شورای امنیت برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به اجماع نرسید

تهران (پانا) - اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد قادر به اجماع بر سر عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل نبودند.

کد مطلب: ۱۴۶۷۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
شورای امنیت برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به اجماع نرسید

وانسا فرازیر، نماینده مالت در سازمان ملل که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را به عهده دارد بعد از اتمام دومین جلسه این کمیته ویژه برای بررسی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل گفت: «اجماعی وجود نداشت.»

وی با وجود این گفت که اکثریت اعضای این کمیته با عضویت کامل فلسطین موافق بوده‌اند. او گفت: «بسیاری از کشورها این حقیقت را مطرح کردند که فلسطین واجد تمامی ملاک‌های معاهده مونته ویدئو و همچنین بند ۴ منشور است.»

جلسه روز پنجشنبه پشت درهای بسته برگزار شد.  فرازیر»، بدون اشاره به نام هیچ کشوری گفت دو سوم اعضا از درخواست فلسطین حمایت کردند. 

پیشبرد درخواست فلسطین در کمیته ویژه تنها از طریق اجماع امکان‌پذیر بود اما خبرگزاری فرانسه گزارش داده هر کدام از اعضای شورای امنیت اکنون می‌تواند با ارائه یک قطعنامه این درخواست را به رأی بگذارد. 

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده رأی‌گیری بر سر قطعنامه‌ای که الجزایر به نمایندگی از کشورهای عربی در همین خصوص پیشنهاد خواهد داد روز ۱۸ آوریل به رأی گذاشته خواهد شد. 

با وجود این، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند حتی اگر این قطعنامه ۹ رأی لازم از میان ۱۵ رأی شورای امنیت را به دست بیاورد توسط ایالات متحده وتو خواهد شد. 

واشنگتن می‌گوید سازمان ملل محل مناسبی برای تصمیم‌گیری درباره تشکیل کشور فلسطین نیست و این موضوع بایستی از طریق توافق میان اسرائیل و فلسطینی‌ها حاصل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار