روایت دانش‌آموز خبرنگار پانا شهرستان‌های تهران از اردوی دختران اثرگذار ایران:

ما راویان پیشرفت باید درست روایت کنیم تا به اشتباه روایت‌مان نکنند

پاکدشت(پانا)- دانش آموز خبرنگار پانا شهرستان های استان تهران از اردوی دختران اثر گذار ایران روایت می‌کند و اذعان دارد که باید درست روایت کنیم تا به اشتباه روایتمان نکنند.

کد مطلب: ۱۴۷۵۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
ما راویان پیشرفت باید درست روایت کنیم تا به اشتباه روایت‌مان نکنند

نزدیک ایام امتحانات خرداد ماه بود، اما در کنار استرس امتحان شور و شعفی غیرقابل توصیف در من می‌گنجید، زیرا برای حضور در اردویی دعوت شده بودیم که دختران اثرگذار سراسر ایران قرار بود که در کنار هم حاضر باشند؛ اردویی خارق‌العاده در مجموعه گهرپارک سیرجان که بزرگترین پارک خاورمیانه محسوب می‌شود.

بالاخره بار سفر را بستم و بعد از دیدار مربی و دوستانم در اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت همگی روانه ایستگاه راه آهن تهران شدیم؛ حقیقتاً در راه آهن تهران خیلی انتظار کشیدیم و ساعت حرکت قطار هم به تاخیر افتاد اما با کلی مشقت و هیجان سوار قطاری شدیم که قرار بود ما را به دیار شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی روانه کند.

هرچه عقربه‌های ساعت به جلو میرفت هیجان وجود من نیز مملو از شادی می‌شد. سرانجام به قسمت جالب ماجرا، یعنی مقصد سفر، گهر پارک سیرجان رسیدیم؛در این دهکده منحصر به فرد، از تکنولوژی روز دنیا استفاده کافی برده شده است قسمت‌های مختلف این مجموعه شامل شهربازی سرپوشیده کودک، ترن هوایی، زیپ لاین، بانجی جامپینگ، پارک آبی، باغ وحش، آبشار، دریاچه، رستوران ساحلی، اقامتگاه بومگردی، هتل، پارک کوهستانی، انواع رستوران و کافی شاپ می‌شود.

 همچنین پروژه احداث ۴ گلخانه، ذخیره سازی انرژی، ایجاد زیر ساخت‌های لازم جهت استفاده از انرژی‌های تجدید ،گلخانه‌هایی با فناوری روز دنیا که سازه‌هایی عظیم و منحصر بفرد در کشور و حتی خاورمیانه محسوب می‌شوند. بزرگترین گلخانه آنجا سازه‌ای با ارتفاع ۵۰ متر و بدون ستون است؛ باید بدانید که مسئولین توانستند در عرض ۱۸ ماه در دل کویر بزرگترین و مجهز‌ترین و بهترین پارک خاور میانه رو باشعار رویش باور ها در دل کویر، بسازند.

بعد از مهمان‌نوازی گرم و پذیرایی سیرجانی‌ها در گهرپارک مستقر شدیم، پس از صرف صبحانه، بانگ اذان به گوش رسید؛ نماز جماعت مقتدرانه را خواندیم و مراسم افتتاحیه اردوی دختران تاثیرگذار ایران آغاز شد؛ دختران اثرگذار جوان، نور امید ایران؛ دخترانی که آمده بودند تا روایت کنند، روایت درست شنیدن، روایت نوشتن و گفتن و ساختن؛ برای دیدن پیشرفت‌های ایران و انتقالش به هم سن و سالان تا فراموش نشود که ایران در صدر است.

روایت پیشرفت روایت غلبه بر مشکلات عدیده، فشار‌ها و سختی‌های زجر آور است؛ روایت پیشرفت روایت غلبه بر فساد کشنده است، فسادی که تلخی آن را هیچ‌چیز جز پیشرفت شیرین نمی‌کند؛ تمام روایت های پیشرفت برای روایت از ایران قوی‌ است.

بخش جالب اردو بازدید از معدن سنگ آهن گل‌گهر سیرجان، وسیع ترین معدن سنگ آهن ایران بود؛ شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر یک شرکت معدنی و صنعتی ایرانی ثبت‌شده در بورس اوراق بهادار تهران است که در زمینه استخراج سنگ آهن از معدن سنگ آهن گل‌گهر فعالیت می‌کند؛ شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در حال حاضر بزرگترین تولید کننده کنسانتره سنگ آهن و گندله ایران است که دارای ظرفیت تولید بالایی است.

بعد از بازدید از معادن و کارخانه‌های سنگ‌آهن گل‌گهر سیرجان بیشتر بازدیدکنندگان به شدت مشتاق تحصیل در رشته زیبا و منحصربفرد مهندسی شده بودند.

در ادامه از نمایشگاه و گلخانه، مزرعه حیوانات و عشایری، باغ موزه دفاع مقدس و دره و آبشار مجموعه نیز بازدید کردیم و در نهایت به انتها و حضور اختتامیه اردوی دختران اثرگذار ایران رسیدیم.

مهم‌ترین آموزه ما در این سفر این بود که باید درست روایت کنیم، تا به اشتباه روایتمان نکنند؛ من به عنوان خبرنگار و یکی از دختران اثرگذار در ایران قوی، مسئول روایت های درست پیشرفت‌های کشورم هستم؛ من با با قلمم روایت میکنم پیشرفت کشوری را که عمق اصالت است.

 

خبرنگار : دانش‌آموز، عسل ماکو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار