عارفیان: استقبال دانش آموزی خوبی از المپیاد سلول های بنیادی شده است

تهران (پانا) - مدیر آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی ریاست جمهوری از مدرسه شهید بهشتی منطقه یک محل آزمون المپیاد سلول های بنیادی بازدید به عمل آورد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
عارفیان:  استقبال دانش آموزی خوبی از المپیاد سلول های بنیادی شده است

احسان عارفیان، مدیر آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی ریاست جمهوری در بازدیدی که از برگزاری پنجمین دوره المپیاد سلولهای بنیادی شهر تهران داشت، در گفتگو با خبرنگار پانا درباره افق های روشن این رشته از المپیاد و وضعیت فعلی آن در مقایسه با سایر المپیادهای کشوری اظهارداشت: وقتی در حوزه سلول های بنیادی در حال تدوین آزمون برای المپیاد دانش آموزی هستیم، باید بازخورد دانش آموزان را ارزیابی کنیم.
وی افزود:‌ از آنجایی که دانش آموزان می توانند المپیادهای دیگری هم شرکت کنند باید بررسی کنیم که دانش آموزان با چه انگیزه ای المپیاد سلول های بنیادی را انتخاب می کنند و سوالاتی که ما در حوزه ستاد طراحی می کنیم تا چه اندازه متناسب با آموزش دانش آموزان می باشد و با چه پیشینه آموزشی به سوالات پاسخ می دهند.
عارفیان افزود: در بازدید امروز و با صحبت هایی که انجام دادم متوجه انگیزه خوب دانش آموزان شدم. دورنما و چشم اندازی که برای این رشته وجود دارد تا حدودی برای آموزش و پرورش مشخص شده است و این بسیار مهم است.
وی درباره فلسفه بوجود آمدن المپیاد سلول های بنیادی گفت:‌ در حوزه ترویج علومی همانند سلول های بنیادی و حوزه هایی که توسعه آن هابرای کشور دارای اهمیت راهبردی می باشد؛ باید زیر ساخت های انسانی را از سطح مدارس انجام دهیم و این سیاستی است که از سوی اسناد بالادستی ابلاغ شده و معاونت علمی هم بر اساس آن اقدام می کند.
مدیر آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری افزود: وقتی حوزه هایی از علم در کشور در اولویت قرار می گیرد باید با سرمایه گزاری همه جانبه در آنها پیشرو باشیم. باید اینگونه رشته ها را علاوه بر اینکه در سطح دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی حمایت و تقویت میکنیم، در سطح مدارس و دانش آموزان هم پیگیر باشیم که هم منابع انسانی ما جهت گیری به سمت این حوزه دانشی داشته باشند و هم نخبگان و استعدادهای این حوزه ها رهیابی، انتخاب و پرورش پیداکنند. این فرآیندی است که ما خود را موظف می دانیم با راه کارهای متنوع به آن برسیم.
عارفیان اضافه کرد: یکی از راه کارهای ترویج حوزه های علمی برگزاری المپیادهای دانش‌آموزی است و رقابتی که بچه ها بواسطه آن ترغیب می شوند تا در سلول های بنیادی تقویت شوند. در این نوع رقابت ها دانش آموزان سعی می کنند سطح دانشی خودشان را افزایش دهند. البته اقدامات دیگری مانند توسعه پژوهش سراهای دانش آموزی هم در حال انجام است که باید مورد توجه قرار گیرد.
عارفیان با اشاره به اینکه پنجمین دوره المپیاد سلول های بنیادی در حال برگزاری است، گفت: در شرایط فعلی این المپیاد در سطح کل کشور و به صورت ملی و همزمان با تهران انجام می شود. تعداد دانش آموزان مخاطب این رشته حدودا بالای ۳ هزارنفر است و استقبال خوبی انجام شده و این عدد با بقیه المپیادهای فعلی آموزش و پرورش رقابت می کند. ناگفته نماند این حوزه بین رشته ای است و مخاطبین محدودیت ندارند که حتما از رشته مشخصی در این المپیاد شرکت کنند. در واقع همه دانش آموزان از علوم ریاضی یا تجربی می توانند شرکت کنند و همین امر بر استقبال دانش آموزان می افزاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار