرگ و میر ما پائین تر از میانگین جهانی است

دکتر تقی زادیه در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد تعداد مرگ و میرها نسبت به میانگین های جهانی بیشتر است گفت: نسبت مرگ و میر به نسبت بیماران بستری در مراکز درمانی محاسبه و ارائه می گردد حالا تصور کنید اگر تمام افراد مبتلا در جامعه شناسائی شده و بر تعداد بیماران بستری افزوده شود درصد مرگ و میر ما پائینتر از میانگین تعیین شده جهانی خواهد بود و اعداد ارائه شده در خصوص مرگ و میر قابل اعتماد نیست.

دبیرعلمی کمیته ستاد فرماندهی مقابله با کرونا ویروس افزود: با وجود افزایش تعداد مبتلایان و نیز افزایش درصد بیماران بدحال در بیمارستانها تعداد مرگ و میر ها کاهش یافته است.

کمیته علمی به طور مستمر و روزانه برگزار می شود

علی تقی زادیه ادامه داد: به طور مستمر و روزانه جلسات کمیته علمی با حضو تمامی اساتید ریه و متخصصین عفونی برگزار شده و آخرین استانداردهای درمانی ارائه شده از سوی وزارت متبوع و منابع جهانی بررسی و به مورد اجرا گذارده می شود.

کمبودی در تجهیزات،دارو و لوازم حفاظتی کادر درمانی نداریم

تقی زادیه با اشاره به اینکه شایعاتی در خصوص کمبود دارو و تجهیزات وجود دارد، گفت: با وجود تحریم های ظالمانه شدید علیه کشورمان تا این لحظه چه از نظر دارو و تجهیزات و چه از نظر تامین اقلام حفاظتی کادر درمانی کمبودی وجود ندارد.

او افزود: در بحث تامین اقلام داروئی و تجهیزات مصرفی سختی ها و مشکلات زیادی داریم و بر همین اساس تمامی ارگانهای دانشگاهی و غیر دانشگاهی دست به دست هم داده اند، تا بتوانیم از این بحران با سربلندی عبور نمائیم و بنده از این فرصت استفاده کرده و از تمامی ارگانها و سازمانها و نیروهایی که در تهیه اقلام و انتقال آنها به مراکز درمانی تلاش کرده، و یاری رسان بخش درمان بوده اند صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار