اعلام زمان و منابع آزمون ۱۴ المپیاد علمی دانش‌آموزی

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان: تخصیص سهمیه کنکور برای المپیادهای دانش‌آموزی نوین در حال پیگیری است

تهران (پانا) - زمان برگزاری و منابع آزمون مرحله اول المپیادهای علمی دانش‌آموزی به تفکیک در 14 رشته اعلام شد.

کد مطلب: ۱۴۳۰۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اعلام زمان و منابع آزمون ۱۴ المپیاد علمی دانش‌آموزی

زمان برگزاری آزمون‌های مرحله اول المپیادهای علمی از ۷ تا ۱۳ بهمن سال جاری خواهد بود.

المپیادهای علمی دانش‌آموزی در 14 رشته مختلف برگزار می‌شود که 7 رشته قدیمی شامل ادبی، ریاضی، زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر و نجوم و اختر فیزیک دارای سهمیه آزمون سراسری برای ورود به دانشگاه بوده و 7 المپیاد نوین شامل اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی، جغرافیا، سواد رسانه‌ای، سلول‌های بنیادی و پزشکی - بازساختی، علوم زمین و علوم و فناوری نانو سهمیه آزمون سراسری ورود به دانشگاه ندارند.

سیدرضا حسینی، رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان پیش از این در گفت‌وگو با پانا از پیگیری تخصیص سهمیه کنکور برای برگزیدگان 7 رشته جدید و فاقد سهمیه المپیادهای علمی دانش‌آموزی خبر داده بود.

وی با اشاره به برگزاری المپیادهای علمی دانش‌آموزی در 14 رشته در سطح کشور اظهار کرد: 7 مورد از رشته‌های المپیادهای علمی، قدیمی هستند و سهمیه کنکور دارند اما 7 رشته دیگر جدید و نوین هستند و هنوز سهمیه‌ای به آن‌ها تعلق نگرفته و از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنیاد ملی نخبگان در حال پیگیری هستیم که خیلی زودتر به برگزیدگان المپیاد این رشته‌ها نیز تسهیلاتی داده شود.

حسینی درباره ساماندهی برگزیدگان المپیادهای علمی دانش‌آموزی در باشگاه دانش‌پژوهان جوان خاطرنشان کرد: 112 هزار دانش‌آموز در مرحله اول المپیادهای علمی سال تحصیلی 1402-1401 شرکت کرده بودند که 500 نفر از آن‌ها به عنوان برگزیده و چکیده این المپیادها موفق شدند که این 500 نفر، عضو باشگاه دانش‌پژوهان جوان هستند و غالباً سهمیه‌هایی به عنوان استعداد برتر در بنیاد ملی نخبگان دارند.

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان با بیان اینکه تعدادی هم سهمیه‌ای در بنیاد ملی نخبگان ندارند، افزود: با توجه به همکاری‌های خوبی که بین باشگاه و بنیاد ملی نخبگان شکل گرفته، به‌زودی سهمیه‌هایی به این دسته از اعضا نیز تعلق می‌گیرد که امیدواریم زودتر این اتفاق بیفتد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی - بازساختی به وبسایت www.isro.isti.ir مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مجموعه سوالات المپیـاد سواد رسانه‌ای در سال‌های پیش و همچنین اطلاع از مزایای شرکت در این المپیاد برای ورود به عرصه رسانه به وبسایت www.imlc.ir مراجعه کنند.

منابع مربوط به هر رشته المپیاد از اینجا قابل دریافت است. همچنین سایر جزئیات مربوط به ثبت‌نام نیز به‌زودی اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار