مدیرعامل راه‌آهن خبر داد؛

کاهش سوانح ریلی به کمترین میزان دهه اخیر

تهران (پانا) - مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت در ۳ سال گذشته سوانح ریلی به‌طور مستمر کاهش یافته و از هفته‌ای ۴.۵ سانحه به هفته‌ای ۳.۵ سانحه به‌طور متوسط رسیده‌ است که کمترین میزان سوانح ریلی در دهه گذشته بوده است.

کد مطلب: ۱۴۷۱۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کاهش سوانح ریلی به کمترین میزان دهه اخیر

به گزارش  راه‌آهن، اولین جلسه ستاد ارتقای ایمنی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، در سالن جلسات ساختمان مرکزی راه‌آهن و با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران کل ستاد و مناطق و همچنین اعضای کمیسیون عالی سوانح برگزار شد.

مدیرعامل راه‌آهن، با اشاره به آمارهای سوانح ریلی ۱۰ سال اخیر گفت: به لطف خدا و با تلاش وافر همکارانم در ستاد و مناطق به‌ویژه نیروهای عزیز عملیاتی و همچنین شرکت‌های بخش خصوصی، در سه سال گذشته شاهد کاهش مستمر سوانح ریلی بوده‌ایم و از هفته‌ای چهار و نیم سانحه به هفته‌ای سه و نیم سانحه به طور متوسط رسیده‌ایم که کمترین میزان سوانح ریلی در دهه گذشته بوده است.

سید میعاد صالحی، تأکید کرد: مسلماً این نتیجه شیرین و مبارک با دست روی دست گذاشتن صورت نگرفته؛ بلکه با تلاش مضاعف و افزایش دقت عمل پرسنل عملیاتی در مناطق مختلف از یک‌سو و اقدامات مهم زیرساختی از سوی دیگر عملی شده است که از همه همکاران گران‌قدر در حوزه‌های مختلف ایمنی، سیر و حرکت، خط، ناوگان، ستاد، پلیس، حراست و… تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس هیئت‌مدیره راه‌آهن افزود: یکی از اقدامات شاخص سال گذشته، اصلاح وضعیت ترمز ۸ هزار واگن باری بود که به اذعان متخصصان امر و همچنین نیروهای عزیز عملیاتی یک اتفاق بزرگ و به تعبیری یک انقلاب در حوزه ایمنی و ناوگان بود؛ چرا که به روال مرسوم تبدیل شده که بخشی از واگن‌های شبکه، سال‌های طولانی بدون ترمز و با شیر بسته در شبکه ریلی سیر می‌کردند و حتی قوانین سیر و حرکت براین‌اساس وضع شده بود که متأسفانه به‌درستی هم عمل نمی‌شد و به کابوسی برای لکوموتیورانان تبدیل شده بود. خوشبختانه این اتفاق که در نگاه اول غیرممکن به نظر می‌رسید، در سال گذشته با پیگیری و تلاش مستمر و اختصاص هزینه‌های لازم انجام گرفت و امیدواریم دیگر شاهد چنین مسئله‌ای نباشیم.

همچنین در این جلسه گزارشی از نتیجه فاز اول پژوهش انجام گرفته در خصوص سبک زندگی برخی مأمورین عملیاتی ارائه شد.

مدیرعامل راه‌آهن در این باره گفت: تلاش برای بهبود سبک زندگی همکاران و حفظ شأن و احترام آنها از جمله اقدامات مهمی است که باید در دستور کار اداره کل سیر و حرکت، اداره کل کشش و اداره کل ایمنی باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت ارتقای سطح معیشتی کارکنان راه آهن بیان کرد: آیین‌نامه کیلومتراژ سال‌ها بر اساس یک مبلغ مشخص و ثابت بود که از سال ۱۴۰۱ با اصلاح آیین‌نامه کیلومتراژ، این مبلغ با فرمولی به احکام اشخاص وابسته شد و با افزایش سنواتی به‌صورت خودکار افزایش می‌یابد که امسال هم پرسنل مشمول، کیلومتراژ افزایش سنواتی را در مبلغ کیلومتراژ دریافت کردند.

 سید میعاد صالحی تأکید کرد: باید برای مشکلات مشاغل عملیاتی از جمله دوری از خانواده و شب‌کاری تدابیر مناسبی اندیشیده شود. ارتقای سطح خدمات رفاهی از یک‌سو و برنامه‌ریزی برای حضور بیشتر این عزیزان در کنار خانواده از جمله این موارد است. موضوع ارتقای سطح معیشت کارکنان نیز حتماً نقش مهمی در ایمنی ایفا می‌کند که برای این منظور گام‌هایی برداشته شده است و برنامه‌هایی برای ادامه این روند داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار