۷۲ مدرسه در استان کرمانشاه با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد

تهران (پانا) - محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، با حضور در مدرسه برکت شهرستان ثلاث باباجانی ۷۲ مدرسه استان کرمانشاه را همزمان افتتاح کرد.

کد مطلب: ۹۵۶۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
۷۲ مدرسه در استان کرمانشاه با حضور وزیر آموزش و پرورش  افتتاح شد

آیین افتتاح ۷۲ مدرسه استان کرمانشاه با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، رئیس و اعضای جامعه خیرین مدرسه‌ساز، جمعی از خیران، استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان و علی باقرزاده، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آغاز شد.

در زلزله ۷.۳ ریشتری 21 آبان 96 در استان کرمانشاه، 78 مدرسه با 415 کلاس درس و زیربنایی بالغ بر 42000 مترمربع تخریب شد یا آسیب دید. در این مدت با کمک خیرین مدرسه‌ساز ساخت 190 پروژه با زیر بنای بیش از 71000 مترمربع شروع شد که تاکنون بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده است و امروز ۷۲ مدرسه دیگر نیز افتتاح شد.

وزیر آموزش و پرورش این مراسم گفت: «از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم و همیشه تلاش می‌کنیم جایگاه مناسبی را برای فرهنگیان عزیز پیش‌بینی کنیم.»

او ادامه داد: «مدرسه کانون زندگی و حیات است. مدرسه کانون یادگیری‌هاست، مدرسه جایی است که تمایز بین انسان و سایر موجودات را مشخص می‌کند. شغل معلمی شریف‌ترین شغل است. خداوند و پیامبران معلم هستند. من معتقدم که همچنان معلمان در پرتو غنی اسلام جایگاه رفیعی دارند. امروز هم مهمترین گروه مرجع در جامعه ما معلمان هستند. مردم به معلمان اعتماد دارند، اگر کاستی‌هایی در خدمات به معلمان وجود دارد باید برطرف شود و این جزو ماموریت‌های من است.»

محسن حاجی‌میرزایی از خیرانی که در ساخت مدارس کرمانشاه کمک کرده‌اند، تشکر کرد و گفت: «خیران کسانی هستند که در پرتو تلاش آنها ویرانه‌ها آباد شد. خوشبختانه با تلاش و تعهدی که در مجموعه آموزش و پرورش وجود دارد سرانه فضای آموزشی در استان قبل و بعد از زلزله ۷۰ سانتی‌متر افزایش یافته است. ۱۹۰ مدرسه تعهد شده بود که ۱۴۵ مدرسه ساخته شده است و این با همت خیران اتفاق افتاده است.»

او افزود: «فکر می‌کنم بیشتر از سرمایه خیران، چیزی که بیشتر برای ما مهم است احساس همدلی و مسولیت است. آن‌ها از این که کودکان این سرزمین جایی برای تحصیلی نداشته باشند آرام و قرار ندارند. این حس رمز پایداری انقلاب اسلامی است. آن چیزی که عزت و اقتدار جمهوری اسلامی را تضمین کرد همین حس مسولیت بود که افراد با فداکاری و ایثار جانشان و همه وجودشان را در طبق اخلاص قرار دادند. این شرط پایداری انقلاب اسلامی است و آموزش و پرورش باید مشوق این روحیه در نسل جوان باشد. باید دانش‌آموزان را در کنار دانشی که یاد می‌گیرند آنها را نسبت به رنج و آلام مردم حساس کنیم.»

حاجی‌میرزایی گفت: «امیدوارم روزی سراسر ایران مصداق این شعر شود که: دست به دست هم دهیم به مهر، میهن خویش را کنیم آباد.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «از مجموع ۴۲ بلایای طبیعی که در دنیا شناخته شده ۳۷ نوع آن در ایران اتفاق افتاده است و می‌افتد. این‌ها واقعیت‌های است که اتفاق می‌افتد و ما باید مردمان را توانمند کنیم. در زلزله‌هایی که در گذشته با میلیون‌ها کشته همراه بوده امروز‌ با آمادگی مردم کمترین آسیب اتفاق می‌‌افتد. در زلزله کرمانشاه مدارسی تخریب شد که از سن آن‌ها ۳۰ سال می‌گذشت اما مدارس جدید که اصولی ساخته شده بودند، مقاوم بودند.»

او ادامه داد: «من می‌خواهم روی یکی ویژگی مهم آموزش و پرورش تاکید کنیم و آن هم صرفه‌جویی و کاستن از هزینه‌های کشور است. آموزش و پرورش می‌تواند با توانمند کردن مردم از میزان خسارات‌ها بکاهد. ما فراگیرترین رسانه این کشور هستیم. ما با تمام مردم ایران در ارتباط هستیم. ارتباط مستمر آموزش و پرورش با مردم یعنی مصونیت به آن‌ها در حوادث مختلف. آموزش و پرورش باید از این جهت وارد میدان شود.»

حاجی‌میرزایی گفت: «امروز خیلی از هزینه‌ها صرف این می‌شود که از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود ولی آن که الان می‌تواند به دانش‌آموزان مصونیت دهد آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش می‌تواند از آلام مردم بکاهد و این به دست نمی‌آید جز در پرتو همکاری همه مردم. اگر دست به دست هم دهیم می‌توانیم سرزمینی بسازیم که همه تلخی‌های زلزله را فراموش کنیم.»

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: «امیدوارم این مدارسی که افتتاح شدند جایگاهی باشد که برگزیده‌ترین انسان‌ها و شایسته‌ترین انسان‌ها را به ایران زمین تقدیم کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار