معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد:

برگزاری مسابقه دانش آموزی از طریق اپلیکیشن اپ سفیران سلامتی

تبریز (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برگزاری مسابقه سفیران سلامت دانش آموزی از طریق اپلیکیشن اپ سفیران سلامت خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقه دانش آموزی از طریق اپلیکیشن اپ سفیران سلامتی

مجید بهرامی در گفت و گو با پانا بیان می کند: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، تمامی سالن های ورزشی آموزش و پرورش نیز تعطیل شدند و با توجه به این که در استان 730 هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند از طرف وزارت و آموزش و پرورش استان تمهیدات لازم برای ادامه فعالیت های ورزشی دانش آموزان در خانه اندیشیده شده است.

او ادامه می دهد: در استان آذربایجان شرقی هزار و 413 معلم تربیت بدنی و 70 سرگروه آموزش درس تربیت بدنی داریم که با تولید محتوا و آماده کردن فیلم های آموزشی، آن ها را دراحتیار مدیران مدارس قرار می دهند تا در کانال های آموزشی مدارس در فضای مجازی منعکس کنند.

پویش " مدرسه تعطیل می شود، فعالیت بدنی و ورزش تعطیل نمی شود"

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به پویش " مدرسه تعطیل می شود، فعالیت بدنی و ورزش تعطیل نمی شود" می افزاید: تاکید ما و همه مسئولان امر در این است که دانش آموزان در خانه بمانند و با انجام حرکات ورزشی براساس فیلم های آموزشی که به مدت 15 تا 20 دقیقه و مناسب برای تمرین درخانه هستند، بتوانند بدن خود را سالم نگه دارند.

ورزش صبحگاهی دانش آموزان در خانه

بهرامی می گوید: سرگروه های درس تربیت بدنی علاوه بر آماده کردن پوستر، هر روز صبح از طریق فضای مجازی دانش آموزان را به ورزش صبحگاهی که 15 تا 16 حرکت است و به مدت 20 دقیقه طول می کشد، ترغیب می کنند و همچنین از طریق صدا و سیما نیز تمهیدات لازم برای آموزش دروس تربیت بدنی و ورزش در خانه در نظر گرفته شده است.

انجام تکالیف ورزشی در خانه

او بیان می کند: معلمان درس تربیت بدنی، برخی فعالیت های ورزشی که برای خانه طراحی شده اند را به شکل تکلیف از دانش آموزان می خواهند و دانش آموزان نیز با اجرا و تهیه فیلم با رعایت شرایط و به صورت مناسب، آن را به معلم خود می فرستند.

تخصیص اعتبار از طرف وزارت آموزش و پرورش برای تهیه اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه از تهیه و توزیع پوستر توسط اداره سلامت و تندرستی با موضوع ویروس کرونا و ارسال به نواحی و مناطق خبر داده و بیان می کند: تاکنون مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده در 2 نوبت تهیه شده و در اختیار نواحی و مناطق با اولویت مدارس محروم قرار داده شده است و از طرف وزارت آموزش و پرورش نیز اعتبار چشمگیری برای تهیه مواد بهداشتی مدارس تخصیص یافته است تا تمامی نواقصات مرتفع شود تا در بازگشایی مدارس دچار مشکل نشویم.

مدارس تا پایان سال روزانه ضدعفونی می شوند

بهرامی ادامه می دهد: تمامی مدارس استان ضدعفونی شده و مواد ضدعفونی کننده کافی در اختیار مدارس قرار داده ایم تا بعد از بازگشایی مدارس بتوانند روزانه تا پایان سال، مدارس را ضد عفونی کنند.

او می گوید: همچنین مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی در اختیار کارکنان ستادی اداره کل آموزش و پرورش قرار داده شده و برای نیروهای خدماتی نیز دوره های آموزشی برگزار شده و از برخی همکاران که بیماری های زمینه ای دارند خواسته ایم تا در منزل استراحت کنند.

راه اندازی سه کمپین " نه به سفر"، " نه به دید و بازدید" و " سالم در خانه بمانیم"

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که هر دانش آموز یک سفیر سلامت است، ادامه می دهد: سه کمپین " نه به سفر"، " نه به دید و بازدید" و " سالم در خانه بمانیم" راه اندازی شده است و انتظار بر این است که 102 هزار دانش آموز سفیر سلامت و هزار و 400 مراقب و رابط سلامت در استان دانش آموزان را برای پیوستن به این کمپین ها ترغیب کنند.

بهرامی از راه اندازی اپلیکیشن برای برگزاری مسابقه سفیران سلامت با همکاری وزارت اموزش و پرورش و علوم پزشکی خبر داده و می گوید: دانش آموزان و معلمان پس از نصب آپ سفیران از سایت http://iec.behdasht.gov.ir می توانند در این مسابقه فرهنگی، هنری و آموزشی شرکت کنند.

او می افزاید: این مسابقات در محورهای عکس، پیام بهداشتی، نقاشی، خاطره نویسی و خلاقیت و ابتکار ها که ویژه سفیران سلامت دانش آموز است، برگزار می شود و همچنین یک بخش نیز ویژه آثار مربیان است و برگزیدگان طی مراسمی تجلیل خواهند شد.

چهارشنبه آخر سال ایمن!

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در پایان در رابطه با چهارشنبه آخر سال نیز می گوید: در این موضوع نیز کمپین " نه به مواد محترقه داریم" که با شعار " چهارشنبه آخر سال ایمن"راه اندازی شده و با توجه به شیوع ویروس کرونا از والدین می خواهیم تا هم به دلیل این بیماری و هم به دلیل خطرناک بودن مواد محترقه در آخرین چهارشنبه سال فرزندانشان را تنها نگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار