نوری در گفت‌وگوبا پانا:

نگاه آموزش‌وپرورش به فوتبال حرفه‌ای باشد

ورزش آموزش و پرورش از مسیر ورزش قهرمانی به خصوص فوتبال حرفه‌ای دور شده است

تهران (پانا) - پیشکسوت باشگاه استقلال گفت نگاه ویژه آموزش و پرورش به فوتبال باید حرفه‌ای باشد. متأسفانه نسل‌های جدید بیشتر دنبال فضای مجازی هستند و تحرکی ندارند و دچار اضافه وزن هستند.

کد مطلب: ۱۴۷۱۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
نگاه آموزش‌وپرورش به فوتبال حرفه‌ای باشد

محمد نوری در گفت‌وگو با پانا، درخصوص نقش آموزش و پرورش در ترسیم آینده روشن برای ورزش قهرمانی به ویژه فوتبال کشور، اظهار کرد: «بنده فوتبال را از پایه شروع کردم و وارد مستطیل سبز فوتبال حرفه‌ای کشور شدم.»

پیشکسوت باشگاه استقلال افزود: «دهه‌های 50 تا 70 آکادمی و مدارس فوتبال به معنای امروزی وجود نداشت. آن دوران، تمام فوتبالیست‌های ما از مدارس به میدان فوتبال حرفه‌ای قدم می‌گذاشتند. خود بنده در منطقه 7 زمین شماره 3 شهباز سابق، فوتبالیست شدم و بازی بین منطقه هفت و پنج حتی از طریق تلویزیون مستقیم پخش شد.»

نوری بیان کرد: «نگاه ویژه آموزش و پرورش به فوتبال باید حرفه‌ای باشد. متأسفانه نسل‌های جدید بیشتر دنبال فضای مجازی هستند و تحرکی ندارند و دچار اضافه وزن هستند. در مجموع نگاه آموزش و پروش باید به فوتبال کلی و حرفه‌ای باشد.»

ZTcwYTcUa3Wt

پیشکسوت باشگاه استقلال تأکید کرد: «متأسفانه ورزش آموزش و پرورش از مسیر ورزش قهرمانی به‌خصوص فوتبال حرفه‌ای دور شده است. «مربیان سازنده و پیشکسوتان فوتبال باید در مدارس به عنوان استعدادیاب حضور پیدا کنند، تا مثل سال‌های دور، از مدارس استعدادیابی‌ها انجام و از لحاظ مالی و غیره، بستر استعدادیابی تقویت شود و بتوانند این نخبگان فوتبالی به باشگاه‌ها و عرصه ملی راه پیدا کنند.»

نوری با اشاره به اینکه تعامل بین فدراسیون و آموزش و پرورش کمرنگ است، تصریح کرد: «فدراسیون می‌تواند به رونق مسابقات المپیاد و استعدادهای برتر به لحاظ زیرساختی کمک زیادی کند.»

پیشکسوت باشگاه استقلال با تأکید بر اینکه بنده چهار پنج سال مدیر تیم‌های پایه شرکت نفت بودم، اضافه کرد: «نگاه به فوتبال پایه نباید جنبه تفریحی داشته باشد.»

نوری ادامه داد: «دانش آموزان و نخبگان علمی در المپیادهای بین‌المللی، همیشه افتخارآفرین بوده و خواهند بود، ولی ورزش دانش آموزی هم باید از چنین جایگاهی برخوردار شود و باید نگاه ویژه به جنبه آینده‌سازی ورزش دانش‌آموزی برای ورزش قهرمانی کشور به ویژه فوتبال داشت.»

پیشکسوت باشگاه استقلال با اشاره به اینکه فضای ورزش برای دانش آموزان مناسب نیست و محدود است، گفت: حیاط مدرسه سرانه مناسبی برای ورزش دانش آموزان نیست. باید زمین مناسبی در اختیار مدارس مناطق مختلف در سراسر کشور قرار بگیرد. تا استعدادها شناسایی شوند، نباید اجازه داد که این ظرفیت‌ها به هدر بروند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار