رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در نشست وب کنفرانس هم‌اندیشی روسای ادارات روابط عمومی استان های سراسر کشور ؛

با سه اصل اطلاع‌یابی، اطلاع‌شناسی و اطلاع‌رسانی استوار، روابط عمومی اطلاع مدار را سازمان‌دهی کنید

تهران (پانا) - رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در نشست وب کنفرانس هم‌اندیشی روسای ادارات روابط عمومی استان های سراسر کشور ؛ گفت: با سه اصل اطلاع‌یابی، اطلاع‌شناسی و اطلاع‌رسانی استوار، روابط عمومی اطلاع مدار را سازمان‌دهی کنید.

کد مطلب: ۱۰۰۷۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
با سه اصل اطلاع‌یابی، اطلاع‌شناسی و اطلاع‌رسانی استوار، روابط عمومی اطلاع مدار را سازمان‌دهی کنید

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، پیش از ظهر امروز فریبرز حمیدی در جلسه وب کنفرانس هم‌اندیشی روسای ادارات روابط عمومی استان های سراسر کشور که برگزار شد، با اشاره به لحاظ نمودن خلاقیت‌ها و زیبایی‌شناسی در کار روابط عمومی، اظهارکرد: با سه اصل اطلاع‌یابی، اطلاع‌شناسی و اطلاع‌رسانی استوار، روابط عمومی اطلاع مدار را سازمان‌دهی کنید.چرا که روابط عمومی محلی برای طرح فکرهای نو، خلاقیت و تغییر روش‌های متناسب با شرایط روز می‌باشد.

وی بابیان اینکه در روابط عمومی کار پیچیده و حرفه‌ای و تخصصی است که نیاز به حمایت متناسب با مسئولیت سپرده‌ شده هم دارد، خاطرنشان کرد: روابط عمومی باید آینه تمام نمای سازمان باشد و مشکلات و دغدغه‌ها را به‌خوبی بیان کند و پاسخگویی به مخاطبان را سرلوحه کار خود قرار دهد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی با اشاره به اینکه باید باهم‌اندیشی در نشست‌ها باعث هم‌افزایی دانش و نگرش شویم و این راهبرد در نشست‌ها پیگیری خواهد شد تا مسئولان روابط عمومی بدانند که چه راهکارهایی را برای سازمان خود داشته باشند اظهار کرد: باید از مسئولان بخواهیم تا پاسخگو به افکار عمومی باشند.در همین راستایکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین بخش آموزش‌وپرورش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی است و روابط عمومی چشم بینا، گوش‌شنوا و زبان گویای سازمان است بنابراین شناخت دقیق امکانات انسانی و مالی و استعدادهای بالفعل آن در همه ابعاد از ضروری‌ترین نیازهای آن به شمار می‌رود تا بتواند با شناخت توان خود و اصلاحات درونی به بهبود روش‌ها و فرایندها در مجموعه دستگاه کمک کند.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کارآمدی در روابط عمومی آموزش‌وپرورش را تغییر در رفتار اجتماعی، افکار عمومی، نگرش، دانش و مهارت‌های جامعه و شناخت صحیح از مخاطب دانست و تصریح کرد: روابط عمومی حاذق و باکیفیت که در آن رغبت و خود انگیختگی برای حضور مؤثر و کارآمد در عرصه اطلاع‌رسانی وجود داشته باشد مهم و مورد انتظار است.

حمیدی خاطرنشان کرد: روابط عمومی باید تحلیل‌گر باشد بنابراین باید افراد برای این کار آموزش ببینند و توانمند شوند و بر تمامی اطلاعات سازمان حاکم و مطلع شوند.

وی با معرفی مدلی برای مدیریت روابط عمومی حرفه‌ای، گفت: روابط عمومی تلاش‌ها و اقدامات آگاهانه، برنامه‌ریزی و سنجیده جهت استقرار و کسب تفاهم متقابل با سازمان و گروه‌های مورد نظر است. روابط عمومی تحلیل‌گر مطلوب و مدنظر ما است البته برای تحلیل ابزار و شرایط باید مهیا باشد. این نوع روابط عمومی با برنامه است و پیشاپیش امور، رویدادها و روندها حرکت می‌کند و به سطح مشاور مدیریت ارتقا می‌یابد و در تعیین سیاست‌ها و خط‌مشی‌های سازمان مشارکت می‌کند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بیان کرد: روابط عمومی باید نقش مدیریتی در برنامه‌ریزی راهبردی داشته باشد و در تدوین، اجرا و ارزیابی راهبردها مشارکت کند.

حمیدی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی در روابط عمومی آینده را ترسیم می‌کند و در منابع مالی صرفه‌جویی می‌کند، گفت: برنامه‌ریزی باعث می‌شود تا منابع انسانی به‌موقع و بجا بکار گرفته شود، بخشی از بحران‌ها پیشگیری ‌شود و پیش‌بینی لازم برای وقوع بحران‌های ناشناخته میسر خواهد شد.تهیه و تدوین شیوه نامه تبلیغات و شیوه نامه اطلاع رسانی و تشریفات در همین راستا می‌باشد که به استان‌ها ارسال شده است.

وی بابیان اینکه ارتباطات انسانی در روابط عمومی حاکم است، گفت: در ارتباطات انسانی گفت‌وگو رودرو، جلسات پرسش و پاسخ، مصاحبه‌های اداری، جشن‌ها، سمینارها، نمایشگاه‌ها و... و همچنین در ارتباطات رسانه‌ای آگهی تبلیغاتی، انتشار خبر، مصاحبه اختصاصی، کنفرانس خبری، انتشار گزارش عملکرد، انتشار مقاله و...است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی با اشاره به جایگاه و وظایف روابط عمومی، گفت: مهم‌ترین وظایف روابط عمومی در سازمان انجام فعالیت‌های ارتباطات با رسانه، انتشارات، ارتباطات مردمی، پژوهش و تحقیقات، ارتباطات الکترونیکی و تبلیغات است.

وی بابیان اینکه چرخه کیفیت، معیاری مطلوب برای مدیریت هر فعالیتی است، گفت: در روابط عمومی باید به دنبال کیفیت باشیم و کیفیت زمانی اتفاق می‌افتد که سازمان یادگیرنده شویم.

حمیدی با تأکید بر دقت در محتوا، صداقت در کار، قابلیت محاسبه و اندازه‌گیری و مشاهده، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی صحیح و اقناع‌کننده به مخاطبان به‌عنوان روابط عمومی سازمان یادگیرنده، خاطرنشان کرد: داشتن مدیریت یکپارچه، کنش قبل از واکنش و مدیریت هماهنگی و یکپارچه رسانه‌ها موفقیت در کار را دوچندان می‌کند.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در پایان بابیان اینکه روابط عمومی باید توانمندی‌های نظام تعلیم و تربیت را نشان دهد و جایگاه آن را ارتقا دهد، تأکید نمود درکل ستاد آموزش‌وپرورش باید هماهنگی رسانه‌ای وجود داشته باشد به‌طوری‌که مصاحبه‌ها، برنامه‌ها و آمارها در تضاد باهم نباشد این هماهنگی را به معنای انجام کارهای روزمره با لحاظ تضاد نبودن با سایر واحدها دانست.

شایان ذکر است؛ در این جلسه وب کنفرانسی همه مسئولین روابط عمومی آموزش و پرورش استان‌های کشور ضمن حضور فعال و پویا به طرح نظرات و موضوعات تخصصی خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار