توضیحات رئیس اداره قرآن وزارت آپ درباره قرار گرفتن غرفه‌های آموزش و پرورش در فضای حاشیه‌ای نمایشگاه قرآن

تهران (پانا) - رئیس اداره قرآن وزارت آموزش و پرورش ضمن بازدید از غرفه های وزارت آموزش و پرورش در نمایشگاه بین المللی قرآن، حضور دانش آموزان در نمایشگاه برای اجرای سرود، تواشیح و برنامه های پرورشی دیگر را فرصتی برای شاداب سازی فضای نمایشگاه برشمرد و درباره کوچک شدن غرفه های وزارت آموزش و پرورش در نمایشگاه بین المللی قرآن و محل استقرار غرفه های توضیحاتی ارایه داد.

کد مطلب: ۹۱۵۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات رئیس اداره قرآن وزارت آپ درباره قرار گرفتن غرفه‌های آموزش و پرورش در فضای حاشیه‌ای نمایشگاه قرآن

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در حالی در مصلی تهران برگزار می شود که غرفه وزارت آموزش و پرورش هر شب میزبان یکی از مسئولان و دغدغه‌مندان حوزه آموزش و پرورش است.

علی عزتی، رئیس اداره قرآن وزارت آموزش و پرورش، با حضور در نمایشگاه و بازدید از دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش تفاوت نمایشگاه امسال با سال های گذشته را در محدودیت‌های فضایی اعلام کرد و گفت: امسال نمایشگاه ها یک تفاوتی با سال‌های قبل دارد. نمایشگاه امسال به لحاظ صرفه‌جویی‌هایی که در سطح کشور وجود دارد در یک فضای کوچکتری برگزار می‌شود و از همین رو غرفه‌های وزارت آموزش و پرورش نیز کوچکتر شده است اما در محتوا غنی است و البته جای کار بسیار دارد.

رئیس اداره قرآن وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش در سال‌های گذشته فضای بزرگی داشت و مدرسه‌ای طراحی شده بود که امسال امکان انجام این طرح نبود. اما باز هم سعی شد تمام آنچه نیاز است تا دست آوردهای آموزش و پرورش عرضه شود در همین فضای مختصر ارایه کنیم.

علی عزتی با اشاره به حضور دانش‌آموزان در فضای نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: مهمترین اتفاق در نمایشگاه قرآن حضور دانش‌آموزان در کنار والدین شان است که فرصتی برای انس بیشتر خانواده‌ها با قرآن فراهم شده است.

عزتی با اشاره به مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش در نمایشگاه قرآن در روز یکم خرداد اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های اساسی که وزارتخانه دارد و سعی شده است تا جبران محدودیت های فضایی پیش آمده بشود دعوت از دانش آموزان برای اجرای برنامه‌هاست. دانش آموزانی که به واسطه دارالقرآن و جامعه تعلیمات دینی به نمایشگاه می آیند و با اجرای برنامه های سرود و تواشیح در فضای نمایشگاه عطر معنویت و شادابی را به مخاطبین منتقل می کنند. علی رغم اینکه زمان برگزاری نمایشگاه با برنامه های امتحانی دانش آموزان تقارن داشت ولی بازهم دانش آموزان حضور دارند و در ادامه مهمترین برنامه وزارت آموزش و پرورش حضور هزار نفری دانش آموزان حافظ جزء سی قرآن است که دانش‌آموزان در کنار خانواده‌های‌شان در روز یکم خرداد به نمایشگاه قرآن می‌آیند و در مسابقه حفظ قرآن شرکت می‌کنند. در نهایت قرعه کشی می‌شود و ان‌شاءالله قرار است خودرو ملی به عنوان جایزه این برنامه درنظر گرفته شود. در این برنامه از سازمان‌های مختلف و همچنین از شهرستان‌ها و استان‌ها حضور دارند.

رئیس اداره قرآن وزارت آموزش و پرورش دراین باره که چرا غرفه‌های وزارت آموزش و پرورش در حاشی‌ترین بخش فضای نمایشگاه قرار گرفته اند،گفت: امسال نه فقط برای آموزش و پرورش بلکه برای نهادهای دیگر محدودیت فضا ایجاد شد زیرا فضاهای بیرونی را به داخل مصلی آوردند و به همین دلیل جای نهادهای دولتی بسیار کم شد. فضای اولیه غرفه‌های وزارتخانه با رایزنی‌های بسیار به مکانی بهتر که اکنون مستقر است، منتقل شد ولی بازهم همچنان در حاشیه است و امکان حضور در راهروهای اصلی میسر نشد. انتظار ما از مسئولان نمایشگاه و نهادهای فرهنگی و به خصوص معاونت قرآن وزارت ارشاد این است که آموزش و پرورش را به عنوان جایگاهی که نهاد آموزشی است، نگاه کنند و جایگاهی که آموزش و پرورش به عنوان نهادی موثر در ترویج قرآن مورد نظرشان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار