آیت الله اعرافی در جمع دانش آموزان آموزشگاه جنت الرضوان میبد:

دانش آموزان همچون فاطمه زهرا(س) افتخار آفرین باشند و ازآن حضرت درس بگیرند.

میبد (پانا) - آیت ا... اعرافی امام جمعه شهرستان میبد با حضور در دبستان جنت الرضوان بفروئیه ضمن بازدید از آن آموزشگاه ، نماز ظهر و عصر خود را با دانش آموزان اقامه کرد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان همچون فاطمه زهرا(س) افتخار آفرین باشند و ازآن حضرت درس بگیرند.

امام جمعه میبد درجمع دانش آموزان گفت : شما دختران با توجه به شرایط سنی خاص خود که سرشار از انرژی و توان هستند می ­بایست همچون فاطمه زهرا(س) افتخار آفرین باشند و ازآن حضرت درس بگیرند.

آیت­ ا... اعرافی به دانش­ آموزان تاکید کرد: نباید عمر خود را بی حاصل و بی خاصیت سپری کنند و با بازی ولهو و لغو و بی خیالی و بی توجهی و بی نظمی و تنبلی و کاهلی بگذرانند و باید فرصت­ را مدیریت کنند و برای عمر و آینده پیشرفت معنوی واخلاقی خود برنامه ریزی نمایند.

ایشان افزود: از درس­های دیگری که از فاطمه زهرا (س) باید گرفت رابطه با پدر و مادر و احترام به بزرگتر­ها است.

مدیرحوزه های علمیه کشور ادامه داد: سومین درسی که از زندگی فاطمه زهرا (س) می­ توان گرفت احترام به همسراست. فاطمه زهرا (س) با وجود عصمت و هم عرض بودن با ائمه نسبت به امیرالمومنین مقید بود .

آیت الله اعرافی ویژگی دیگر حضرت زهرا (س) را تربیت خانوادگی برشمرد و گفت : خود آن بانو بسیار خوب تربیت شده بود و چند فرزند که هر کدام در عالم ملک و ملکوت سرآمد عالمیان هستند مانند امام حسن، امام حسین، زینب و ام کلثوم (ع) تربیت کرد.

ایشان از ویژگی­ های دیگر حضرت زهرا (س) که دانش­ آموزان باید به آن توجه داشته باشند را یادآوری کرد و افزود: مقام علمی و دانش آن حضرت است که بزرگانی چون سلمان و ابوذر از فاطمه درس می­ آموختند.

آیت­ ا... اعرافی خاطرنشان کرد: فاطمه زهرا (س) در کنار علم، تربیت و ادب، خانه و خانوده یک شخصیت اجتماعی بود و در خیلی از موارد ایشان در جامعه خط دهنده بود که نمونه بارز آن خطبه فدکیه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی گفت: با شناختی که بیش از بیست سال از این سردار بزرگ و فرمانده گرانقدر ایران و انقلاب دارم ایشان اهل عبادت به معنی بسیار عمیق و دقیق بود. عبادت، ذکر، نماز باحال ایشان جذاب و خیره کننده بود.

اعرافی افزود: ایشان به عنوان یک چهره بزرگ بین المللی درخشید. سیاست مدار، دیپلمات، راهبر و حرکت دهنده جوامع بزرگ بود. او فراتر از مرز­های ایران تدبیر می­کرد و اگر نبود تاریخ منطقه، ایران، عراق و سوریه جور دیگر می ­شد .

امام جمعه میبد در پایان گفت :همه چیز آینده کشور و انقلاب و جهان اسلام به ایران گره خورده و ایران به آموزش و پرورش و دانش­ آموزان به ویژه دختران عزیز و خوب با درس خواندن، معرفت، دانش و علم، کار و تلاش، ادب ونظم و انضباط باید سرآمد انسان­ها در دنیا باشند که این وظیفه بر دوش آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام اعرافی افزود: خدا را شکر در آموزش و پرورش شاهد درخشش جوان­ های خوب و شایسته هستیم که هر کجا رفتند خوب درخشیدند که باید این درخشش حفظ شود و ارتقاء یابد که نیاز به تلاش و همت معلمان، مربیان و دانش ­آموزان دارد که اصل آن تلاش و همت دانش‌‌آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار