رتبه ۵۱ کنکور انسانی در گفت‌وگو با پانا:

افزایش درصد دروس با تعداد تست و میزان ساعات مطالعه رابطه مستقیم دارد

تربت حیدریه (پانا) - رتبه ۵۱ کنکور رشته علوم انسانی گفت افزایش درصد دروس در کنکور که اکثرا برای دانش‌آموزان نگران‌کننده است، رابطه مستقیمی با تعداد تست و میزان ساعات مطالعه دارد.

کد مطلب: ۱۴۶۸۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش درصد دروس با تعداد تست و میزان ساعات مطالعه رابطه مستقیم دارد

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با پانا خاطرنشان کرد: «افزایش درصد دروس که اکثرا برای دانش‌آموزان نگران‌کننده است، رابطه مستقیمی با تعداد تست و میزان ساعات مطالعه دارد. همچنین در کنار آن شرکت در آزمون‌های آزمایشی، نقش به‌سزایی در افزایش درصد و تراز دارد که همه این‌ها به میزان تلاش و اراده دانش‌آموز بستگی دارد. البته ناگفته نماند آزمون‌های آزمایشی هنگامی که در آزمون‌های بعدی تلاشی برای جبران اشتباهات نشود یا پس از آزمون تحلیل صورت نگیرد، تاثیر خود را از دست می‌دهد.»

وی اظهار کرد: «اکثر دانش‌آموزان از کاهش ترازهای دروس علی‌رغم مطالعه بسیار، شکایت دارند اما نباید از کاهش تراز دروس نگران شد. چرا که گاهی در آزمون، میزان سختی سوالات نسبت به آزمون قبل، افزایش می‌یابد که می‌توان به این موضوع به عنوان فرصتی برای آشنایی با تیپ جدیدی از سوالات نگاه کرد.»

زارعی بیان کرد: «تشریحی خواندن و تست‌زنی با هم متفاوت است.‌ در هنگام مطالعه تشریحی فقط به مطالب کتاب توجه می‌شود که گاهی بر بعضی مطالب توجه نداریم اما در هنگام تست‌زنی به مطالب و نکات پیرامون آن دروس و اهمیت برخی مطالب پی می‌بریم. در فصول امتحانات می‌توان هر 2 روش را در پیش گرفت چرا که تست زدن خیلی دور از مطالعه نیست و هر 2 روش به ثبات و دقت مطالعه کمک می‌کند. در رابطه با ساعت مطالعه هم آن را ناگهانی افزایش ندهید بلکه از ساعات کم، شروع کنید و پس از سازگاری، کم‌کم میزان آن را افزایش دهید.»

وی با بیان اینکه زمان باقیمانده تا کنکور، زمان خوبی است و با پشتکار و اراده قطعا در همین مدت هم می‌توان به نتیجه رسید، افزود: «کار با توجه به مفهومی شدن سوالات، کمی سخت‌تر است اما با تست‌زنی بسیار و آشنایی با انواع تیپ سوالات می‌توان نتیجه خوبی گرفت. معمولا با تست‌زنی درست و با دقت، مطالعه کردن را می‌آموزیم.»

رتبه 51 کنکور رشته علوم انسانی ضمن آرزوی موفقیت برای دانش‌آموزان بیان کرد: «حس ناامیدی و خسته شدن برای همه داوطلبان در آستانه کنکور سراسری به‌طور طبیعی اتفاق می‌افتد اما آن چیزی که مهم است، انگیزه دادن به خود و ادامه دادن مسیر است.»

وی خاطرنشان کرد: «به‌طور مثال؛ من این کار را با پررنگ کردن نقاط قوت خود در ذهنم انجام می‌دادم. در این شرایط نیاز به عاملی درونی است که به نیرو و قدرت جلوه ببخشد. شروع مجدد حتی با قدرتی مضاعف پس از هر خستگی، ناامیدی و شکست بسیار مهم است.»

دانش‌آموزخبرنگار: مهشید مسعودنژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار