اجرایی شدن طرح از خشت تا بهشت با هدف جمع آوری سرمایه های خرد در حوزه استانداردسازی فضا و تجهیزات

مشهد (پانا)- معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور از اجرایی شدن طرح از خشت تا بهشت با هدف جمع آوری سرمایه های خرد در حوزه استانداردسازی فضا و تجهیزات خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۳۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرایی شدن طرح از خشت تا بهشت با هدف جمع آوری سرمایه های خرد در حوزه استانداردسازی فضا و تجهیزات

سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در جلسه ستاد اجرایی جشنواره مدرسه ای خیرین مدرسه ساز آموزش و پرورش ناحیه هفت مشهد اظهار کرد: طرح از خشت تا بهشت با هدف جمع آوری سرمایه های خرد همه اقشار و خیرین جامعه و با محوریت مجمع خیرین مدرسه ساز در راستای استاندارد سازی فضا و تجهیزات آموزشی اجرایی شده است.

او افزود: استاندارد سرانه فضای آموزشی ۸.۳ متر مربع است، ولی میانگین سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۳ متر مربع است که برای رسیدن به استاندارد‌ مشارکت همه خیرین نیاز است.

معاون وزیر با بیان اینکه یک هزار و 600 مدرسه در کنار ۷۴۰ مرکز آموزش توانبخشی، ۱۴ هزار مدرسه پذیرا و ۵۰۰ مدرسه پشتیبان کار آموزش بیش از ۱۵۳ هزار دانش آموز با نیاز های ویژه را بر عهده دارند عنوان کرد: برای رسیدن به استاندارد مطلوب در حوزه آموزش و پرورش استثنایی ۲۱۰ مدرسه نیاز است که با همت خیرین این مدارس احداث خواهد شد.

حسینی با تاکید بر اینکه خیرین در قلب آموزش و پرورش جا دارند افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز از مشهد شروع به کار کرد و امروز بیش از ۶۰ هزار خیر با این مجمع همکاری می کنند
او افزود: مجمع خیرین توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و مجمع خیرین مدرسه ساز نیز از مشهد شروع به کار کرده است.

حسینی تصریح کرد: طرح مطالعاتی با رویکرد تعادل بخشی منطقه ای و آمایش سرزمینی مدارس مورد نیاز کشور و راه اندازی کارگروه تسهیل فعالیت خیرین از جمله برنامه های وزارت در راستای تسهیل فعالیت خیرین مدرسه ساز است.

معاون وزیر با تاکید بر توجه ویژه دولت به آموزش و پرورش اظهار کرد: بودجه سال آینده کشور هشت درصد رشد نسبت به سال قبل دارد اما بودجه آموزش و پرورش ۲۳ درصد رشد را نشان می دهد. به طوری که سال گذشته بالاترین تخصیص ها در حوزه نوسازی مدارس اتفاق افتاده است.

حسینی با بیان اینکه باید دستگاه ها به کمک خیرین مدرسه ساز بیایند، بیان کرد: آموزش و پرورش باید اجتماعی شود و همه دستگاه ها باید در قبال آموزش و پرورش مسئول باشند.

معاون وزیر در پایان با بیان اینکه ‏نهضت توان افزایی در آموزش و پرورش استثنایی کلید خورده است افزود: شناسایی حس کم داشته و نداشته دانش آموزان و جایگزینی تکنولوژی به جای این حس از اهداف نهضت توان افزایی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار