ایران بزرگترین کشور مبارزه کننده با مواد مخدر در جهان است

مشهد(پانا)- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در آیین استانی افتتاحیه فاز دوم طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) که در مرکز آموزشی رفاهی اداره آموزش و پرورش شهرستان طرقبه و شاندیز برگزار شد ایران را بزرگترین کشور مبارزه کننده با مواد مخدر در جهان دانست که در این راه بیش از سه هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم کرده است.

کد مطلب: ۱۰۰۳۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ایران بزرگترین کشور مبارزه کننده با مواد مخدر در جهان است

محمدحسین صالحی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در این مراسم گفت: طرح نماد و یاریگران زندگی دو طرح مشترکی است که میان آموزش و پرورش و سایر دستگاه های اجرایی در حوزه پیشگیری و کاهشآسیب های اجتماعی دانش آموزان در برخی مدارس استاندر حال اجراست که می تواند در این راستا بسیار موثر واقع شود.

وی افزود: امروز مهمترین آسیب اجتماعی، آسیب اعتیاد به مواد مخدر است و دلیل اصلی بسیاری از مشکلات و چالش های جامعه از جمله آمار زندانیان، میزان طلاق و میزان سرقت برگرفته از این بلای خانمان سوز است.

صالحی تصریح کرد: در دسترس بودن و تمایل و گرایش به مواد مخدر دو موضوع مهم در این حوزه است و با توجه به اینکه بیش از ۹۳ درصد تریاک دنیا در کشور افغانستان تولید می شود پس حتما مسئولین باید هوشیار و حساس باشند تا بتوانیم در این زمینه اقدام نماییم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ایران بزرگترین کشور مبارزه کننده با مواد مخدر در جهان است و در این راه بیش از سه هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز تقدیم کرده است و این مسئولیت و وظیفه بزرگ را با قدرت ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: در بحث اعتیاد به مواد مخدر عامل پیشگیری و نگرش جامعه به این موضوع بسیار مهم است و باید تمایل و گرایش دانش آموزان و در نهایت جامعه را به سمت مواد مخدر کاهش دهیم.

صالحی در پایان عواملی همچون پایین آمدن سن اعتیاد، گرایش و شیوع اعتیاد در بین خانم ها و تغییر رویکرد مصرف مواد سنتی به مواد صنعتی را سه هشدار مهم در این حوزه برشمرد که حتما باید نسبت به آن ها اهتمام داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار